Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gravid med GTX

Startet av Løytnanten, mandag 21. februar 2022, klokken 11:12

« forrige - neste »

Kjell Salvigsen

#30
Sitat fra: Løytnanten på torsdag 24. februar 2022, klokken 11:01
Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 24. februar 2022, klokken 10:00
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Olemann på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:33

Vil berømme profilen/navnet Kjell Salvigsen for åpenheten.

Tror ikke selv jeg ville skrevet noe annerledes enn jeg gjør, selv om jeg ikke hadde anonym profil, men meget mulig at noen ville det. Dog sitter det langt inne å legge ut navn/alder/adresse på nettforum, kanskje ubegrunnet uro, men er nå en nettvane blitt - bortsett fra Facebook der man jo er åpent tilstede.  Og merkelig nok er det nettopp Facebook som syder av usaklighet og personangrep, både fra navngitte og mer eller mindre skjulte skribenter.

Personlig har jeg liten interesse av andres alder, deres yrkesbakgrunn og ikke minst hva de måtte mene om meg, min interesse her inne dreier seg om andres kompetanse på elbil, og etter drøyt 10 år her inne skal det sies at det ikke er alle innlegg jeg leser like nøye, etter å ha sjekket hvem som skriver.  Men, jeg trenger jo ikke av den grunn dele hvem dette dreier seg om, eller begynne å dele min antagelser om personen. 

Det å skille ball og spiller er ikke så vanskelig, bare man bestemmer seg for å ville det.

Og her sitter jeg da plutselig og nynner på Inger Lise Rypdals klassiker "Fru Johnsen".

Om vokterne av forumets moral, herrene Kjell og Olemann, vil nynne med, så finner de teksten her:

https://genius.com/Inger-lise-rypdal-fru-johnsen-lyrics

Du kan gjerne kalle meg moralens vokter dersom du mener det er det mest naturlige å gjøre her, for meg tar man diskusjonen ned på et lavmål med slike utalelser. Det er i mangel på gode argument man tyr til slike stempler. Undres på om du evner å være like kristisk til deg selv som du er flere av oss andre her? Jeg innrømmer glatt at jeg har lite sans for sleivete kommentarer og unyansert diskusjon og henger meg for mye opp i det. Jeg mener man får et mer konstruktivt forum om man prøver å være mest mulig saklig og nyansert. Innrømmer også at jeg lar meg rive med og går ned på et lavt nivå her jeg også. Forstår fremdeles ikke at du tilsynelatende er så redd for å stå frem med identitet, vi er tross alt voksne mennesker som diskuterer elbil. Mulig at du selv, Løytnanten, mener at du i stor grad har bidratt til saklig, nyansert diskusjon her og kanskje ikke har noe forståelse for at vi andre prøver å nyansere enn del av bildene du forsøker å skape her ? Du står selvsagt fritt til å velge stilen din fremover og du kan selvsagt tviholde på din rett på å holde identiteten din skjult, for meg blir det bare svært underlig. Ønsker deg uansett lykke til med bilvalg, håper du finner en bil du blir fornøyd med, uansett om det blir id4 eller noe annet :-)

Din misjonering for å omvende forumet til en arena som krever dokumentert og åpen identitet for alle deltagere må du nok rett mot ledelsen i Norsk elbilforening, Kjell Salvigsen.

Vi er >99,0 % som tydeligvis er fornøyde med systemet slik det er, så du har nok en lang og tornefull pilegrimsvei å vandre i ditt forsøk på å heve forumets moral og skape det du kaller "et mer konstruktivt forum".

Mitt "lavmål" som du kaller det, er nok fundamentert på en viss skepsis til budskapene som kommer (og særlig de som ikke kommer) fra treenigheten VAG/Møller/forhandler. At andre her på formet er mer bibeltro, er noe jeg ser på som helt OK og faktisk en betingelse for å skape et interessant forum.

Du har en interessant måte å tolke mine kommentarer på. Du finner ingen sted her der jeg krever dokumentert og åpen identitet (slik du påstår), jeg sier bare at det i noen tilfeller ville blitt litt mer moderat og saklig tone her inne 8tror jeg). Jeg liker å stå for det jeg skriver både her og andre steder, at ikke du er komfortabel med det, får bli din sak. Du bruker voldsomme ord her som "tornefull pilgrimsvei" og "misjonering", "moralens vokter", "bibeltro" mm. Det er lett å bli tatt for hersketeknikk når man tyr til slik ordbruk for å kneble andre her. Jeg skriver faktisk at vi begge driver lavmål nå og da snakker jeg faktisk om diskusjonen vi nå har, ikke om du evt. kritiserer VAG/MØLLER/forhandler. på saklig og nyansert måte. Jeg tror uansett vi ikke kommer videre her, vi er på ulike planeter. Jeg velger å fortsette å stå for det jeg skriver under åpen identitet, men tvinger ingen andre her til å stå frem med navn (noe jeg aldri har gjort).
Kom gjerne med saklig og nyansert kritikk mot VAG/MØLLER og forhandlerne deres, det er med på å gjøre forumet bra. Den diskusjonen vi har nå, er intet annet enn lavmål og gjør ikke forumet vel.   
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

ID4

Kjell. Glem han. Han jobber som Nissan forhandler.

Løytnanten

Sitat fra: HelEl på torsdag 24. februar 2022, klokken 14:16
Kjell. Glem han. Han jobber som Nissan forhandler.

Du forstår nok ikke konsekvensen av det du skriver her HeIEI. Men det er faktisk slik at med denne usanne beskyldningen heftende ved meg, så har ikke jeg noe annet valg enn å forlate forumet. Alt jeg heretter ville skrevet vil da bli tolket som, eller med mistanke om, at det du har slengt utav deg her HeIEI, er fakta.

Jeg har varslet moderator, men hen ser ikke ut til å reagere.

Jeg trer da av og sletter min profil. Det var interessant så lenge det varte, så takk for meg.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

turfsurf

Selv om jeg synes Løytnanten har støyet vel mye her inne, og reaksjonen på Helels sin post var i overkant, så er jeg faktisk enig med han her.

Å slenge ut en påstand som ble gjort her, uten at man har grunnlag for det er drøyt. Er det riktig så er jo saken en annen, men foreløpig er det Helels udokumenterte påstand mot Løytnanten.

Å påstå at folk er representanter for ett merke eller produkt av noe slag vil øyeblikkelig farge hvordan folk ser på deres utsagn om det og konkurrerende produkter. Det er ikke greit IMO.

Det har vært flere tråder her inne med folk som har seilet under falskt flagg, og det har sjeldent blitt godt mottatt.

Så enten bør Helel fremlegge dokumentasjon på det han påstår, eller trekke påstanden tilbake med en uforbeholden unnskyldning. Man kan selvfølgelig spekulere, men da er det bedre å spørre direkte.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

biggern

#35
Hvorfor skal noe trekke noe tilbake ?

Tror nok dette kommer ifra LT sine utrykk om GTX som vente pølse frem til mottak av Ariya og hans promotering av denne, under Nissan Ariya.

Negative uttalelser må en noen ganger besvare imot de som bare gir utrykk for kjøp og salg med fortjeneste.
https://elbilforum.no/index.php?topic=59638.msg1035835#msg1035835

Helt greit at LT logger av relatert til hans eget emne om noe latterlig rundt graviditet og noens respons på manglende saklighet. Så da får han heller ta dette opp på FB forumer isteden, og se om de responderer annerledes på hans egne humoristiske uttalelser relatert til graviditet.

Her er mange seriøse etablerte elbil eiere, samt ferskinger som har spørsmål/ønske om avklaringer og svar, før og etter mottak av bilen de har i bestilling, relatert til tekniske/praktiske saker og utstyr osv.
Da syntes jeg forumet skal holde seg på dette (tekniske/praktiske) nivået.

Så for en se om han returnerer inkognito igjen, under ett annet navn, som eksempelvis  - Sersjanten

Ellers.....legg hele dette emne dødt og gå videre.

Dieselgubben

Sitat fra: turfsurf på fredag 25. februar 2022, klokken 10:54
Selv om jeg synes Løytnanten har støyet vel mye her inne, og reaksjonen på Helels sin post var i overkant, så er jeg faktisk enig med han her.

Å slenge ut en påstand som ble gjort her, uten at man har grunnlag for det er drøyt. Er det riktig så er jo saken en annen, men foreløpig er det Helels udokumenterte påstand mot Løytnanten.

Å påstå at folk er representanter for ett merke eller produkt av noe slag vil øyeblikkelig farge hvordan folk ser på deres utsagn om det og konkurrerende produkter. Det er ikke greit IMO.

Det har vært flere tråder her inne med folk som har seilet under falskt flagg, og det har sjeldent blitt godt mottatt.

Så enten bør Helel fremlegge dokumentasjon på det han påstår, eller trekke påstanden tilbake med en uforbeholden unnskyldning. Man kan selvfølgelig spekulere, men da er det bedre å spørre direkte.

Synes du tar utsagnet fra Helel vel bokstavelig. LT har jo tidligere anklaget andre for å være hårsåre, her møter man seg selv i døren. Utsagnet "Han jobber som Nissan forhandler" kan bare være en annen måte å si at noen er (overdrevent) pro et merke, og må også sees opp mot LT sine tidligere poster og generell slitasje og oppgitthet på bakgrunn av disse. Det er ikke noen alvorlig krenkelse og langt under det som tidligere er postet i ulike tråder her på ID4 delen.   

RJK

@Biggern og @Dieselgubben, jeg synes det er temmelig latterlig å vise til @Løyntnantens noe krasse utfall om bilene og innleggene i forsvar for disse, for å unnskylde @Helel's anklage om at trådstarter seiler under falsk flagg og egentlig er representant for en konkurrent. Dette er særdeles mye værre enn det jeg har klart å se at trådstarter har kommet med både i denne og andre tråder.

Så får det være at jeg og synes reaksjonen var vel i overkant. Melde anklagen til forumets administratorer er helt innenfor. Men å melde seg ut for det, er jeg ikke helt med på. Men om han føler at dette var dråpen som fikk begeret til å renne over, så får det være hans vurdering.

Synes uansett det er vel mye av det jeg definerer som personangrep her. Det er greit å gå på argumentene, men å begynne å gå på person, gir ikke mye kreditt hos meg. Og jeg synes flere her inne burde føle seg beskjemt av egne bidrag i det som kan minne om personhets. Kan man ikke holde seg til å angripe argumenter og meninger, men må gå på person, så bør man heller la være å poste.

Det er faktisk etter reglene, noe personhets og direkte anklager mot enkeltdebattanters ståsted, uten at man samtidig kan fremvise dokumentasjon på dette, så absolutt ikke er.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Dieselgubben

RJK.

Dine tolkning av situasjonen er ditt ansvar og for meg uvedkommende. Les det jeg skrev en gang til. Så kan du lese det du skriver og tenke litt på hvem som bedriver personangrep her. God natt.

Bmw_Tryne

Synes nå det ble litt barnslig prat her inne på tråden. Er selv Bmw mann, men har ingen problemer med andre bilmerker, bare spennende det. Leser at det blir støy når en får «beskyldninger» om å være Nissan forhandler. Jeg mener nå at en må tåle litt spøk og morro, kan da ikke være så hårsår at en blir krenket for den minste ting.
Bmw 530i G30

Olemann

Sitat fra: Helel på torsdag 24. februar 2022, klokken 14:16
Kjell. Glem han. Han jobber som Nissan forhandler.

En god regel i saklige diskusjoner er å ta hverandre på alvor, og spørre dersom det er noe man ikke forstår.

For meg er ikke påstanden "Han jobber som Nissan forhandler" vanskelig å tolke, det er en kokret påstand om at en person jobber for en Nissan forhandler.

Men, var det ment annerledes?  Jeg spør nå derfor Helel, mente du det du skrev bokstavelig eller hadde det en annen betydning?

Så får vi vente til medlemmet Helel avklarer hva han mente å si.  Det bør vi kunne forvente på et seriøst forum der vi tar hverandre på alvor.

turfsurf

Sitat fra: Dieselgubben på fredag 25. februar 2022, klokken 19:12
Utsagnet "Han jobber som Nissan forhandler" kan bare være en annen måte å si at noen er (overdrevent) pro et merke, og må også sees opp mot LT sine tidligere poster og generell slitasje og oppgitthet på bakgrunn av disse.
Da burde han i så fall ordlagt seg annerledes. Det går fint å skrive f.eks "Løytnanten burde vært Nissan forhandler" e.l.

Å konkret slå fast at han seiler under falskt flagg er noe helt annet.

Det handler overhodet ikke om å være hårsår. Denne typen falske utsagn bidrar med å skape problemene vi har grunnet sosiale media i dag. Det fører til mistenkeliggjøring, sjikanering og mistro.

Å fremlegge ting som fakta uten at det er det, og uten at det klart fremstår som ironi er ekstremt dumt og farlig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

biggern

#42
Vel @RJK. om du føler at noens tilsvar til @LT var unødvendig krass er det din personlige mening, i å støtte han.
Mange gir døyten i dine holdninger/meninger, men respekterer det, eller ikke ønsker å bruke unødvendige latterlige ressurser på å kommentere dette, men heller går videre.
Ellers, la oss gå videre med seriøse input/uttalelser på erfaringer og seriøse bistand på praktiske/tekniske løsninger relatert til GTX problemer/erfaringer innenfor dette forum.

El-inor

Sitat fra: biggern på lørdag 26. februar 2022, klokken 22:22
Vel @RJK. om du føler at noens tilsvar til @LT var unødvendig krass er det din personlige mening, i å støtte han.
Mange gir døyten i dine holdninger/meninger, men respekterer det, eller ikke ønsker å bruke unødvendige latterlige ressurser på å kommentere dette, men heller går videre.
Ellers, la oss gå videre med seriøse input/uttalelser på erfaringer og seriøse bistand på praktiske/tekniske løsninger relatert til GTX problemer/erfaringer innenfor dette forum.
Her kan det høres ut som om en promillekontroll hadde vært på sin plass.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Dieselgubben

#44
Sitat fra: El-inor på lørdag 26. februar 2022, klokken 23:47
Sitat fra: biggern på lørdag 26. februar 2022, klokken 22:22
Vel @RJK. om du føler at noens tilsvar til @LT var unødvendig krass er det din personlige mening, i å støtte han.
Mange gir døyten i dine holdninger/meninger, men respekterer det, eller ikke ønsker å bruke unødvendige latterlige ressurser på å kommentere dette, men heller går videre.
Ellers, la oss gå videre med seriøse input/uttalelser på erfaringer og seriøse bistand på praktiske/tekniske løsninger relatert til GTX problemer/erfaringer innenfor dette forum.
Her kan det høres ut som om en promillekontroll hadde vært på sin plass.

Har det begynt å spøke her? Noen som har stått opp fra de døde og debuterer med brask og bram med sitt første innlegg? Høy popkornfaktor her kanskje?

Her bør moderator følge med fremover for id4 delen av forumet står i fare for å bli sabotert.

Denne tråden bør få forsvinne ut i evigheten uten mer om og men slik at mer matnyttige diskusjoner kan tre fram igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA