Gravid med GTX

Startet av Løytnanten, mandag 21. februar 2022, klokken 11:12

« forrige - neste »

Løytnanten

I dag, 21 januar, kan jeg feire at det er ni måneder siden jeg ga meg hen, som det heter, og lot meg besvangre av VW. Det har vært et svangerskap preget av uvisshet, men til min store lettelse så bekreftet VW farskapet i en melding jeg mottok for tre ukers tid siden. Han beklaget samtidig sterkt at han hadde vært så forsvinnende lite til stede for meg etter vår one night stand, men lovet at det var det slutt på nå.

Tre uker er jo en kort periode i et langt svangerskap, men meldingen hans skapte jo visse forhåpninger hos meg. Når jeg nå begynner å gå "over tia" som det gjerne heter, så håper jeg jo at det kan vanke noen trøstens ord og kanskje en blomsterkvast fra tid til annen. Og skulle han finne på å skuffe meg igjen, så skal han virkelig få føle at han har besvangra feil person.

ELvin2022

Hahahaha 😅 vi får håpe at den kommer ut snart, hørt det kan være ubehagelig å gå langt over tia, ei heller bra!  Jeg har 1 mnd igjen av svangerskapet mitt, den har lagt seg riktig vei, men finner ikke veien ut 😛

Bjoris

Sitat fra: Løytnanten på mandag 21. februar 2022, klokken 11:12
I dag, 21 januar, kan jeg feire at det er ni måneder siden jeg ga meg hen, som det heter, og lot meg besvangre av VW. Det har vært et svangerskap preget av uvisshet, men til min store lettelse så bekreftet VW farskapet i en melding jeg mottok for tre ukers tid siden. Han beklaget samtidig sterkt at han hadde vært så forsvinnende lite til stede for meg etter vår one night stand, men lovet at det var det slutt på nå.

Tre uker er jo en kort periode i et langt svangerskap, men meldingen hans skapte jo visse forhåpninger hos meg. Når jeg nå begynner å gå "over tia" som det gjerne heter, så håper jeg jo at det kan vanke noen trøstens ord og kanskje en blomsterkvast fra tid til annen. Og skulle han finne på å skuffe meg igjen, så skal han virkelig få føle at han har besvangra feil person.

Angret på Aryia nå altså og skal beholdet GTXen likevel, tenkte eg deg:)

Løytnanten

Sitat fra: Bjoris på mandag 21. februar 2022, klokken 23:24
Sitat fra: Løytnanten på mandag 21. februar 2022, klokken 11:12

Angret på Aryia nå altså og skal beholdet GTXen likevel, tenkte eg deg:)
I motsetning til de fleste her på forumet er jeg 100% promiskuøs når det gjelder bil. Jeg går heller ikke av veien for å ta betalt for forhold jeg har innledet. Jeg registrerer også at det på finn.no står fosterforeldre i kø som vil betale godt for avkommet mitt, så her er alle muligheter åpne. Frihet til å velge er ikke å forakte.

thomas1973

Kan bare registrere at "far" i svært liten grad har vist interesse og støtte underveis i svangerskapet. Langt på overtid er jeg også. Jeg har nevnt muligheten for å abort men det møtes med et skuldertrekk, nærmest som han ikke bryr seg >:(

Trond.m

Hmm. Hvem har interessa av denne dialogen ? Hva tilfører den av relevant informasjon  Synes det er synd hvis elbilforum senker nivået til facebook-nivå. Men dette er min subjektive mening. Hvis andre finner det meningsfult, så lykke til videre.

Løytnanten

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 11:23
Hmm. Hvem har interessa av denne dialogen ? Hva tilfører den av relevant informasjon  Synes det er synd hvis elbilforum senker nivået til facebook-nivå. Men dette er min subjektive mening.
Det var bare et fattig forsøk på å dempe litt av selvhøytideligheten her inne, Trond.m Lover at det ikke skal bli en vane, men gir ingen garantier mot tidvise gjentagelser.

hav4rd

Jeg synes denne tråden var et humoristisk bidrag fra Løytnanten.

Angående relevansen for forumet, er vi flere i samme situasjon som venter på GTX. Gjentatte innlegg uten substans er kanskje dumt, men når det dukker opp ny informasjon om leveringssituasjonen er det i hvert fall interessant for meg. Jeg savner tråden "Produksjon og levering av GTX", etter at den fløt ut og ble stengt. Håper vi kan holde det saklig heretter.

For min del er jeg nå i tankeboksen om farge, da jeg opprinnelig hadde bestilt Mangan grey, men selger i går opplyste om at det trolig blir 23-modell uten den fargemuligheten. Ingen bekreftet produksjon. Bestilte i august.
ID.4 GTX (2022)

Hallgrim86

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 11:23
Hmm. Hvem har interessa av denne dialogen ? Hva tilfører den av relevant informasjon  Synes det er synd hvis elbilforum senker nivået til facebook-nivå. Men dette er min subjektive mening. Hvis andre finner det meningsfult, så lykke til videre.

Det å være kronisk negativ er vel kanskje ikke så mye bedre? Her hadde du muligheten å bla videre min venn. Jeg synes det var et artig innlegg, og er det ikke ansett som det av deg - er det ikke bare å bla videre?

Har jo vært rimelig hett rundt tema, så det er var en fin måte å ta det nedpå litt. SÅ ønsker jeg LT lykke til med eventuelle strekkmerker og den fine tida med nyfødt i hus :)

Krokstein

Sitat fra: hav4rd på tirsdag 22. februar 2022, klokken 11:52
Jeg synes denne tråden var et humoristisk bidrag fra Løytnanten.

Angående relevansen for forumet, er vi flere i samme situasjon som venter på GTX. Gjentatte innlegg uten substans er kanskje dumt, men når det dukker opp ny informasjon om leveringssituasjonen er det i hvert fall interessant for meg. Jeg savner tråden "Produksjon og levering av GTX", etter at den fløt ut og ble stengt. Håper vi kan holde det saklig heretter.

For min del er jeg nå i tankeboksen om farge, da jeg opprinnelig hadde bestilt Mangan grey, men selger i går opplyste om at det trolig blir 23-modell uten den fargemuligheten. Ingen bekreftet produksjon. Bestilte i august.
Jeg bestilte også i august. Hadde opprinnelig valgt Mangan grey, men byttet til Scale Silver for å få noe annet enn "alle" andre. Har ikke hørt et pip om levering selv heller, men om det blir en 23 modell sier jeg ikke nei takk til det. Hva vil det isåfall bety i forhold til produksjonsuke? Når pleier vw å rullere over til neste års modell?
ID.4 GTX

Trond.m

Til info så er det et eget delforum for humor:

https://elbilforum.no/index.php?board=20.0

Saklige innlegg kan jeg godt kommentere:

« Jeg bestilte også i august. Hadde opprinnelig valgt Mangan grey, men byttet til Scale Silver for å få noe annet enn "alle" andre. Har ikke hørt et pip om levering selv heller, men om det blir en 23 modell sier jeg ikke nei takk til det. Hva vil det isåfall bety i forhold til produksjonsuke? Når pleier vw å rullere over til neste års modell?»

Svarer ikke forhandler når du ringer ?

Jeg tok selv kontakt i dag og fikk god informasjon om produksjonsuke. Jeg ønsket å legge til Førerassistenpakke Plus for å få senere levering...dvs 23 modell. Så vi har litt forskjellige ønsker. Men jeg fikk beskjed om at de fikk feilmelding. Det betyr at biler som er planlagt som 22 modell ikke kan endres med nye pakker med restriksjoner. Ja, VW og andre jeg kjenner rullerer automatisk til neste årsmodell. Og det er vel egentlig positivt, men det forutsetter at man har noe å kjøre med i mellomtiden.

hav4rd

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 22. februar 2022, klokken 12:25
Jeg bestilte også i august. Hadde opprinnelig valgt Mangan grey, men byttet til Scale Silver for å få noe annet enn "alle" andre. Har ikke hørt et pip om levering selv heller, men om det blir en 23 modell sier jeg ikke nei takk til det. Hva vil det isåfall bety i forhold til produksjonsuke? Når pleier vw å rullere over til neste års modell?

Så vidt jeg har forstått, produseres neste årsmodell fra uke 25.
ID.4 GTX (2022)

Krokstein

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 13:40
Til info så er det et eget delforum for humor:

https://elbilforum.no/index.php?board=20.0

« Jeg bestilte også i august. Hadde opprinnelig valgt Mangan grey, men byttet til Scale Silver for å få noe annet enn "alle" andre. Har ikke hørt et pip om levering selv heller, men om det blir en 23 modell sier jeg ikke nei takk til det. Hva vil det isåfall bety i forhold til produksjonsuke? Når pleier vw å rullere over til neste års modell?»

Svarer ikke forhandler når du ringer ?

Jeg tok selv kontakt i dag og fikk god informasjon om produksjonsuke. Jeg ønsket å legge til Førerassistenpakke Plus for å få senere levering...dvs 23 modell. Så vi har litt forskjellige ønsker. Men jeg fikk beskjed om at de fikk feilmelding. Det betyr at biler som er planlagt som 22 modell ikke kan endres med nye pakker med restriksjoner. Ja, VW og andre jeg kjenner rullerer automatisk til neste årsmodell. Og det er vel egentlig positivt, men det forutsetter at man har noe å kjøre med i mellomtiden.

Har spurt forhandler jevnt og trutt - senest ganske nylig og får bare beskjed om at de ikke har fått noen produksjonsuke. Må jo anta at de ikke bløffer. Jeg har allerede førerassistent+ og infotainment+ på bestillingen så vi får bare se om de får det gjennom nå i vår eller om det blir på en 23 modell. Prøver etter beste evne å ikke irritere meg over ting jeg uansett ikke får gjort noe med - og i mellomtiden går det helt fint å kjøre med de bilene som allerede står i garasjen.
vw forsøker nok nå å påvirke kunder til å fjerne de pakkene det er restriksjoner på og det er sikkert endel som gjør det for å få bilen kjappere, men det er ikke noe for meg.
ID.4 GTX

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 13:40

Nå synes jeg du bare kan rulle inn. Det er ikke noe på forumet som sier at man ikke kan harselere med ett bilmerke, spesielt når det gjelder bestillinger man har gjort selv.

At man opplever en viss frustrasjon og absurditet ved måten leverandørene behandler og informerer kunder om dagen er jo bare å forvente.

Litt lett humor for å ventilere litt går jo igjen i de fleste underforum for merker.

Her var det sågar i en egen tråd. Hadde dette innlegget vært i tråden "Hvorfor ID.4 GTX er verdens beste bil" så hadde det stilt seg litt annerledes.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Jeg registrerer at @turfsurf forsøker å ta diskusjonen ned  på et usaklig nivå igjen.  Gratulerer 👍

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA