Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Løve på mandag 26. november 2018, klokken 07:55
Spørsmålet nå blir jo da om Elon Musk og Tesla har tilbakeholdt informasjon de er pliktige til å gi. Uansett er dette et skrikende eksempel på hvor tåpelig det er å tro på Elon Musk sine ord. Dette er ikke første gangen han har vist nærmest svindlerisk oppførsel.

Jøss, der var du igjen. Det ble stille da det ikke var noe særlig som kunne vinkles negativt/tolkes som en katastrofe?

emurof

Sitat fra: Maximus på mandag 26. november 2018, klokken 18:05Også SpaceX ser ut til å få seg en aldri så liten kilevink av oversprangshandlingene hans:

Sitat fra: arstechnica.comIn addition to spurring problems for the car company Tesla, Elon Musk's puff of marijuana in September will also have consequences for SpaceX. On Tuesday, The Washington Post reported that NASA will conduct a "safety review" of both of its commercial crew companies, SpaceX and Boeing. The review was prompted, sources told the paper, because of recent behavior by Musk, including smoking marijuana on a podcast.

Hæ? NASA skal undersøke Boeing fordi Musk putta en sneip i kjeften? Nå skjønner jeg ikke bæret.

Sjøhyene

Sitat fra: emurof på tirsdag 27. november 2018, klokken 10:21
Sitat fra: Maximus på mandag 26. november 2018, klokken 18:05Også SpaceX ser ut til å få seg en aldri så liten kilevink av oversprangshandlingene hans:

Sitat fra: arstechnica.comIn addition to spurring problems for the car company Tesla, Elon Musk's puff of marijuana in September will also have consequences for SpaceX. On Tuesday, The Washington Post reported that NASA will conduct a "safety review" of both of its commercial crew companies, SpaceX and Boeing. The review was prompted, sources told the paper, because of recent behavior by Musk, including smoking marijuana on a podcast.

Hæ? NASA skal undersøke Boeing fordi Musk putta en sneip i kjeften? Nå skjønner jeg ikke bæret.

Bare tull hele den saken. Mange som prøver å lage historier ut av ingenting når det kommer til EM. NASA bruker så klart masse ressurser på å hele tiden sjekke underleverandører. Det har de alltid gjort og det vil de alltid gjøre.
Noe annet ville vært galskap gitt hvor kritisk sikkerhet er og hvor mye penger som står på spill for NASA.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

emurof

Ja, det var nettopp det jeg forsøkte å få frem med det ledende spørsmålet mitt. Media koker suppe på spiker så det holder. Det er kvalmende. Ofte er det ikke like åpenbart som i dette tilfellet at de bare prater tull, men akkurat her så er det jo tydelig at de dikter fritt. De avslører seg selv med denne lille feilen de gjorde i artikkelen sin.

Hodetelefoner

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 27. november 2018, klokken 14:49
Sitat fra: Tulle på tirsdag 27. november 2018, klokken 14:43
Sitat fra: arthur på mandag 26. november 2018, klokken 18:52
Ser ut til at du også er en av de som tar dette veldig personlig? I såfall hvorfor det?
Hva er poenget med å angripe meg som person. Er du tom for gode argumenter, eller er du et troll?
Det eneste som hjelper mot disse som har forvillet seg bort fra "Ford Ka"-forumet (eller hvilken bil de nå kjører), er Ignorelisten.

Han byttet inn toyotaen sin hos oss for lenge siden. stakkarslig type

arthur

Sitat fra: emurof på tirsdag 27. november 2018, klokken 10:14
Sitat fra: arthur på mandag 26. november 2018, klokken 06:58
Nå blir man jo ikke veldig populær her hvis man bringer nyheter som kan oppfattes som negative hva angår Tesla, men de som spådde konkurs i Tesla var kanskje nærmere sannheten enn "enkelte" liker å bli fortalt? Håper at man tror det når det kommer fra Mr. Tesla selv;

https://www.dn.no/utenriks/tesla/elon-musk/elon-musk-tesla-var-nar-doden/2-1-484986

https://www.cnbc.com/2018/11/25/elon-musk-tesla-had-single-digit-weeks-before-it-would-die.html
Det som står i disse artiklene er merkelig, og jeg skjønner ikke hvorfor Musk uttrykker seg slik.

Nei, vanskelig å skjønne hvorfor han informerer omverden om at hans selskap var svært nær konkurs når de som følger med fra "noe avstand" synes å vite bedre, enig i det.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Og vi er nå på side 420 i tråden...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Sitat fra: arthur på tirsdag 27. november 2018, klokken 16:37
Sitat fra: emurof på tirsdag 27. november 2018, klokken 10:14
Sitat fra: arthur på mandag 26. november 2018, klokken 06:58
Nå blir man jo ikke veldig populær her hvis man bringer nyheter som kan oppfattes som negative hva angår Tesla, men de som spådde konkurs i Tesla var kanskje nærmere sannheten enn "enkelte" liker å bli fortalt? Håper at man tror det når det kommer fra Mr. Tesla selv;

https://www.dn.no/utenriks/tesla/elon-musk/elon-musk-tesla-var-nar-doden/2-1-484986

https://www.cnbc.com/2018/11/25/elon-musk-tesla-had-single-digit-weeks-before-it-would-die.html
Det som står i disse artiklene er merkelig, og jeg skjønner ikke hvorfor Musk uttrykker seg slik.

Nei, vanskelig å skjønne hvorfor han informerer omverden om at hans selskap var svært nær konkurs når de som følger med fra "noe avstand" synes å vite bedre, enig i det.

Hvorfor klipper du bort delen der jeg gjør rede for hvorfor Tesla nettopp ikke var svært nær konkurs i det hele tatt? Er det bare trolling og FUD du har å komme med?

SurSnasen

Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. november 2018, klokken 17:12
Og vi er nå på side 420 i tråden...

Tenk om aksjekursen hadde beveget seg like raskt oppover...

JorEl

Aksjen har jammen meg vært positiv i det siste, etter at jeg solgte :o Var klar når kursen nærmet seg 320, men nesten skyter ikke rytteren av hesten :-\
Alt i alt, må alle som har aksjer og bil, være glad for at Tesla virker såpass solide.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

DagfinnN

Ok - enig med Tulle.
Det er ikke verdt å gjøre noe med slike.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Amoss

Sitat fra: Tulle på onsdag 28. november 2018, klokken 16:04
Gir opp, legger vedkommende til ignorlista som jeg sikkert finner fram til på en eller annen måte.

Profil->Endre profilen->Venne/Ignoreringsliste...
Model S 85D

noto

Sunn kritikk er fint. Kverulanter er bare irriterende. Deres eneste motivasjon er å provosere frem en respons, og uansett hva man sier fyrer det bare mer opp. Hvis de blir ignorert går de fort lei. Satt på spissen er det dere som lar dere provosere som holder de gående.

emurof

#6253
Sitat fra: Geirr på onsdag 28. november 2018, klokken 15:15
Ja for all del, la oss gjøre dette forumet om til et ekko-kammer hvor kun ukritiske fanboys med rosa briller kan fortelle hverandre hvor underpriset aksjen er...

Nå er det jo en mellomting mellom dette, og konsekvent sverte Tesla slik enkelte her gjør. Det går an å ikke være ensidig negativ eller positiv, men misnøyegjengen er eksperter i sverting og FUD.

Det har også noe med hvordan man legger frem ting, som noto nevner. Man kan legge det frem på en måte som gjør at det ikke bare fremstår som trolling, og vil sannsynligvis få en mer positiv respons. Man legger liksom ikke opp til en konstruktiv debatt med innlegg av typen "haha se på taaaaaperne i Tesla som ikke klarer noooooe som helst ha ha ha".

vegardg

Sitat fra: Geirr på onsdag 28. november 2018, klokken 15:15
Sitat fra: Tulle på onsdag 28. november 2018, klokken 14:39
Vil du heller at vi samlet skal rapportere deg inn som troll og håper på at dette forum har en admin som er aktiv?

Ja for all del, la oss gjøre dette forumet om til et ekko-kammer hvor kun ukritiske fanboys med rosa briller kan fortelle hverandre hvor underpriset aksjen er...
+1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA