Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Huskestue

Stemmer ikke Espen. Mange har bare møtt opp både på eventer og i butikker og  får bil på dagen. Eller i alle fall får betalt bilen på dagen :-)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 17:24
Stemmer ikke Espen. Mange har bare møtt opp både på eventer og i butikker og  får bil på dagen. Eller i alle fall får betalt bilen på dagen :-)
Gjerne kom med kilder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

What-a-watt

Nå må du definere mange, Huskestue. Det blir for enkelt, Huskstue, å bare komme med en udefinerbart angivelse, Huskestue.

emurof

Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 00:13
Det hjelper ikke å nå et kvartalstall når en ikke når lønnsomhetsmålet. I tillegg så var mye av kvartalsmålet et resultat av sandbagging.

Guidingen for produksjon hang jo sammen med guiding for økonomiske resultater i kvartalet.

Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 07:03personlighetstrekkene ligger tydelig fremme. Siden jeg så den første dokumentaren der Roadsteren og EM sin kontakt med kundene er i et klipp har jeg vært skeptisk til EM som person, og derav hans evne til å lede store selskap. EM er et studie i kult-bygging. En Jim Jones av vår tid.

Ærlig talt, nå begynner det å holde. Ikke bare har ikke dette noe med aksjen å gjøre, men det er i tillegg grov hets.

JorEl

#5584
At Tesla lar folk komme ut og hente biler ved Freemount Factory, er bare positivt for salgstallene. Alle som vil at Tesla skal lykkes har ingen problemer med det. De som skriker ut om dette er de som vil at Tesla skal gå på tryne. Tesla produserer jo tusenvis i uka, så om man har solgt 1000biler på denne måten, så må altså en amerikaner på østkysten vente -1- dag lenger, i verste fall :police:
Egentlig et genitrekk siden man sparer kostnader ved å slippe og flytte dem på andre siden av USA.
E; og bilene kommer på rette siden av kvartalet. Noe Tesla trenger. Vinn Vinn :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Huskestue

#5585
Sitat fra: emurof på søndag 07. oktober 2018, klokken 18:45
Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 00:13
Det hjelper ikke å nå et kvartalstall når en ikke når lønnsomhetsmålet. I tillegg så var mye av kvartalsmålet et resultat av sandbagging.

Guidingen for produksjon hang jo sammen med guiding for økonomiske resultater i kvartalet.

Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 07:03personlighetstrekkene ligger tydelig fremme. Siden jeg så den første dokumentaren der Roadsteren og EM sin kontakt med kundene er i et klipp har jeg vært skeptisk til EM som person, og derav hans evne til å lede store selskap. EM er et studie i kult-bygging. En Jim Jones av vår tid.

Ærlig talt, nå begynner det å holde. Ikke bare har ikke dette noe med aksjen å gjøre, men det er i tillegg grov hets.

Løven har nå ikke kommet seg helt ned på Musk sitt pedo nivå enda...

Tviler også på at Løven har like mange som leser det han skriver så skadene for omdømmet til Musk er nok ganske begrenset...

Huskestue

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 07. oktober 2018, klokken 17:31
Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 17:24
Stemmer ikke Espen. Mange har bare møtt opp både på eventer og i butikker og  får bil på dagen. Eller i alle fall får betalt bilen på dagen :-)
Gjerne kom med kilder.

Espen regner med at du er like kjent på TMC som meg om ikke mer så det er bare å se gjennom leveranse trådene. Hvor mange der er det har jeg ikke talt og tallet er uansett bare en liten del av bildet.

De som har eksakte tall på dette et jo TSLA men de tallene vil de jo ikke kongen av transparens mr Musk publisere...

JorEl

Regner med at du ikke vet hva Espen regner med at Løven er kjent med...
Har du noe om Tesla aksjer?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

#5588
Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 10:48
Ett spørsmål til dere som slenger om dere med FUD argumentet hele tiden. Er mener dere at en negativ info er FUD selv om den er sann/korrekt?

Diskusjonen oppfatter jeg stort sett om ikke å handle om løgn og bedrag (finns sikkert eksempler på det) men hvordan man forstå den infoen som kommer ut fra TSLA. Tesla er etter mitt syn veldig lite transparent på informasjon som kan være negativ men veldig åpen på alt av info som kan virke positivt. Ta bare resevasjonsnummer på model 3 som ble pushet i det vide og brede og så plutselig var det helt stopp. Ingen info ingen svar på conferense calls ingen oppdateringer på antall som nå venter. Ett eksternt viktig tall for både short og longs men TSLA velger å ikke langer si noe om dette.

Det eneste er at en ser at ventetiden på i USA går ned. Og enkelte modeller kan ennå inn i butikken og kjøpe på dagen samtidig som det popper opp lager rundt omkring i USA med nedstøvede biler med tidlig WIN nummer. Dette fakta får enkelte til å trekke slutningen at etterspørselen ikke er så stor som det TSLA ønsker å gi inntrykk av.

Dette er et godt eksempel på et tilfelle av FUD. Man tar et eller annet man henger seg opp i og begynner så å dikte opp fantasifulle historier som naturligvis er veldig negative for Tesla. Selv om det er forklart mange ganger at Tesla kjørte noe produksjon i "batches" fremfor å lage hver bil på bestilling som de vanligvis pleier å gjøre, og at de gjorde et begrenset forsøk med direktesalg av biler produsert på den måten, så kvernes det fortsatt på denne saken og selv med reelle forklaringer på plass så snakker man fortsatt om det som om det skulle være noe som tyder på at Tesla har alvorlige problemer.

Det siste jeg så nå var forresten den vanlige gjengen på Twitter som løp rundt og tok bilder av trailere som skulle vært brukt til frakt av biler ut til kundene. De sto parkert ved fabrikken i stedet for å kjøre rundt. Det disse luringene ikke tenkte på var tiden på døgnet og at sjåfører faktisk er pålagt hviletid. I stedet for å tenke logisk så lagde laaaaange utgreiinger om hvordan dette viste at Tesla var på randen av konkurs.

Slik foregår det altså. Grip tak i et eller annet og spinn det med ville historier, og fremstill det som ren katastrofe for Tesla. Rinse and Repeat.

Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 11:27
Viste jeg det ikke alt som kan tenkes negativt er FUD, FUD, FUD.

Nei, FUD er det som er falsk negativ informasjon.

emurof

Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 17:05
He he, ja. tesla gikk fra å unne stille seg i kø til å kunne bare skite i køen og møte opp og få en bil på dagen. Helt uten forhåndsreservasjon.

Når dette har blitt forklart for deg/dere opptil flere ganger, hvorfor fortsetter du å kverne på det? Hvilken hensikt har det å komme med slike "hehe"-innlegg?

emurof

Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 20:18
Løven har nå ikke kommet seg helt ned på Musk sitt pedo nivå enda...

Tviler også på at Løven har like mange som leser det han skriver så skadene for omdømmet til Musk er nok ganske begrenset...

Så nå er det whataboutism som gjelder? Mener du det er greit å hetse folk, ja eller nei?

Hvis ja, så må du mene det er greit for Musk også.

Hvis nei, så må du mene det ikke er greit for dine meningsfeller heller.

Men nå sporer vi av fullstendig. Hva er hensikten med disse avsporingene egentlig?

Huskestue

Sitat fra: emurof på søndag 07. oktober 2018, klokken 21:22
Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 20:18
Løven har nå ikke kommet seg helt ned på Musk sitt pedo nivå enda...

Tviler også på at Løven har like mange som leser det han skriver så skadene for omdømmet til Musk er nok ganske begrenset...

Så nå er det whataboutism som gjelder? Mener du det er greit å hetse folk, ja eller nei?

Hvis ja, så må du mene det er greit for Musk også.

Hvis nei, så må du mene det ikke er greit for dine meningsfeller heller.

Men nå sporer vi av fullstendig. Hva er hensikten med disse avsporingene egentlig?

Du tok poenget mitt. En skyter med luftgevær på en lokal bane mens den andre fyrer av atombombe på OL arenaen og menigheten synes det er greit.

Jeg synes ikke noen av delene er greit.

Det som jeg undrer meg mhp hele denne Thailands saken er hvorfor Musk måtte fly dit sel og levere den personlig ved grotten midt i alle hell situasjonene der han jobbet døgnet rundt? Kunne han ikke bare sendt den med DHL eller latt gjengen som konstruerte den få fly privat og levere den? Da hadde de kanskje fått ett lite fortjent moment of glory?

Huskestue

Sitat fra: emurof på søndag 07. oktober 2018, klokken 21:12
Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 10:48
Ett spørsmål til dere som slenger om dere med FUD argumentet hele tiden. Er mener dere at en negativ info er FUD selv om den er sann/korrekt?

Diskusjonen oppfatter jeg stort sett om ikke å handle om løgn og bedrag (finns sikkert eksempler på det) men hvordan man forstå den infoen som kommer ut fra TSLA. Tesla er etter mitt syn veldig lite transparent på informasjon som kan være negativ men veldig åpen på alt av info som kan virke positivt. Ta bare resevasjonsnummer på model 3 som ble pushet i det vide og brede og så plutselig var det helt stopp. Ingen info ingen svar på conferense calls ingen oppdateringer på antall som nå venter. Ett eksternt viktig tall for både short og longs men TSLA velger å ikke langer si noe om dette.

Det eneste er at en ser at ventetiden på i USA går ned. Og enkelte modeller kan ennå inn i butikken og kjøpe på dagen samtidig som det popper opp lager rundt omkring i USA med nedstøvede biler med tidlig WIN nummer. Dette fakta får enkelte til å trekke slutningen at etterspørselen ikke er så stor som det TSLA ønsker å gi inntrykk av.

Dette er et godt eksempel på et tilfelle av FUD. Man tar et eller annet man henger seg opp i og begynner så å dikte opp fantasifulle historier som naturligvis er veldig negative for Tesla. Selv om det er forklart mange ganger at Tesla kjørte noe produksjon i "batches" fremfor å lage hver bil på bestilling som de vanligvis pleier å gjøre, og at de gjorde et begrenset forsøk med direktesalg av biler produsert på den måten, så kvernes det fortsatt på denne saken og selv med reelle forklaringer på plass så snakker man fortsatt om det som om det skulle være noe som tyder på at Tesla har alvorlige problemer.

Det siste jeg så nå var forresten den vanlige gjengen på Twitter som løp rundt og tok bilder av trailere som skulle vært brukt til frakt av biler ut til kundene. De sto parkert ved fabrikken i stedet for å kjøre rundt. Det disse luringene ikke tenkte på var tiden på døgnet og at sjåfører faktisk er pålagt hviletid. I stedet for å tenke logisk så lagde laaaaange utgreiinger om hvordan dette viste at Tesla var på randen av konkurs.

Slik foregår det altså. Grip tak i et eller annet og spinn det med ville historier, og fremstill det som ren katastrofe for Tesla. Rinse and Repeat.

Sitat fra: Huskestue på søndag 07. oktober 2018, klokken 11:27
Viste jeg det ikke alt som kan tenkes negativt er FUD, FUD, FUD.

Nei, FUD er det som er falsk negativ informasjon.

Du må lese igjen!

HVORFOR publiserer ikke TSLA tallene som hadde lagt dette dødt. En bruker infoen tilgjengelig og trekker slutninger.

Og når det gjelder trailerne så var vel den opprinnelige kommentaren knyttet til dette en kommentar til at Musk absurd nok ville starte å bygge egne bilhengere for de angivelig ikke var å oppdrive! De manglende trailerne var grunne til deriverte hell (ikke noe Tesla kunne skyldes for som vanlig) Bildet tyder på det motsatte!

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:41Og når det gjelder trailerne så var vel den opprinnelige kommentaren knyttet til dette en kommentar til at Musk absurd nok ville starte å bygge egne bilhengere for de angivelig ikke var å oppdrive! De manglende trailerne var grunne til deriverte hell (ikke noe Tesla kunne skyldes for som vanlig) Bildet tyder på det motsatte!
Tyder mer på at Tesla har et ekstremt behov for bilhengere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Huskestue på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:35Det som jeg undrer meg mhp hele denne Thailands saken er hvorfor Musk måtte fly dit sel og levere den personlig ved grotten midt i alle hell situasjonene der han jobbet døgnet rundt? Kunne han ikke bare sendt den med DHL eller latt gjengen som konstruerte den få fly privat og levere den? Da hadde de kanskje fått ett lite fortjent moment of glory?

De han satte til å lage den ble jo tatt fra andre prosjekter. Jeg antar at han ønsket at de skulle gå tilbake til jobbene sine. Han tenkte neppe på "glory", men heller praktisk.

Sitat fra: Huskestue på mandag 08. oktober 2018, klokken 09:41HVORFOR publiserer ikke TSLA tallene som hadde lagt dette dødt. En bruker infoen tilgjengelig og trekker slutninger.

Jeg vet ikke hvorfor de ikke gjør det, men det gjør ikke FUD til mindre FUD.

SitatOg når det gjelder trailerne så var vel den opprinnelige kommentaren knyttet til dette en kommentar til at Musk absurd nok ville starte å bygge egne bilhengere for de angivelig ikke var å oppdrive! De manglende trailerne var grunne til deriverte hell (ikke noe Tesla kunne skyldes for som vanlig) Bildet tyder på det motsatte!

Hvordan tyder et bilde av parkerte trailere i forbindelse med at sjåførene har hviletid på det motsatte?

Musk sa aldri at det ikke fantes trailere i hele verden. Han sa at kapasiteten på de trailerne de brukte var oversteget, og at det var vanskelig å finne enda flere. Men da kommer det FUD med bilder av trailere som står parkert når sjåførene har sin hviletid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA