Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigknappene i klimadisplay

Startet av ThomasEL, tirsdag 22. februar 2022, klokken 07:59

« forrige - neste »

ThomasEL

Jeg har valgt å legge rattvarme og synkronisering ned som hurtigtaster på hver side av prikkene (...) i nederste display/klimadisplayet. Men nesten hver gang jeg starter opp igjen bilen, i alle fall etter lading, så har disse knappene gått tilbake igjen til «standard», dvs «A/C max» og «OFF»

På 2020 modellen jeg hadde før var aldri det noe problem. Der ble valgene værende.

Andre med 21 eller 22 modell som har problemer med dette? (PS! Ser noen har hatt problem med at programmerte hurtigtaster til venstre i MMI nullstilles. Men det har ikke skjedd hos meg)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

Jeg tror dette følger profilen tilknyttet nøkkel. Er det flere nøkler i spill her?

For meg er det også (igjen) app-trøbbel siden i går ettermiddag. Det gjør at bilen ikke henter opp preferanser fra profil (f.eks. favoritter og hjem-/arbeidsadresse i navigasjon), men ser ut til å bruke et eget oppsett som ligger i bilen og ikke i min profil. Kan det være tilsvarende for disse hurtigknappene?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Sitat fra: Orbit på tirsdag 22. februar 2022, klokken 09:52
Jeg tror dette følger profilen tilknyttet nøkkel. Er det flere nøkler i spill her?

For meg er det også (igjen) app-trøbbel siden i går ettermiddag. Det gjør at bilen ikke henter opp preferanser fra profil (f.eks. favoritter og hjem-/arbeidsadresse i navigasjon), men ser ut til å bruke et eget oppsett som ligger i bilen og ikke i min profil. Kan det være tilsvarende for disse hurtigknappene?

Det skal følge profil, ja.

Mulig det kan være det du sier, ja, altså at ikke all info lastes inn. Mulig en løsning kan være å opprette lokal bruker i bilen og koble denne til nøkkelen. I stedet for MyAudi brukeren min.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

boyo

Samme her, 22 modell. Var ikke slik på 19 modell.
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

ThomasEL

Noen som har funnet noe løsning på dette, eller vet om det finnes en sw-oppdatering?

Jeg trodde først hurtigknappene forsvant kun etter lading. Men finner nå ingen mønster. Noen ganger "overlever" de lading. Andre ganger forsvinner de bare man er ute av bilen i to minutter. Merkelig.

Har også lagt merke til at valgt kjøremodus (f. eks "dynamic" eller "comfort") ikke lenger følger brukerprofilen. Heller ikke valg av store/små instrumenter i VC.
- I 2020 modellen fulgte begge disse innstillingene bruker. Nå går de uansett på i den innstillingen som var aktiv da bilen ble stoppet etter forrige tur.

Noen som har sjekket opp i dette?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

elektro

Har ingen løsning til deg, men har selv aldri endret på disse knappene. Rattvarme har jeg ikke og SYNC skrur jeg av eller på ved å knipe eller spre med fingrene hvor som helst på skjermen. :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Sitat fra: elektro på søndag 06. mars 2022, klokken 07:35
Har ingen løsning til deg, men har selv aldri endret på disse knappene. Rattvarme har jeg ikke og SYNC skrur jeg av eller på ved å knipe eller spre med fingrene hvor som helst på skjermen. :)

Enig i at det er enkelt å synkronisere uten hurtigknappen.

Egentlig mer tungvint det andre jeg oppdaget: Det at ikke bilen husker hvilken kjøreprofil (dynamic/comfort/individual etc) bruker har valgt, og heller ikke om man har valgt store eller små ikoner i VC.
- Veldig rart at dette er forsvunnet i fra 20-modellen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

ThomasEL

Er det flere som har erfart at valgt kjøreprogram for bruker/profil (comfort, dynamic, efficiency, auto etc) ikke "huskes" i 22-modellen? Evt om det finnes en sw-fiks?

På 20-modellen vi hadde før "husket" bilen dette. Slik at når fruen startet bilen med sin nøkkel i lomma, så startet bilen opp i comfort. Mens når jeg startet bilen med min nøkkel i lomma, så startet den opp i dynamic.
- I 22-modellen så starter den bare opp i den kjøremodusen den sto i sist noen kjørte...

(I tillegg til at valgene/individuelle tilpasninger i klimadisplayet som nevnt stadig "glemmes")

PS! Innstilt sete og andre innstillinger følger bruker/profil uten problemer.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA