Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: arthur på man 29. okt 2018, kl. 18:34
......så har jeg diverse ganger anbefalt daytrading i denne aksjen og henvist til heisføreren som går opp, og ned, opp og ned, opp.....................
Men har du tatt ditt eget råd?

Car for a Civilized Age

Shorterne har begynt å kaste inn håndklærne :)

https://twitter.com/ihors3/status/1056930062946258944?s=21

$TSLA short interest $10.97 billion, 33.16 million shares shorted, 26.01% of float.  #Tesla shares shorted decreased by 1.5 mm last week as it's stock price spiked 31%. Shorts were down $2.7 bn in mark-to-market losses over the last week.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på man 29. okt 2018, kl. 18:36
......så har jeg diverse ganger anbefalt daytrading i denne aksjen og henvist til heisføreren som går opp, og ned, opp og ned, opp.....................

Nei. Har tidligere også forklart hvorfor så gidder ikke gjenta meg selv.

Espen Hugaas Andersen

1,2% opp for Tesla er ikke dårlig, når man tar hensyn til at Nasdaq falt 1,6%. Normalt sett kunne man forventet at Tesla falt det dobbelte av Nasdaq.

Jeg tror kvartalsrapporten vil kunne fortsette å drive kursen oppover kanskje et par uker til, med enkelte dager der den tar en pust i bakken. I tillegg er det et par ting som jeg tror kan drive kursen oppover ytterligere. Det ene er at det er veldig mulig at Moodys vil oppgradere gjelden til Tesla, og så har man styreleder som skal utnevnes. Begge deler kan skje i nær fremtid.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: arthur på man 29. okt 2018, kl. 18:58

Grumpy.....

Det er mye annet du gjentar

Dette var ikke et angrep eller kritikk!

Huskestue

Ny CEO på gang når Elon nå er Nothing of Tesla?

Løve

Kan jo håpe at Tesla får noen med peiling til å lede selskapet endelig. Og ikke minst noen det går an å ha respekt for.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på man 29. okt 2018, kl. 22:43

Grumpy.....

Jeg tok det heller ikke som hverken angrep eller kritikk, men valgt ordlyden for å slippe å svare på spørsmål (nok en gang) om hvorfor jeg ikke tradet aksjen. Tja, sikkert noe jeg har gjentatt, men hvem har ikke det? 8)

Ellers endte vel aksjen i området lavest for dagen og falt ytterligere etter stengetid? I dag vil jeg tro at aksjen vil trade nokså flatt.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på man 29. okt 2018, kl. 23:20Ny CEO på gang når Elon nå er Nothing of Tesla?
Nei. Er nok en liten protest mot SEC.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

georglu

Grumpy.....

Når den som anbefaler trading ikke har "skin in the game" selv, så er det ikke mye verdi i anbefalingene. Foreslår en "ignore" av vedkommende bruker.

DISCLAIMER: Jeg er selv "long" TSLA, men har med vekslende hell (mest tap) prøvd å utnytte aksjens volatilitet. Med litt hell og god timing er det god muligheter for trading i denne aksjen, men man skal være klar over en betydelig risiko for tap. Særlig med giring.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Huskestue

daktari

Musk gjør det klart at han twitrer på vegne av seg selv fremover. Er det galt at han gjør det på en humoristisk måte?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

Sitat fra: daktari på tir 30. okt 2018, kl. 10:21
Musk gjør det klart at han twitrer på vegne av seg selv fremover. Er det galt at han gjør det på en humoristisk måte?
Tesla har i snitt yngre kjøpere enn andre merker. Sikkert høyere takhøyde for humor blant yngre kjøpere enn eldre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: georglu på tir 30. okt 2018, kl. 08:22

Grumpy.....

Når den som anbefaler trading ikke har "skin in the game" selv, så er det ikke mye verdi i anbefalingene. Foreslår en "ignore" av vedkommende bruker.

DISCLAIMER: Jeg er selv "long" TSLA, men har med vekslende hell (mest tap) prøvd å utnytte aksjens volatilitet. Med litt hell og god timing er det god muligheter for trading i denne aksjen, men man skal være klar over en betydelig risiko for tap. Særlig med giring.

Nå var det ikke ment som en anbefaling å trade aksjer generelt, eller Tesla spesielt, men mer å betrakte som en kommentar til de som har klokketro på Tesla og tilsynelatende kun vil kjøpe. Til disse har jeg kommentert, en rekke ganger sågar, at det har vært, og trolig fortsatt vil bli, langt mere å tjene på å trade aksjen da denne flyr opp, og ned, i et tempo som gjør selv heisføreren lettere svimmel. At du har prøvd, men feilet, sier mere om dine evner som trader enn om aksjens volaitilitet, dessverre (for din del).
Jeg vil forøvrig heller ikke ha noe problem med å anbefale kjøp av en kurant Toyota selv om jeg ikke selv ser etter det nå. Ei heller jeans fra Levis eller en lampe fra Lampehuset.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA