Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Løve

Sterkt? Er ikke dette på nivå med august?

mthoring

Tja. Dette er jo starten på kvartalet, da produksjonen vanligvis ikke er på topp. 11500 biler / 11 dager = 1045 biler/dag. Det er vel rimelig langt over snittet i Q3. Ergo en sterk start.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Løve

Ekstrapolering er jo det Tesla er flinkest til.

JorEl

#5734
Sitat fra: Løve på fredag 12. oktober 2018, klokken 23:06
Ekstrapolering er jo det Tesla er flinkest til.
Det er jo derfor Teslaene er så fine i lakken ;)
God Helg Løve

Jungel-gåte; Hva er det sløveste dyret i jungelen?




svar; Sløven :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

mthoring

Sitat fra: Løve på fredag 12. oktober 2018, klokken 23:06
Ekstrapolering er jo det Tesla er flinkest til.

Sjelden de ekstrapolerer i starten av kvartalet...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Øyvind.h

Tvihold på de negative tankene folkens.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: mthoring på fredag 12. oktober 2018, klokken 22:46
Tja. Dette er jo starten på kvartalet, da produksjonen vanligvis ikke er på topp. 11500 biler / 11 dager = 1045 biler/dag. Det er vel rimelig langt over snittet i Q3. Ergo en sterk start.
Eller enda bedre, en dårlig start For det betyr at de vil stige betydelig utover i kvartalet.

Jeg tror dette er «harde» fakta som vil føre kursen oppover igjen. Det at ikke kursen dipper mer nå som markedet generelt faller er i seg selv positivt.

Larsebass

#5738
Arthur, de fleste nøyer seg med å kjøpe en bil fra et annet merke eller kjøpe aksjer i et annet selskap de har mer tro på. Er du glad i BMW så kjøper du en BMW.

Når et selskap blir så hardt shortet som Tesla, så er det egentlig bare å følge den vanlige tommelfingerregelen om å «follow the money.» Greit, de fleste sterke kritikerne som henger seg opp i alt fra EM har på seg til hvor han er (Ref Mark Spiegel i dag) er kanskje bare den vanlige klimaskeptikeren, dieselentusiasten eller annet, men med det massive trykket som er på et selskap som har en sinnsyk vekst, selger mer biler enn Mercedes i USA etc så kan man jo lure.
Tesla X75D.

emurof

Sitat fra: arthur på fredag 12. oktober 2018, klokken 18:01
Sitat fra: emurof på fredag 12. oktober 2018, klokken 14:01
Nå kom du ikke med argumenter, men spørsmål om noe vi akkurat driver og diskuterer. Det er bare å se på forrige side, noen få innlegg bakover, så vil du se artikkelen som diskuteres.

Jeg anser meg ikke for å være spesielt høflig, og for meg går det en grense for hvor mye trolling som skal godtas.

Det jeg etterspurte var all denne dokumentasjonen på at shortere og journalister bedriver bevisst og koordinert manipulering av aksjekursen, ikke hvor mange Teslaer som blir solgt i USA i forhold til andre merker, men skjønner at du ikke vil vise til all denne dokumentasjon som enkelte hevder finnes. Trolling sa du? Tror du kan ha godt av å google ordet!

Hvorfor deltar du i tråden hvis du ikke engang gidder å lese den før du skriver? Her er innlegget med link til artikkelen der slik manipulasjon omtales.

emurof

Sitat fra: Løve på fredag 12. oktober 2018, klokken 20:43
Sterkt? Er ikke dette på nivå med august?

Satt ikke nettopp du og snakket om hvordan Tesla ikke klarte å holde seg over 5000 i uka i snitt i 3. kvartal?

arthur

#5741
Sitat fra: emurof på lørdag 13. oktober 2018, klokken 01:29
Sitat fra: arthur på fredag 12. oktober 2018, klokken 18:01
Sitat fra: emurof på fredag 12. oktober 2018, klokken 14:01
Nå kom du ikke med argumenter, men spørsmål om noe vi akkurat driver og diskuterer. Det er bare å se på forrige side, noen få innlegg bakover, så vil du se artikkelen som diskuteres.

Jeg anser meg ikke for å være spesielt høflig, og for meg går det en grense for hvor mye trolling som skal godtas.

Det jeg etterspurte var all denne dokumentasjonen på at shortere og journalister bedriver bevisst og koordinert manipulering av aksjekursen, ikke hvor mange Teslaer som blir solgt i USA i forhold til andre merker, men skjønner at du ikke vil vise til all denne dokumentasjon som enkelte hevder finnes. Trolling sa du? Tror du kan ha godt av å google ordet!

Hvorfor deltar du i tråden hvis du ikke engang gidder å lese den før du skriver? Her er innlegget med link til artikkelen der slik manipulasjon omtales.

Takk for link! :+1:

Joda, har lest (det meste) av tråden, men siden denne har gått over "noe tid", drøye seks (6) år og inneholder "en del" innlegg, nærmere 5.800 så innrømmer jeg åpent, villig og helt dønn ærlig at sikkert mye som har gått meg "hus forbi" og/eller glemt i farten. Tror, muligens, at jeg ikke er helt alene om det?

Det jeg fortsatt ikke ser er dokumentasjonen i form av bevis mht påstått samrøre av bevisst sampsill mellom shortere og pressen, men en artikkel som sier mangt om meget og fremsetter en rekke hypoteser. Mulig jeg ikke helt forstår språket som brukes hvilket jeg i så fall beklager. Husk dog at; To err is human to forgive is divine.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Huskestue

Sitat fra: mthoring på fredag 12. oktober 2018, klokken 20:27
Sterk start på Q4! https://electrek.co/2018/10/12/tesla-model-3-production-strong-quarter/

Nok ett eksempel på hvordan TSLA lekker info i forsøk på å pumpe eller støtte aksje kursen.

Mrkelig at for eksempel oppsigelsen av 75 ansatte ved tidligere solar City anlegg denne uken ikke lekker på samme måte.

Nuvel blir spennende om pushet for å få inn reservasjoner før den 15 Oktober hjelper med den akutte likvidietskrisen.

nie

Sitat fra: Huskestue på lørdag 13. oktober 2018, klokken 08:52
Sitat fra: mthoring på fredag 12. oktober 2018, klokken 20:27
Sterk start på Q4! https://electrek.co/2018/10/12/tesla-model-3-production-strong-quarter/

Mrkelig at for eksempel oppsigelsen av 75 ansatte ved tidligere solar City anlegg denne uken ikke lekker på samme måte.

Du vet det jo så jeg ser vel ikke den helt store forskjellen.

Espen Hugaas Andersen

#5744
Sitat fra: Huskestue på lørdag 13. oktober 2018, klokken 08:52Nok ett eksempel på hvordan TSLA lekker info i forsøk på å pumpe eller støtte aksje kursen.
Definitivt ikke i Teslas regi. Og i underkant av 5000/uke er bare helt OK, ikke spesielt bra.

Sitat fra: Huskestue på lørdag 13. oktober 2018, klokken 08:52Mrkelig at for eksempel oppsigelsen av 75 ansatte ved tidligere solar City anlegg denne uken ikke lekker på samme måte.
Antar det er denne du tenker på? https://electrek.co/2018/10/10/tesla-transfers-energy-support-division-utah/

Det lekket - Tesla kom med en uttalelse.
Sitat fra: Huskestue på lørdag 13. oktober 2018, klokken 08:52Nuvel blir spennende om pushet for å få inn reservasjoner før den 15 Oktober hjelper med den akutte likvidietskrisen.
Det er ingenting som tyder på at det er noen likviditetskrise. Dette har jeg forklart tidligere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA