Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Lokführer

Ser at Elon tvittrer litt om solenergi for tiden. Lader han opp til en dobbelnyhet den 20 juni for Tesla og Solar City?
Jeg har kjøpt litt i begge, krysser fingrene.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Oreo

#901
Synes dette innslaget var underholdene:

http://youtu.be/2CfB3qBwiz0
og dette var nesten enda bedre, denne arrogante og nedlatende nay-say'ern har ikke satt seg mye inn i produktet han uttaler seg om (kanskje det er han som er foxy?):

http://youtu.be/GWBE_qZCLvQ
og når jeg først er i farta så slenger jeg med denne komiske oppsummeringen fra Fox News:

http://youtu.be/OCbWoZnLHZ4

Edit: la til to klipp til.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Gikken

Hva tror folk om aksjeutviklingen før/etter batteriswapdemoen på torsdag? Jeg har sittet med aksjen siden 35 dollar (men med ALT for lavt innskudd). Nå har jeg litt mer cash tilgjengelig - er det lurt å vente til etter demoen med å kjøpe seg inn? Hvis man sammenligner med Apples keynotepresentasjoner har vel markedet tradisjonelt respondert negativt på nyhetene som slippes, for så å få en oppsving igjen?
Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

Nuvolari

Sitat fra: Gikken på tirsdag 18. juni 2013, klokken 11:14
Hva tror folk om aksjeutviklingen før/etter batteriswapdemoen på torsdag? Jeg har sittet med aksjen siden 35 dollar (men med ALT for lavt innskudd). Nå har jeg litt mer cash tilgjengelig - er det lurt å vente til etter demoen med å kjøpe seg inn? Hvis man sammenligner med Apples keynotepresentasjoner har vel markedet tradisjonelt respondert negativt på nyhetene som slippes, for så å få en oppsving igjen?

Ettersom better place nettopp konka kan det jo hende markedet sitter med et negativt inntrykk av en slik teknologi.

Jeg tror Elon kommer til å lansere denne ideen med en visjon som folk kommer til å like.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

petersv

Når denne får ben å gå på kan det hende vi ser en dip i kursen? http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/partial-recall

Lov å håpe (skulle kjøpt litt mer.)

laumb

Tror det vil gå fint slik de håndterer problemene sine:
SitatAffected Model S owners will be contacted in the next few days and we will arrange for their car to be picked up, the bracket reinforced and the car returned to their possession. To be clear, the Model S does not need to be brought to our service center by the owner. Tesla will pick up the car at a location of the owner's convenience, provide a Model S loaner if needed, perform the work and bring the car back to the owner a few hours later.

petersv

over 3% ned allerede (lå 1.4% over i pre-market for recallen.)

Lokführer

Fett, da skal jeg laste opp når det største fallet har gitt seg.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Øyvind.h

Sitat fra: Lokführer på onsdag 19. juni 2013, klokken 10:55
Fett, da skal jeg laste opp når det største fallet har gitt seg.
Nesten garantert ikke siste recall, så det kommer sikkert flere muligheter :)
Men å kjøpe på dop nå kan sikkert være lurt, litt avhengig av tidsperspektiv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lokführer

Blir uansett spennende å se utviklingen. I morgen blir det jo offisiell lansering av Battswap. Jeg synes aksjen virker svindyr nå, men jeg er rimelig sikker på at den skal opp etter nyheten.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

DonPedro

Nedtelling til foxy kommer og poster "recall - shorte nå": 10 - 9 - 8 ...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

laumb


Lokführer

Men Foxy, husk at aksjen skal opp igjen, veldig fort. Om ca ett døgn++
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Øyvind.h

Sitat fra: DonPedro på onsdag 19. juni 2013, klokken 12:43
Nedtelling til foxy kommer og poster "recall - shorte nå": 10 - 9 - 8 ...
Sist han plasserte short iflg poster her var rett i forkant av rakettferden fra ca $55 opp til $114, så hans short var et gedigent kjøpssignal sist.

Men la han være i fred. Det er veldig tøft for Tesla-haters for tiden. Cut him some slack :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

glaserud

Recalls er jo ganske vanlig. Følger med på NHTSA sin twitter-feed, og det renner jo inn med slike. At man med første bil i nytt selskap får en slik er ikke så overraskende.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA