Temperatur i bagasjerom, 2020 model 3 LR uten varmepumpe

Startet av T-3, tirsdag 22. februar 2022, klokken 13:36

« forrige - neste »

T-3

Hei, med tanke på å ta med mat og drikke uten å bruke kjølebag i den kalde årstiden så gjorde jeg et eksperiment i helgen, tenkte kanskje det kunne ha interesse for flere.
Jeg plasserte termometer i frunken, bagasjerommet bak og i "kjellerhølet" bak.
Kjøreturen var 2,5 time i 0-1 plussgrad, og det var en del bagasje i bagasjerommet.
Frunken var samme temp som ute.
Bagasjerommet var 8 grader.
Kjellerhølet var 4 grader.
Egentlig ikke noe spørsmål, mer til informasjon.


Daniel_0007

#2
Er vel som forventa, teslabjørn pleiede å ha mat og drikke foran når han kjørte tesla om vinteren.
Tesla burde hatt drenerings hull som mach-e, slik at man kunne hatt is oppi der.
Som dette bildet
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:43
Er vel som forventa, teslabjørn pleiede å ha mat og drikke foran når han kjørte tesla om vinteren.
Tesla burde hatt drenerings hull som mach-e, slik at man kunne hatt is oppi der.
Som dette bildet

Det er vel bare å bore hull for de som ønsker det. Det er vel ingenting under frunken som ikke tåler vann ol. Blir vel rimelig vått der under kjøring på våt vei uansett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


turfsurf

Sitat fra: T-3 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 13:36
Kjøreturen var 2,5 time i 0-1 plussgrad, og det var en del bagasje i bagasjerommet.
Frunken var samme temp som ute.
Bagasjerommet var 8 grader.
Kjellerhølet var 4 grader.
Egentlig ikke noe spørsmål, mer til informasjon.
Kjekt å få bekreftet antagelsene, takk for jobben
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:52
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:43
Er vel som forventa, teslabjørn pleiede å ha mat og drikke foran når han kjørte tesla om vinteren.
Tesla burde hatt drenerings hull som mach-e, slik at man kunne hatt is oppi der.
Som dette bildet
Det er vel bare å bore hull for de som ønsker det. Det er vel ingenting under frunken som ikke tåler vann ol. Blir vel rimelig vått der under kjøring på våt vei uansett.
Er jo en fordel om man legger til et rør så man er sikker på at det renner ned/drypper på "rett sted". Men man bør vel og sørge for en propp som er lett å åpne og lukke, så det bare renner ut når man vil det skal renne ut.

Ellers burde vel dette være noe til Tesla-shoppen: ;)

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Handyman

Sitat fra: RJK på tirsdag 22. februar 2022, klokken 21:39
Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:52
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:43
Er vel som forventa, teslabjørn pleiede å ha mat og drikke foran når han kjørte tesla om vinteren.
Tesla burde hatt drenerings hull som mach-e, slik at man kunne hatt is oppi der.
Som dette bildet
Det er vel bare å bore hull for de som ønsker det. Det er vel ingenting under frunken som ikke tåler vann ol. Blir vel rimelig vått der under kjøring på våt vei uansett.
Er jo en fordel om man legger til et rør så man er sikker på at det renner ned/drypper på "rett sted". Men man bør vel og sørge for en propp som er lett å åpne og lukke, så det bare renner ut når man vil det skal renne ut.

Ellers burde vel dette være noe til Tesla-shoppen: ;)


Hvis du ser på bilder av hvordan det er under frunken så ser du at det ikke er nødvendig med noen slange. Ville dog ikke tømt rekevann ned der. ;-) Kan bli en illeluktende affære.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. februar 2022, klokken 21:46
Sitat fra: RJK på tirsdag 22. februar 2022, klokken 21:39
Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:52
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:43
Er vel som forventa, teslabjørn pleiede å ha mat og drikke foran når han kjørte tesla om vinteren.
Tesla burde hatt drenerings hull som mach-e, slik at man kunne hatt is oppi der.
Som dette bildet
Det er vel bare å bore hull for de som ønsker det. Det er vel ingenting under frunken som ikke tåler vann ol. Blir vel rimelig vått der under kjøring på våt vei uansett.
Er jo en fordel om man legger til et rør så man er sikker på at det renner ned/drypper på "rett sted". Men man bør vel og sørge for en propp som er lett å åpne og lukke, så det bare renner ut når man vil det skal renne ut.

Ellers burde vel dette være noe til Tesla-shoppen: ;)


Hvis du ser på bilder av hvordan det er under frunken så ser du at det ikke er nødvendig med noen slange. Ville dog ikke tømt rekevann ned der. ;-) Kan bli en illeluktende affære.
Fort gjort at vannet plukker opp skitt og lort fra det som legges oppi, enten det er rekevann, østersvann, hummervann eller annet. Så veldig greit å gjøre det skikkelig når man gjør det, så man har kontroll på dette.

Og bruke en balje under om man venter til man er i garasjen/carporten eller på parkering i innkjørselen når man skal tømme, så det ikke stinker i dager, uker eller måneder etterpå, og du får kattekoret på besøk. :D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OlaM

Takk for info! Brukte kjøleboks mellom Bergen og Geilo nå nylig, ser ut som vi kan spare oss bryderiet neste gang.
'21 3LR

AlexØ

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 14:43
Tesla burde hatt drenerings hull som mach-e, slik at man kunne hatt is oppi der.
Da kan de jo like godt kopiere MachE sine koppholdere i Frunken også

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA