Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Keyless Access

Startet av atrus, onsdag 16. februar 2022, klokken 18:45

« forrige - neste »

atrus

Har Keyless Access og får åpnet fordørene fra begge sider. Men får kun til å låse ved berøring på førersiden. Skal det være slik, eller bør jeg ta meg en tur innom Møller?

Gogs

Ved gjennomgang på overlevering i dag så sa selger at man måtte trykke på dørhåndtaket for å låse bilen. Men at den åpnet seg automatisk når man nærmet seg bilen. Det med at den ikke låser seg selv kan være positivt når passasjerer skal pakke bilen e.l. og man står et lite stykke fra bilen. Har flere ganger opplevd at ampera-e låste seg automatisk når jeg egentlig ville at bilen skulle holde seg åpen. Men må si jeg stusset over dette da selger sa man måtte trykke på døren (eller fjernkontrollen) for å låse.
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Jambo

#2
Keyless låsing ved berøring av dørhåndtak skal fungere på dørhåndtakene på begge fordørene. Vær oppmerksom på at låsing ved berøring kan fungere dårligere når dørhåndtaket er vått eller skittent, gjerne spesielt når det er kaldt.

Robert Nilsen

Låsing ved å legge hånden på dørhåndtaket er en varierende opplevelse, virker, virker ikke!!

amrois

Jupp, lesingen er en blandet opplevelse. Jeg liker prinsippet om at man berører håndtaket gor å låse, men har igrunnen gitt opp funksjonen når det er kuldegrader.
ID4 Pro Perf Tech

atrus

Takk for svar. Booket time hos Møller. Stusser i grunnen hvor dårligere berøringen med å få låst bilen er på min ID4 enn det har vært på to tidligere E-golfer jeg har hatt de siste årene. Skulle ikke være noen grunn til at føleren på ID4 har dårligere respons enn på tidligere VW-biler. Teknologien er jo ikke ny.

hELgenen

Låsing  ved berøring er litt bedre gevinst enn ved lotto...Har klart det 2 ganger på 4 mnd...

Krokstein

Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. februar 2022, klokken 12:42
Låsing  ved berøring er litt bedre gevinst enn ved lotto...Har klart det 2 ganger på 4 mnd...
Det er jo ikke greit! Er det uansett hvor nært nøkkelen er til låsen?
ID.4 GTX

atrus

Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. februar 2022, klokken 12:42
Låsing  ved berøring er litt bedre gevinst enn ved lotto...Har klart det 2 ganger på 4 mnd...

Da ville jeg bedt Møller om å bytte låsene. Slik skal det jo ikke være

hELgenen

Sitat fra: Krokstein på lørdag 19. februar 2022, klokken 13:15
Sitat fra: hELgenen på lørdag 19. februar 2022, klokken 12:42
Låsing  ved berøring er litt bedre gevinst enn ved lotto...Har klart det 2 ganger på 4 mnd...
Det er jo ikke greit! Er det uansett hvor nært nøkkelen er til låsen?

Tja..jeg har nøkkelen i lomma - men det virker ikke som det er så lett å trigge låsen.
Har iblant forsøkt bevisst flere ganger - så ender det med at jeg drar opp nøkkelen og låser
Om den skal være slik vet jeg ikke - men kan jo høre med forhandler

Orbit

Har du prøvd begge nøkler også? Det kan være nøkkelen sender for svakt signal, og at feilen ikke ligger i bilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hELgenen

Nei,ikke prøvd den andre nøkkelen. Et bra tips..skal prøve

biggern

Er noe bugs her. Virker/virker ikke. Noen ganger høyre noen ganger venstre og noen ganger ingen. Frem med nøkkelen.

Gogs

Min virker fint på venstre side, men aldri høyre. Er dette en innstilling som kan endres?
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA