Er Tesla med gratis SC undervurdert?

Startet av elektrolux, tor 24. feb 2022, kl. 08:44

« forrige - neste »

cra

Min erfaring er også at kroner spart på fri supercharging ikke er allverden, men er man av de som opptar lokale SC til stadighet slik som f.eks. er tilfelle i Åsane så stiller det seg sikkert annerledes.

Det man ikke skal undervurdere er "peace of mind"-følelsen det gir å slippe å tenke på det. Plugg i, strekk litt på beina, koble fra, kjør videre. Det er så sutalaust!  :) Noen kroner spart på toppen av det hele blir en hyggelig bonus.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Klykken

Solgte min S85D i fjor med gratis SuC. Jeg benytter SuC kun om sommeren hvis vi skal på bilferie, og savner derfor ikke dette nevneverdig, enda i alle fall. Men ny eier var MEGET opptatt av at det var gratis lading, så for noen er det selvsagt viktig. Kommer helt an på bruken.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

sjokomelk

I mitt hode er det nok viktigere å vite at man har gratis Supercharging, enn at man faktisk benytter seg av det. Jeg har det selv på min Model X gjennom referral i 2017, og når jeg ser på min bruk, så er det ikke mange kronene jeg har spart.
I 2021 var det 194kWh på Supercharger, og alt av dette var kun på én ferietur til Hovden på sensommeren og en tur til Bergen i januar.
I 2020 var det 648kWh, men da var jeg på en lengre sommerferie til både Oslo og Tynset.
Og jeg kan ikke si det har hatt noen påvirkning for kjøre/lademønsteret mitt heller. Det er fortsatt billigere å lade bilen hjemme enn å sitte på Supercharger og vente på bilen. Tid er også penger.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA