Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilsalget måned for måned

Startet av jkirkebo, tirsdag 04. september 2012, klokken 11:13

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Mateusz på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:55
Ja, det er en stor overraskelse. Hvorfor velger folk Leaf foran Ioniq
Det kan ikke jeg heller fatte og begripe??
En venn av meg har akkurat fått sin Ioniq og den er i en helt annen liga enn den nå noe alderstegne Leafen!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Panduck

Sitat fra: Powerflux på onsdag 22. februar 2017, klokken 10:08
Det kan ikke jeg heller fatte og begripe??
En venn av meg har akkurat fått sin Ioniq og den er i en helt annen liga enn den nå noe alderstegne Leafen!

De klarer ikke å levere flere biler? Det er jo merkelig lave leveringstall, når det er ventetid til juli.

jkirkebo

Sitat fra: Mateusz på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:55
Ja, det er en stor overraskelse. Hvorfor velger folk Leaf foran Ioniq eller ZOE?

Leaf kan du få vesentlig billigere enn Ioniq.
Leaf kan du få på dagen.
Leaf har vesentlig bedre plass i høyden i baksetet.
Zoe har de velkjente ladeutfordringene.

Så det er mange grunner til evt. å velge Leaf foran disse to.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

doldis1

 
SitatLeaf kan du få på dagen.

Jepp, og det er trolig den viktigste grunnen til at den ligger som nr. 1 på salgslista. Hadde alt av elbil på
lista kunne vært levert like raskt som Leaf, hadde elbilsalget skapt krigstypeoverskrifter i nyhetsmedia
allerede nå

Rottert

Sitat fra: Mateusz på onsdag 22. februar 2017, klokken 09:55
Ja, det er en stor overraskelse. Hvorfor velger folk Leaf foran Ioniq eller ZOE?
Eg har teori at Nissan kommer ikke med ny utgave av Leaf fordi den fortsatt selger så bra.
Det er elbil-kjøpere som gjør at Nissan ikke kommer med ny Leaf...eler større batteripakke.
Hvorfor skulle de endre på noe som selger så godt?

Eller at de holder kortene tett til brystet. Var ikke akkurat sjakktrekk av han i hyundai å røpe at en ny ioniq med større batteri er rett rundt hjørnet.
2014 Nissan Leaf Tekna

gigafactory

Er det manglende interesse for nye Zoe eller sliter de også litt med leveringstakt? Noen som vet om det er lang leveringstid på dem?

Øystein16

Sitat fra: Rottert på onsdag 22. februar 2017, klokken 13:45
Eller at de holder kortene tett til brystet. Var ikke akkurat sjakktrekk av han i hyundai å røpe at en ny ioniq med større batteri er rett rundt hjørnet.

Ei godt sjakktrekk er vel å tenkja litt fram i tid. Kor mykje reknar du med at Huyndai på sikt tapar på heller å levera bilar med lengre rekkevidde. Trur du det er ideelt for Tesla at XXXXXX kundar vil at ny modell skal leverast så raskt som mogelg?

Rottert

Sitat fra: Øystein16 på onsdag 22. februar 2017, klokken 16:35
Sitat fra: Rottert på onsdag 22. februar 2017, klokken 13:45
Eller at de holder kortene tett til brystet. Var ikke akkurat sjakktrekk av han i hyundai å røpe at en ny ioniq med større batteri er rett rundt hjørnet.

Ei godt sjakktrekk er vel å tenkja litt fram i tid. Kor mykje reknar du med at Huyndai på sikt tapar på heller å levera bilar med lengre rekkevidde. Trur du det er ideelt for Tesla at XXXXXX kundar vil at ny modell skal leverast så raskt som mogelg?

Ja jo.... men trur du Leaf har solgt like bra av dagens modeller om de i dag har røpet at en ny 60kwh utgave kommer om et år? Den er sikkert "rett rundt hjørnet", men vi får nok ikke høre noe om det før det nærmer seg masseproduksjon.
2014 Nissan Leaf Tekna

Knut Røe

Jeg tror nok det skjer litt av hvert rundt omkring.
Mange demobiler selges ut nå, og ganske mange 14 og 15 modeller 24 kwh selges til reduserte priser. Også ganske aggressiv markedsføring av leasing på Leaf. Det virker som mange posisjonerer seg til en ny modell etterhvert, og jeg er ganske sikker på at vi nok får høre vesentlige nyheter fra Ghosn før sommeren.

Burger

Leaf kan gå to veier eller begge. Enten hive seg på større batteri eller få ned prisen på dagens Leaf. I og med at den selger godt og utsagn til Ghosn om at de ikke skal være rekkeviddeledende, så kan det hende at de vil ned i pris.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Øystein16

#625
Sitat fra: Rottert på onsdag 22. februar 2017, klokken 18:30
Sitat fra: Øystein16 på onsdag 22. februar 2017, klokken 16:35
Sitat fra: Rottert på onsdag 22. februar 2017, klokken 13:45
Eller at de holder kortene tett til brystet. Var ikke akkurat sjakktrekk av han i hyundai å røpe at en ny ioniq med større batteri er rett rundt hjørnet.

Ei godt sjakktrekk er vel å tenkja litt fram i tid. Kor mykje reknar du med at Huyndai på sikt tapar på heller å levera bilar med lengre rekkevidde. Trur du det er ideelt for Tesla at XXXXXX kundar vil at ny modell skal leverast så raskt som mogelg?

Ja jo.... men trur du Leaf har solgt like bra av dagens modeller om de i dag har røpet at en ny 60kwh utgave kommer om et år? Den er sikkert "rett rundt hjørnet", men vi får nok ikke høre noe om det før det nærmer seg masseproduksjon.

Det vil vera eit spørsmål om pris- og bruksmønster. Sjøl har me ein ladbar hybrid med 7 kWh for eldrift. Det held til dei aller fleste av våre turar, men me bur nok optimalt for den type bil eller "kortrekkeviddelbil". I Stavanger-regionen er likevel slik at det anten er kort eller lang kjøredistanse. Dei fleste køyrer innan ein radius på 20 kilometer.

Nasatech

Hadde en BMW hybrid en stund. Skulle gå 15 min på batteri, men om vinteren gikk den rundt 1 mil. Dårlig vedlikehold av batteriet på vinterstid og under enn viss antall grader så bruker den aldri batteri. Må si jeg var skuffet.

Øystein16

Sitat fra: Nasatech på torsdag 23. februar 2017, klokken 08:08
Hadde en BMW hybrid en stund. Skulle gå 15 min på batteri, men om vinteren gikk den rundt 1 mil. Dårlig vedlikehold av batteriet på vinterstid og under enn viss antall grader så bruker den aldri batteri. Må si jeg var skuffet.
Jo, men du hadde ein hybrid som primært er ein fossilbil, den me har er primært elbil.

Rottert

#628
Ser ut som februar blir rimelig lik samme måned i fjor.
Spennende å se hvor mange det blir i mars.

Vet det er mye tesla på vei, men det blir hardt å slå gammel rekord.

Spørs om det blir nærmere sommer med ioniq og golf før vi får like store tall som mars 2015.
2014 Nissan Leaf Tekna

Nasatech



Ja, mars pleier å være veldig bra og Tesla pleier også å ha bra tall den måneden!

http://www.itanywhere.no/Tesla2.php

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA