Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: georglu på tir 30. okt 2018, kl. 08:22
Når den som anbefaler trading ikke har "skin in the game" selv, så er det ikke mye verdi i anbefalingene. Foreslår en "ignore" av vedkommende bruker.
Bare et tips til andre, dersom noen ikke vet hvordan: https://elbilforum.no/forum/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Counterpointer

«Ulempen» med å trade på volatiliteten er at en realiserer gevinst (evt tap) hele tiden, samt at kostnader for trading (kurtasje og valutakurs) spiser opp fortjeneste om ikke volumet er stort

arthur

Hva er problemet med å realisere gevinst hele tiden?

skyfawn

Sitat fra: gr på tir 30. okt 2018, kl. 15:10
Sitat fra: georglu på tir 30. okt 2018, kl. 08:22
Når den som anbefaler trading ikke har "skin in the game" selv, så er det ikke mye verdi i anbefalingene. Foreslår en "ignore" av vedkommende bruker.
Bare et tips til andre, dersom noen ikke vet hvordan: https://elbilforum.no/forum/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Takk for info, det er desverre endel brukere her som enten hater tesla, hater Elon musk eller hater at andre folk liker Tesla. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor de gidder å henge i forumet og spre negativ informasjon og propaganda om ting de aldri kunne tenkt seg å eie eller like, men noen folk har tydeligvis sære interesser. Jeg kjører en e-golf i dag (desverre en mandagsbil med mye problemer), men har reservert en model 3 og klarer nesten ikke vente lenger! Tesla er i en annen liga enn de fleste andre. Jeg pleier ikke å skrive så mye i forumene, leser heller om tips/ råd og opplevelser. Men som sagt det er mye svada som som dukker opp innimellom postene, og har nå blokkert de som "alltid skal spre noe negativt". On-topic; håper selvfølgelig aksjen skal et stykke opp de kommende dagene!

georglu

Sitat fra: arthur på tir 30. okt 2018, kl. 17:55

Arthur, nå skal jeg for en gang skyld svare deg selv du er på ignore-listen min.

Jeg antar du er klar over at de aller fleste tradere (og da i forlengelsen aktivt forvaltede fond) ikke klarer å slå indeksene over tid. Når proffene ikke får det til, hvor sannsynlig er det da at amatører skal klare det? Så kanskje ikke så lurt å foreslå trading? Særlig når du selv ikke trader (i alle fall ikke TSLA tydeligvis).

Jeg trader litt nå og da, mest for moro skyld, og gleder meg stort over de ganger jeg er heldig, treffer bra og kan cashe inn en gevinst. Gangene jeg taper tenker jeg ikke så mye, så det er godt mulig det totalt er et tapsprosjekt. Men litt underholdning er det da. :)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

arthur

Sitat fra: georglu på tir 30. okt 2018, kl. 20:31
Sitat fra: arthur på tir 30. okt 2018, kl. 17:55

Arthur, nå skal jeg for en gang skyld svare deg selv du er på ignore-listen min.

Jeg antar du er klar over at de aller fleste tradere (og da i forlengelsen aktivt forvaltede fond) ikke klarer å slå indeksene over tid. Når proffene ikke får det til, hvor sannsynlig er det da at amatører skal klare det? Så kanskje ikke så lurt å foreslå trading? Særlig når du selv ikke trader (i alle fall ikke TSLA tydeligvis).

Jeg trader litt nå og da, mest for moro skyld, og gleder meg stort over de ganger jeg er heldig, treffer bra og kan cashe inn en gevinst. Gangene jeg taper tenker jeg ikke så mye, så det er godt mulig det totalt er et tapsprosjekt. Men litt underholdning er det da. :)

En gang til; Som jeg har påpekt en rekke ganger her så er aksjen perfekt for trading da verdien går opp, og ned, hyppig og med store utslag. Med andre ord stor volatilitet, en perfekt aksje til formålet. At man tilsynelatende trader med en holdning at fortjeneste er morsom mens tap er noe man ikke tenker så mye på indikerer for meg at man bør holde seg unna slik trading.
At man svarer på innlegg fra et medlem man har på ignorerlisten sin undrer meg litt da jeg i min naivitet trodde at man da ikke leste vedkommendes innlegg hvilket du tydeligvis gjør (allikevel).
Forøvrig gidder jeg ikke gjenta meg selv ytterligere så resten av ditt innlegg lar jeg være å kommentere (nok en gang).

geear

Ignorerte innlegg ser slik ut:

"Du ignorerer denne brukeren. Vis meg innlegget."

Han falt nok for fristelsen til å trykke på linken, eller så noen andre sitere deg.

arthur

Sitat fra: gr på tir 30. okt 2018, kl. 21:20

Han falt nok for fristelsen til å trykke på linken, eller så noen andre sitere deg.

Skal, skal ikke, skal, skal ikke.......... ;D

Ellers falt vel verdien på aksjen ytterligere tilbake i går.

Taben

@arthur

Hei. Jeg sitter iallfall på mine aksjer i minimum 1 år til. Kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$.
Ser at du er veldig aktiv her på denne tråden, har ikke lest gjennom innleggene dine. Hva kjøpte du deg inn på?

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

arthur

Flott å høre at du var tidlig ute og kjøpte billig, men husk at man har ikke tjent noe før man realiserer fortjenesten og man blir heller ikke fattig av å ta fortjeneste. Lykke til videre.

Øyvind.h

Sitat fra: gr på tir 30. okt 2018, kl. 21:20

Kan anbefales! Selv om trolling har en underholdningsverdi ser man jo at enkelte brukere tilfører null verdi med sin heksejakt. Da er det bare å blokkere istedenfor å la dem forsure og ødelegge debattmiljøet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

georglu

Sitat fra: Taben på ons 31. okt 2018, kl. 08:33
@arthur

Hei. Jeg sitter iallfall på mine aksjer i minimum 1 år til. Kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$.
Ser at du er veldig aktiv her på denne tråden, har ikke lest gjennom innleggene dine. Hva kjøpte du deg inn på?

Han er tydeligvis ikke interessert i å kjøpe eller trade aksjen selv, men veldig opptatt av å gi andre råd på hvor lett det er å bli rik på TSLA. Og samtidig rakke ned på selskapet. Go figure!
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Taben

Sitat fra: arthur på ons 31. okt 2018, kl. 09:48
Flott å høre at du var tidlig ute og kjøpte billig, men husk at man har ikke tjent noe før man realiserer fortjenesten og man blir heller ikke fattig av å ta fortjeneste. Lykke til videre.

Det har vært en fin, grei og positiv utvikling på aksjene gjennom årene, vi krysser alle fingrene på en videre positiv utvikling. Skjer masse spennende hos Tesla fremover som vil fortsette å drive aksjekursen oppover. Tesla er en pådriver for en bilbransje som er i endring.

Takk for lykkønskningene, du virker som en livsglad, empatisk og ungdommelig person med masse lidenskap når det gjelder bilinteresse og aksjeforståelse. Lykke til du også og håper du har en meget god kjøreopplevelse i dine bilvalg og positiv kontantstrøm ved dine aksjekjøp. 

---------------------------------------------------
Jaguar I-Pace, Oktober 2018
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert 2 x Model 3, 31.03.2016
Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

RuneW

Sitat fra: Taben på ons 31. okt 2018, kl. 10:47
Sitat fra: arthur på ons 31. okt 2018, kl. 09:48

...du virker som en livsglad, empatisk og ungdommelig person med masse lidenskap når det gjelder bilinteresse og aksjeforståelse. Lykke til du også og håper du har en meget god kjøreopplevelse i dine bilvalg og positiv kontantstrøm ved dine aksjekjøp. 

Dagens!

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: arthur på ons 31. okt 2018, kl. 06:19
Ellers falt vel verdien på aksjen ytterligere tilbake i går.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA