Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gravid med GTX

Startet av Løytnanten, mandag 21. februar 2022, klokken 11:12

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 18:43
Nå @turfsurf drar du vel dette ned på barnslig nivå igjen.  Gratulerer
Og jeg som trodde det var du som gjorde det, men lot være å komme med slike utsagn. Skjønner egentlig ikke hvorfor du i det hele tatt poster i denne tråden når du åpenbart synes den ikke skulle eksistert.

Hvorfor ikke bare rapportere den hvis du mener den er i strid med retningslinjene eller dropp å lese den? I tillegg blir du furten og må kalle folk barnslige hvis de ikke er enige med deg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 18:43
Jeg registrerer at @turfsurf forsøker å ta diskusjonen ned  på et usaklig nivå igjen.  Gratulerer
Ser du redigerte posten din. Jeg lar sitatet stå for historikk. 
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Litt korrigering av språket. Har du problemer med det du gjerne publisere det opprinnelige.

Trond.m

Tror vel de fleste som leser det denne trådstarter skriver undrer seg over alderen på vedkommende.

Løytnanten

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 19:04
Tror vel de fleste som leser det denne trådstarter skriver undrer seg over alderen på vedkommende.
Og hva tipper så Trond.m?

Kjell Salvigsen

#20
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 07:07
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 19:04
Tror vel de fleste som leser det denne trådstarter skriver undrer seg over alderen på vedkommende.
Og hva tipper så Trond.m?

Hvorfor ikke bare stå frem med både fullt navn og alder, det er både befriende og gjør at man blir litt mer kritisk til hva man skriver/hvordan man formulerer seg. Da unngår du også at noen lurer på hvilke motiv man evt har, mm. Har aldri hatt sansen for folk som skriver helt i grenseland samtidig som man gjemmer seg bak et kallenavn eller en intetsigende profil (slik enkelte gjør både på Facebook og her) Det er ingen tvil om at de aller fleste modererer seg under fullt navn/full identitet. Mvh Kjell Salvigsen, f1972 :-)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Løytnanten

#21
Sitat fra: Kjellegolf på onsdag 23. februar 2022, klokken 09:07
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 07:07
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 19:04
Tror vel de fleste som leser det denne trådstarter skriver undrer seg over alderen på vedkommende.
Og hva tipper så Trond.m?

Hvorfor ikke bare stå frem med både fullt navn og alder, det er både befriende og gjør at man blir litt mer kritisk til hva man skriver/hvordan man formulerer seg. Da unngår du også at noen lurer på hvilke motiv man evt har, mm. Har aldri hatt sansen for folk som skriver helt i grenseland samtidig som man gjemmer seg bak et kallenavn eller en intetsigende profil (slik enkelte gjør både på Facebook og her) Det er ingen tvil om at de aller fleste modererer seg under fullt navn/full identitet. Mvh Kjell Salvigsen, f1972 :-)
Nå er du nok litt utilsiktet morsom. Kjell Salvigsen. Når >99,0% fremstår anonymt på forumet, hvorfor i alle dager skulle jeg flagge navn og alder? Det får jammen holde med min militære grad :-)

Jeg har heller ikke noe som helst ønske om å bli "mer kritisk til hva man skriver/hvordan man formulerer seg." Jeg skriver spontant det som faller meg inn, og det får du og andre akseptere, rapportere/angi eller bla videre til neste topic.

Kjell Salvigsen

#22
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 10:00
Sitat fra: Kjellegolf på onsdag 23. februar 2022, klokken 09:07
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 07:07
Sitat fra: Trond.m på tirsdag 22. februar 2022, klokken 19:04
Tror vel de fleste som leser det denne trådstarter skriver undrer seg over alderen på vedkommende.
Og hva tipper så Trond.m?

Hvorfor ikke bare stå frem med både fullt navn og alder, det er både befriende og gjør at man blir litt mer kritisk til hva man skriver/hvordan man formulerer seg. Da unngår du også at noen lurer på hvilke motiv man evt har, mm. Har aldri hatt sansen for folk som skriver helt i grenseland samtidig som man gjemmer seg bak et kallenavn eller en intetsigende profil (slik enkelte gjør både på Facebook og her) Det er ingen tvil om at de aller fleste modererer seg under fullt navn/full identitet. Mvh Kjell Salvigsen, f1972 :-)
Nå er du nok litt utilsiktet morsom. Kjell Salvigsen. Når >99,0% fremstår anonymt på forumet, hvorfor i alle dager skulle jeg flagge navn og alder? Det får jammen holde med min militære grad :-)

Jeg har heller ikke noe som helst ønske om å bli "mer kritisk til hva man skriver/hvordan man formulerer seg." Jeg skriver spontant det som faller meg inn, og det får du og andre akseptere, rapportere/angi eller bla videre til neste topic.

Jeg er enig i at det ikke er du som har laget regler for dette forumet, så dette er ikke et "problem" som gjelder bare deg. Samtidig ser jeg ingen grunn til at du eller evt andre her ikke vil oppgi identitet om man spør om det. Og jeg tror du også må innrømme at de fleste av oss ville ha moderert oss noe om vi måtte skrive under fullt navn og sporbar identitet her inne. (vet ikke hvorfor Elbilforeningen har bestemt dette) Det er spesielt aktuelt for de som gjerne tøyer utsagn og meninger litt ekstra her inne, mener jeg. Du bestemmer selvsagt om du vil stå frem med navn og alder, for meg er det meget underlig at voksne mennesker vegrer seg når de blir oppfordret til å stå frem. Dette er tross alt er bilforum, ser definitivt klart flest fordeler med åpenhet her. (jeg har opplevd mye rart her og på Facebook de årene jeg har vært elbilinteressert ... Det har vært personer som jobber for andre merkeforhandlere, tidligere ansatte for andre bilmerker, aksjeeiere for et visst bilmerke og personer med andre motiv som opererer i grenseland her inne -gjemt bak intetsigende/anonyme/falske profiler. (voksne folk) Så ingenting forundrer meg her, særlig når folk tilsynelatende har angst for å stå frem. Jeg vet selvsagt svært lite om deg, ikke annet enn at du tilsynelatende liker å skape litt temperatur rundt deg og sette en del ting veldig på spissen uten å evne/ville se helheten)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Olemann


Vil berømme profilen/navnet Kjell Salvigsen for åpenheten.

Tror ikke selv jeg ville skrevet noe annerledes enn jeg gjør, selv om jeg ikke hadde anonym profil, men meget mulig at noen ville det. Dog sitter det langt inne å legge ut navn/alder/adresse på nettforum, kanskje ubegrunnet uro, men er nå en nettvane blitt - bortsett fra Facebook der man jo er åpent tilstede.  Og merkelig nok er det nettopp Facebook som syder av usaklighet og personangrep, både fra navngitte og mer eller mindre skjulte skribenter.

Personlig har jeg liten interesse av andres alder, deres yrkesbakgrunn og ikke minst hva de måtte mene om meg, min interesse her inne dreier seg om andres kompetanse på elbil, og etter drøyt 10 år her inne skal det sies at det ikke er alle innlegg jeg leser like nøye, etter å ha sjekket hvem som skriver.  Men, jeg trenger jo ikke av den grunn dele hvem dette dreier seg om, eller begynne å dele min antagelser om personen. 

Det å skille ball og spiller er ikke så vanskelig, bare man bestemmer seg for å ville det.

LMOR

Helt enig med Olemann. Og hvorfor bruke så mye energi på å kommentere innlegg på denne måten?
Jeg synes trådstarter hadde er morsomt innlegg, som representerer en frustrasjon som mange av oss føler på.
Per i dag kommer det å ta 2x9mnd før jeg får bilen min.
Så hadde vi bare fått bilen, så kunne flere av oss bidratt med konkret erfaring.
Men tenker samtidig det er symptomatisk at det blir slik det nå er, fordi de fleste som har kjøpt bilen ikke får den på 12+mnd. Så blir det frustrasjonen som kommer frem i stedet. Og det bør det være takhøyde for på et elbilforum.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Løytnanten

#25
Sitat fra: Olemann på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:33

Vil berømme profilen/navnet Kjell Salvigsen for åpenheten.

Tror ikke selv jeg ville skrevet noe annerledes enn jeg gjør, selv om jeg ikke hadde anonym profil, men meget mulig at noen ville det. Dog sitter det langt inne å legge ut navn/alder/adresse på nettforum, kanskje ubegrunnet uro, men er nå en nettvane blitt - bortsett fra Facebook der man jo er åpent tilstede.  Og merkelig nok er det nettopp Facebook som syder av usaklighet og personangrep, både fra navngitte og mer eller mindre skjulte skribenter.

Personlig har jeg liten interesse av andres alder, deres yrkesbakgrunn og ikke minst hva de måtte mene om meg, min interesse her inne dreier seg om andres kompetanse på elbil, og etter drøyt 10 år her inne skal det sies at det ikke er alle innlegg jeg leser like nøye, etter å ha sjekket hvem som skriver.  Men, jeg trenger jo ikke av den grunn dele hvem dette dreier seg om, eller begynne å dele min antagelser om personen. 

Det å skille ball og spiller er ikke så vanskelig, bare man bestemmer seg for å ville det.

Og her sitter jeg da plutselig og nynner på Inger Lise Rypdals klassiker "Fru Johnsen".

Om vokterne av forumets moral, herrene Kjell og Olemann, vil nynne med, så finner de teksten her:

https://genius.com/Inger-lise-rypdal-fru-johnsen-lyrics

Electric cars in Norway

Uavhengig av hva dere diskuterer... den dama hadde peiling på å lage tekster.... hu satte noen eldre mannfolk på plass med de tekst linjene...

"Lise Rypdals klassiker "Fru Johnsen"

Rusalka

Mye fint å si om Rypdal, men nei .... hun skrev ikke denne sangen.....
Den er en amerikansk countrysang (T.Hall) som er oversatt av Mosnes ...
Kjekt med moral og musikk, men kanskje på tide å heller diskutere (saklig) bil ........

Kjell Salvigsen

#28
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Olemann på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:33

Vil berømme profilen/navnet Kjell Salvigsen for åpenheten.

Tror ikke selv jeg ville skrevet noe annerledes enn jeg gjør, selv om jeg ikke hadde anonym profil, men meget mulig at noen ville det. Dog sitter det langt inne å legge ut navn/alder/adresse på nettforum, kanskje ubegrunnet uro, men er nå en nettvane blitt - bortsett fra Facebook der man jo er åpent tilstede.  Og merkelig nok er det nettopp Facebook som syder av usaklighet og personangrep, både fra navngitte og mer eller mindre skjulte skribenter.

Personlig har jeg liten interesse av andres alder, deres yrkesbakgrunn og ikke minst hva de måtte mene om meg, min interesse her inne dreier seg om andres kompetanse på elbil, og etter drøyt 10 år her inne skal det sies at det ikke er alle innlegg jeg leser like nøye, etter å ha sjekket hvem som skriver.  Men, jeg trenger jo ikke av den grunn dele hvem dette dreier seg om, eller begynne å dele min antagelser om personen. 

Det å skille ball og spiller er ikke så vanskelig, bare man bestemmer seg for å ville det.

Og her sitter jeg da plutselig og nynner på Inger Lise Rypdals klassiker "Fru Johnsen".

Om vokterne av forumets moral, herrene Kjell og Olemann, vil nynne med, så finner de teksten her:

https://genius.com/Inger-lise-rypdal-fru-johnsen-lyrics

Meget bra budskap i teksten du viser til Løytnanten, en tekst som jeg støtter 100%. Men jeg tror de som skrev teksten ville blitt litt fornærmet/oppgitt dersom de visste du benyttet teksten i den sammenhengen her. Tror du bør sette deg ned og lese teksten/budskapet litt nøyere og ikke bare nynne med :-) Du kan gjerne kalle meg moralens vokter dersom du mener det er det mest naturlige å gjøre her, for meg tar man diskusjonen ned på et lavmål med slike utallelser. Det er i mangel på gode argument man tyr til slike stempler. Undres på om du evner å være like kritisk til deg selv som du er flere av oss andre her? Jeg innrømmer glatt at jeg har lite sans for sleivete kommentarer og unyansert diskusjon og henger meg for mye opp i det. Jeg mener man får et mer konstruktivt forum om man prøver å være mest mulig saklig og nyansert. Innrømmer også at jeg lar meg rive med og går ned på et lavt nivå her jeg også. Forstår fremdeles ikke at du tilsynelatende er så redd for å stå frem med identitet, vi er tross alt voksne mennesker som diskuterer elbil. Mulig at du selv, Løytnanten, mener at du i stor grad har bidratt til saklig, nyansert diskusjon her og kanskje ikke har noe forståelse for at vi andre prøver å nyansere enn del av bildene du forsøker å skape her ? Du står selvsagt fritt til å velge stilen din fremover og du kan selvsagt tviholde på din rett på å holde identiteten din skjult, for meg blir det bare svært underlig. Ønsker deg uansett lykke til med bilvalg, håper du finner en bil du blir fornøyd med, uansett om det blir id4 eller noe annet :-)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Løytnanten

Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 24. februar 2022, klokken 10:00
Sitat fra: Løytnanten på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Olemann på onsdag 23. februar 2022, klokken 16:33

Vil berømme profilen/navnet Kjell Salvigsen for åpenheten.

Tror ikke selv jeg ville skrevet noe annerledes enn jeg gjør, selv om jeg ikke hadde anonym profil, men meget mulig at noen ville det. Dog sitter det langt inne å legge ut navn/alder/adresse på nettforum, kanskje ubegrunnet uro, men er nå en nettvane blitt - bortsett fra Facebook der man jo er åpent tilstede.  Og merkelig nok er det nettopp Facebook som syder av usaklighet og personangrep, både fra navngitte og mer eller mindre skjulte skribenter.

Personlig har jeg liten interesse av andres alder, deres yrkesbakgrunn og ikke minst hva de måtte mene om meg, min interesse her inne dreier seg om andres kompetanse på elbil, og etter drøyt 10 år her inne skal det sies at det ikke er alle innlegg jeg leser like nøye, etter å ha sjekket hvem som skriver.  Men, jeg trenger jo ikke av den grunn dele hvem dette dreier seg om, eller begynne å dele min antagelser om personen. 

Det å skille ball og spiller er ikke så vanskelig, bare man bestemmer seg for å ville det.

Og her sitter jeg da plutselig og nynner på Inger Lise Rypdals klassiker "Fru Johnsen".

Om vokterne av forumets moral, herrene Kjell og Olemann, vil nynne med, så finner de teksten her:

https://genius.com/Inger-lise-rypdal-fru-johnsen-lyrics

Du kan gjerne kalle meg moralens vokter dersom du mener det er det mest naturlige å gjøre her, for meg tar man diskusjonen ned på et lavmål med slike utalelser. Det er i mangel på gode argument man tyr til slike stempler. Undres på om du evner å være like kristisk til deg selv som du er flere av oss andre her? Jeg innrømmer glatt at jeg har lite sans for sleivete kommentarer og unyansert diskusjon og henger meg for mye opp i det. Jeg mener man får et mer konstruktivt forum om man prøver å være mest mulig saklig og nyansert. Innrømmer også at jeg lar meg rive med og går ned på et lavt nivå her jeg også. Forstår fremdeles ikke at du tilsynelatende er så redd for å stå frem med identitet, vi er tross alt voksne mennesker som diskuterer elbil. Mulig at du selv, Løytnanten, mener at du i stor grad har bidratt til saklig, nyansert diskusjon her og kanskje ikke har noe forståelse for at vi andre prøver å nyansere enn del av bildene du forsøker å skape her ? Du står selvsagt fritt til å velge stilen din fremover og du kan selvsagt tviholde på din rett på å holde identiteten din skjult, for meg blir det bare svært underlig. Ønsker deg uansett lykke til med bilvalg, håper du finner en bil du blir fornøyd med, uansett om det blir id4 eller noe annet :-)

Din misjonering for å omvende forumet til en arena som krever dokumentert og åpen identitet for alle deltagere må du nok rett mot ledelsen i Norsk elbilforening, Kjell Salvigsen.

Vi er >99,0 % som tydeligvis er fornøyde med systemet slik det er, så du har nok en lang og tornefull pilegrimsvei å vandre i ditt forsøk på å heve forumets moral og skape det du kaller "et mer konstruktivt forum".

Mitt "lavmål" som du kaller det, er nok fundamentert på en viss skepsis til budskapene som kommer (og særlig de som ikke kommer) fra treenigheten VAG/Møller/forhandler. At andre her på formet er mer bibeltro, er noe jeg ser på som helt OK og faktisk en betingelse for å skape et interessant forum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA