Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verge motorcycles

Startet av oroar, søndag 06. februar 2022, klokken 08:38

« forrige - neste »

oroar

Jeg falt litt for denne.
Noen som vet noe om den er å få prøvd i Norge? Evt hvem som er forhandler. Finner ikke noe på et kjapt googlesøk.

https://www.vergemotorcycles.com/

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

turfsurf

Hm, fordel å slippe belte, kjede eller kardang. Men er ikke motoren litt utsatt. Hva skjer hvis man bulker felgen? Og hva med uavfjæret vekt?

Ellers så er det kult at den har like stort batteri som første gen i3, Leaf og eGolf.

Står ikke noe særlig om lading dog, kun at man fyller 100km på 15 minutt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

oroar

Bør nok prøves først ja.

Er nok ikke sykkelen jeg ville lagt ut på europatur med ettersom kjørelengde mellom hver lading er noe begrenset. Men som lokal kosesykkel og kun hjemmelading bør den holde.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

turfsurf

Sitat fra: oroar på søndag 06. februar 2022, klokken 09:25
Bør nok prøves først ja.

Er nok ikke sykkelen jeg ville lagt ut på europatur med ettersom kjørelengde mellom hver lading er noe begrenset. Men som lokal kosesykkel og kun hjemmelading bør den holde.
Er ikke en typisk tursykkel heller, så hurtiglading er ikke det viktigste nei.

Men, bra det kommer flere elsykler. Synes utviklingen har gått for sakte her.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

#4
Fantasifulle hjuloppheng er sjeldent en suksess. Selv vanlige hub motorer sliter med å få fotfeste og her er alt avhengig av at tetninger holder tross vær og ekstreme belastninger.

Ellers ser sykkelen kul ut, og det er ikke utenkelig at bakhjulet er et reklamestunt for å få medieoppmerksomhet, og at sykkelen lanseres med mer tradisjonelt drivverk mens produsenten "perfeksjonerer" den navløse løsningen.

Har selv hub motor på Vektrixen mens BMW C-evolution har motoren framme med drivreim i en scooter cvt lignende svingarm totalt skjermet for støv og fukt. Kanskje ikke det lekreste, men fungerer helt uten vedlikehold.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Denne videoen viser ombygging til hubfritt hjul og hvordan en kan erstatte velfungerende hjul med 2 lager med et utall lager og tilhørende lagerbane med potensielle støy, støv og fukt problemer:
https://youtu.be/RMUrJhet-1M
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA