Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

JorEl

Min tankegang er at Tesla er priset "nøytralt" i en hver situasjon, så lenge all informasjon er i markedet.
Det er ikke merkelig at det finnes mange shortere om aksjen beveger seg mye.(Volatil)
Når Tesla har så sterke motstandere i tillegg, som olje, kull, og ICEbil-industri ++, så fører dette til en helt spesiell situasjon. Men Tesla trenger jo ikke en gang å lykkes for at verden blir forandret. Om Tesla går konk om 5år, har alikevel Musk sitt prosjekt ført til at alternativ energi og elbiler er kommet for å bli.

Tenk på hva som skjer om Tesla blir et vellykket prosjekt!(.............tid for reflesksjon.......................) Det blir mange eksos-avhengige som får problemer. Disse eksos-kreftene bruker nok ufattelig med tid og krefter for å ødelegge for Tesla. Når en stor mengde mennesker på børsen, i tillegg kan tjene store penger på at aksjen faller i pris(shortere), så forstår man vel at i disse "sensasjons-media-tider" at informasjon som kommer frem ikke nødvendigvis er knyttet opp mot "sannheten".

Hvor sterke er disse eksoskreftene? Multinasjonale selskaper som har større budsjetter en de fleste land. Sterke nok til å føre kriger, som tar livet til millioner av mennesker for å sikre tilgang til råvarer.

Jeg har ikke tatt mål av meg til å vurdere Tesla sine budsjetter og økonomiske situasjon, slik økonomer med tilgang til all relevant data kunne gjort. Men jeg har evnen til å kunne lese og vurdere noe av sannhetsgehalten på FUD-kampanjene. Noen feilvalgte ord fra Musk, er jo ingenting i forhold til tullpreiket til den sittende amerikanske presidenten.

Når jeg har kjøpt litt aksjer i Tesla er det selfølgelig med håp om gevinst, men også for at når jeg ligger på dødsleiet så skal jeg vite at jeg har gjort noe bra for fremtiden og mine barn. Jeg har støttet den grønne bevegelsen på min måte. Jeg har ikke råd til å kjøpe den Teslaen jeg har lyst på, enda.. 8) Ikke uten å legge beslag på familiens økonomi. Så å satse litt penger, sammen med Musk, er en måte å holde meg selv i ørene til jeg skal konfigurere min TM3. Går det til h......, så kjører jeg noen år lenger med E-golfen, ikke så verst det heller :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Ellemelle

Sitat fra: 1000kwh på fredag 05. oktober 2018, klokken 21:52
Det er jo åpenbart hvem som kommer inn hit for å provosere. Musestille når det kommer gode nyheter og dommedag når noe er negativt.

Og de klarer å terge opp disse diskusjonene. DET kan vi få en slutt på.. ikke svar
Ja det er en enkel løsning på dette: Ignorelisten.

Hver gang jeg kommer inn her og ser feeden er overfylt med meldinger hvor det står "Du ignorerer denne brukeren. Vis meg innlegget.", så vet jeg at Elon har tweetet noe spennende.

arthur

Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:20
Når jeg har kjøpt litt aksjer i Tesla er det selfølgelig med håp om gevinst, men også for at når jeg ligger på dødsleiet så skal jeg vite at jeg har gjort noe bra for fremtiden og mine barn.

Med andre ord har du deltatt i emisjoner og ikke kjøpt aksjer av noen som ønsket å selge for å ta den fortjenesten du også ønsker?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arthur på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:37Med andre ord har du deltatt i emisjoner og ikke kjøpt aksjer av noen som ønsket å selge for å ta den fortjenesten du også ønsker?
Alle kjøp hjelper på å holde kursen oppe, noe Tesla har godt av.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

Sitat fra: arthur på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:37
Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:20
Når jeg har kjøpt litt aksjer i Tesla er det selfølgelig med håp om gevinst, men også for at når jeg ligger på dødsleiet så skal jeg vite at jeg har gjort noe bra for fremtiden og mine barn.

Med andre ord har du deltatt i emisjoner og ikke kjøpt aksjer av noen som ønsket å selge for å ta den fortjenesten du også ønsker?
Forstår ikke hva du spør om. Forklar gjerne :)
Men det jeg skrev, er litt korny men dog sant.
Alle er jo med på børsen for å tjene penger, enten man shorter eller kjøper aksjer. For min del fant jeg ut at jeg har fulgt med på Tesla, siden jeg bestilte TM3 i okt2016. Nå syntes jeg det var på tide å bli med på "Tesla-laget" enten i kjøp av et Teslaprodukt, eller aksjer. Aksjene er en mindre investering enn bilen, men jeg er med :) Mye prat med meg, men nå er det også litt handling. Pun intended, får jeg vel si.  ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:40
Sitat fra: arthur på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:37Med andre ord har du deltatt i emisjoner og ikke kjøpt aksjer av noen som ønsket å selge for å ta den fortjenesten du også ønsker?
Alle kjøp hjelper på å holde kursen oppe, noe Tesla har godt av.

Hvordan hjelper det Tesla med mindre de skal hente inn flere penger hvilket de visstnok ikke lenger trenger å gjøre etter hva jeg forstår?

Jeg kan heller ikke se at man hjelper miljøet ved å kjøpe aksjer fra noen som allerede har askjer, men som ønsker å kvitte seg med disse.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Når det gjelder aksjeprisen nå $263. Så mener jeg det må være en fin tid å kjøpe, siden Musk har vært ute med leppa, og FUD-toget kjører for fullt. Selve produksjonen og Tesla som selskap har jo ikke forandret seg nevneverdi?  Tesla har jo vist at de klarer å øke produskjonen.
Er spent på hvordan dette med solceller og batterier vil slå ut fremover. Powerpacks, powerwall, 2070celler, oppgradering av S og X, Autopilot(AP) med all infoen som alle bilene får samlet inn. Om man får brukt all informasjonen som bilene samler inn og implementert dette i AP, så kan vel dette bli en liten gullgruve? Semitruck, Roadster, og model-Y. For ikke snakke om hva som kan skje om Tesla klarer å få fotfeste i Kina. Kina=USA+Europa. Tror ingen vet, men bare aner konturene av Tesla-suksess i Kina.

Tenk hvor lenge vi skal kose oss i denne tråden fremover :laugh:

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: arthur på lørdag 06. oktober 2018, klokken 13:56
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:40
Sitat fra: arthur på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:37Med andre ord har du deltatt i emisjoner og ikke kjøpt aksjer av noen som ønsket å selge for å ta den fortjenesten du også ønsker?
Alle kjøp hjelper på å holde kursen oppe, noe Tesla har godt av.

Hvordan hjelper det Tesla med mindre de skal hente inn flere penger hvilket de visstnok ikke lenger trenger å gjøre etter hva jeg forstår?
-Da har de i hvert fall valget. Valgmuligheter er kjekt.

Jeg kan heller ikke se at man hjelper miljøet ved å kjøpe aksjer fra noen som allerede har askjer, men som ønsker å kvitte seg med disse.
-Et økonomifilosofisk spørsmål. Herlig ;) Av og til hjelper det å trekke spørsmåls-stillingen til det ekstreme. Om alle hadde solgt aksjen, og prisen hadde gått i $1, så ser man jo at dette ikke hadde vært gunstig for Tesla.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Huskestue

Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 13:58
Når det gjelder aksjeprisen nå $263. Så mener jeg det må være en fin tid å kjøpe, siden Musk har vært ute med leppa, og FUD-toget kjører for fullt. Selve produksjonen og Tesla som selskap har jo ikke forandret seg nevneverdi?  Tesla har jo vist at de klarer å øke produskjonen.
Er spent på hvordan dette med solceller og batterier vil slå ut fremover. Powerpacks, powerwall, 2070celler, oppgradering av S og X, Autopilot(AP) med all infoen som alle bilene får samlet inn. Om man får brukt all informasjonen som bilene samler inn og implementert dette i AP, så kan vel dette bli en liten gullgruve? Semitruck, Roadster, og model-Y. For ikke snakke om hva som kan skje om Tesla klarer å få fotfeste i Kina. Kina=USA+Europa. Tror ingen vet, men bare aner konturene av Tesla-suksess i Kina.

Tenk hvor lenge vi skal kose oss i denne tråden fremover :laugh:

JorEl tror du at beløpet du kjøper aksjer for kommer inn på kontoen til Elon eller Tesla?

I så fall må jeg skuffe deg...


JorEl

#5529
Bryr du deg egentlig om hva jeg tror?

Tro kan du gjøre på børsen :P

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Kjære Huskestue og andre Tesla-skeptikere/hatere.

Jeg mottok i dag et brev fra Teslamenigheten der jeg ble minnet på om at Tesla går en lys fremtid i møte.
Videre ble jeg formanet til å være sterk i troen. Pastor Musk har, som kjent, lovet at Teslamisjonen er i sterk vekst, og lovet alle som er sterke i troen en motor med evig liv. De ikke-troende skal forvises til et kort liv i eksosrøyk og missunnelse. Grønne av missunnelse.
RIP

JorEl tar dere med i aftenbønnen, for det er ennå håp.

Tro Håp Kjærlighet og en grønn fremtid er det som venter oss.




Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

DagfinnN

Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 16:01
Kjære Huskestue og andre Tesla-skeptikere/hatere.

Jeg mottok i dag et brev fra Teslamenigheten der jeg ble minnet på om at Tesla går en lys fremtid i møte.
Videre ble jeg formanet til å være sterk i troen. Pastor Musk har, som kjent, lovet at Teslamisjonen er i sterk vekst, og lovet alle som er sterke i troen en motor med evig liv. De ikke-troende skal forvises til et kort liv i eksosrøyk og missunnelse. Grønne av missunnelse.
RIP

JorEl tar dere med i aftenbønnen, for det er ennå håp.

Tro Håp Kjærlighet og en grønn fremtid er det som venter oss.
:+1: :) :laugh: :+1:
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Løve

Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 16:01
Kjære Huskestue og andre Tesla-skeptikere/hatere.

Jeg mottok i dag et brev fra Teslamenigheten der jeg ble minnet på om at Tesla går en lys fremtid i møte.
Videre ble jeg formanet til å være sterk i troen. Pastor Musk har, som kjent, lovet at Teslamisjonen er i sterk vekst, og lovet alle som er sterke i troen en motor med evig liv. De ikke-troende skal forvises til et kort liv i eksosrøyk og missunnelse. Grønne av missunnelse.
RIP

JorEl tar dere med i aftenbønnen, for det er ennå håp.

Tro Håp Kjærlighet og en grønn fremtid er det som venter oss.

Det som er ille her er at dette fint kommer fra ukritiske dyrkere av Elon Musk i fullt alvor.

Uansett er det interessant at kursen har styrt seg nedover igjen. På tross av forsøk på positive meldinger som burde få kursen opp. Mye tyder på at de store organisasjonene/fondene benytter høy kurs til å selge seg ut over tid. Når klassiske og kyniske analytikere har mistet troen så bør dette være et varsel til alle andre. Det er ingeting som tyder på at Tesla vil klare neste store forfall på gjeld.

Huskestue

#5533
Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 15:29
Bryr du deg egentlig om hva jeg tror?

Tro kan du gjøre på børsen :P

Når det gjelder Troen på Elon i det høyeste så bryr jeg meg inn fint lite og vi lever heldigvis i ett land med religionsfrihet:-)

Men hvis folk tror at man hjelper bunnlinjen til TSLA ved å kjøpe aksjer så tenker jeg det er på tide at man slutter å tro men bruker litt tid på å sette seg inn i det man holder på med.

Hvis målet her er å bedre bunnlinjen til TSLA så kjøp så mange biler dere orker! Kjøp P100D modeler (for all del ikke en lavmargins billig model 3) med ALLT utstyr og be aldri om å få reparert bilene mens de er under garanti.

DET gir penger i TSLA kassen!

JorEl

Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 16:47
Sitat fra: JorEl på lørdag 06. oktober 2018, klokken 16:01
Kjære Huskestue og andre Tesla-skeptikere/hatere.

Jeg mottok i dag et brev fra Teslamenigheten der jeg ble minnet på om at Tesla går en lys fremtid i møte.
Videre ble jeg formanet til å være sterk i troen. Pastor Musk har, som kjent, lovet at Teslamisjonen er i sterk vekst, og lovet alle som er sterke i troen en motor med evig liv. De ikke-troende skal forvises til et kort liv i eksosrøyk og missunnelse. Grønne av missunnelse.
RIP

JorEl tar dere med i aftenbønnen, for det er ennå håp.

Tro Håp Kjærlighet og en grønn fremtid er det som venter oss.

Det som er ille her er at dette fint kommer fra ukritiske dyrkere av Elon Musk i fullt alvor.

Uansett er det interessant at kursen har styrt seg nedover igjen. På tross av forsøk på positive meldinger som burde få kursen opp. Mye tyder på at de store organisasjonene/fondene benytter høy kurs til å selge seg ut over tid. Når klassiske og kyniske analytikere har mistet troen så bør dette være et varsel til alle andre. Det er ingeting som tyder på at Tesla vil klare neste store forfall på gjeld.
Positive meldinger som vel egentlig druknes i støy og fud. Men om det viser seg at mange store fond selger seg ned, så er det jo en viss motstand i aksjen siden den nå ligger på $263?
Klassiske og kyniske + store fond og organisasjoner, er jo en stor gruppering. Har du snakket med dem? Det må i hvert fall være mange investorer igjen når aksjen er verdt det den står i?
Gjelden er nok bakt inn i aksjekursen.
Vi får se hva tiden bringer :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA