Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

JorEl

Premarked 300...pokker nå gikk jeg glipp av dippen for andre gang. Ikke alltid lett å overføre penger i rett tid... >:(
Men er jo glad på Teslas vegne :) :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Sitat fra: Huskestue på søndag 30. september 2018, klokken 15:09
Sitat fra: emurof på lørdag 29. september 2018, klokken 23:06
Sitat fra: Huskestue på lørdag 29. september 2018, klokken 13:27
Jeg synes ikke juks er ok uansett. Jeg oppfattet juks fra VW å handle om at man ønsker å tilpasse seg avgiftssystemet ikke at en ønsker å drepe folk. Jeg synes den typen argumentasjon rett og slett et frastøtende. Hvis diesel og i e hadde ført til den type massedød som det eksisterer under tinfoil hatten hos enkelte her så har hadde ikke det sett slik ut i verden:

Så det er greit at VW "tilpasser seg avgiftssystemet" (les: Jukser?), samtidig som du kommer med ganske ensidig negative innlegg mot Tesla. Partikler fra diesel dreper, det er hevet over enhver tvil. Jeg skjønner ikke poenget med å prøve å minimalisere jukset til VW og andre, som tross alt har gått ut over folks liv og helse.

Er ikke utslippsjukset til VW ganske mange hakk verre enn at Musk skriver et par ting på twitter? Det førstnevnte fører til skade og død, tross alt.

Svart klart på i innlegg etter dette og juks er IKKE greit. VW har fått svi.
Håper dere husker at Audi også er en del av dette, og apropos Musk og bot... Hos Audi får de heller fallskjerm når de blir fengslet for bedrageri.  :laugh:

http://europe.autonews.com/article/20181001/ANE/181009953/jailed-audi-ceo-stadler-could-get-big-pay-out

mthoring

Sitat fra: JorEl på mandag 01. oktober 2018, klokken 10:05
Premarked 300...pokker nå gikk jeg glipp av dippen for andre gang. Ikke alltid lett å overføre penger i rett tid... >:(
Men er jo glad på Teslas vegne :) :+1:

Hos Nordnet mener jeg man kan åpne kreditt, angrer på at jeg ikke gjorde det på fredag kveld nå...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Espen Hugaas Andersen

#5329
Bare vær forsiktig med aksjelån. På fredag innså jeg at har blitt litt for komfortabel med aksjelån - jeg hadde fått en margin call på 260. Skal redusere litt i nær fremtid.

I mitt syn er kjøp på 300 ikke veldig mye dårligere enn kjøp på 265. Det er fortsatt betydelig oppside, og ikke veldig langt ut i tid heller.

Det er lurt å tenke langsiktig. Om Tesla er på 1000 om 5 år, så bryr man seg ikke om man kjøpte på 265 eller 300.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Skal man gjøre mindre kjøp av Tesla aksjer type titalls aksjer kan å ha lånemuligheter være veldig gunstig. Netfonds tar vel 6% i året slik at et kjøp på 25 eller 50 aksjer betyr for å låne pengene du trenger for å få med deg et dipp koster type 50 eller 100kr. Antar at du låner hele kjøpet og bruker maks 5 dager på å få pengene inn til Netfonds. Hvis du derimot ikke har pengene liggende et annet sted er det ikke nødvendigvis så billig. Dette er jo i praksis å bruke margin som et ansvarlig kredittkort som antagelig er noe annet enn det Epsen snakker om som er å sitte med et større kjøp gearet av lån. Det gir potensial for mye større gevinst men også klart større risiko.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Øyvind.h

Sitat fra: mthoring på mandag 01. oktober 2018, klokken 11:08
Sitat fra: JorEl på mandag 01. oktober 2018, klokken 10:05
Premarked 300...pokker nå gikk jeg glipp av dippen for andre gang. Ikke alltid lett å overføre penger i rett tid... >:(
Men er jo glad på Teslas vegne :) :+1:

Hos Nordnet mener jeg man kan åpne kreditt, angrer på at jeg ikke gjorde det på fredag kveld nå...
Kan belåne andre aksjer også om du eier noen hos samme megler. Jeg belånte som nevnt NEL aksjer for å kjøpe Tesla :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tuxedo


JorEl

#5334
Fikk en "lyspære åpenbaring"(Petter Smart) i dag.
Trading er jammen meg risikofylt når man ikke kan handle i pre/after-marked. Systemet er rigget i mine øyne når noen får handle men ikke andre. Viste om datamaskiner som "skimmet" av børsene...

Skrekk og gru, om særdeles dårlige nyheter kommer etter stengetid...
Gigafactory eksplodert..
Musk død i tragisk ulykke..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

Det forutsetter at nyheten slippes når pre/postmarket er åpent. I tillegg er det jo ikke sikkert resten av markedet reagerer likt som pre og post.

Pga færre deltakere/mindre omsetning kan du få større kursutslag. Du kan ende opp med å hoppe av i frykt etter nyhet, mens markedet tolker nyheten langt mildere.

https://www.investopedia.com/financial-edge/1112/trading-in-the-pre--and-post-market-sessions.aspx


Ikke sikkert vi ender så kraftig opp i dag som premarket tilsier.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Jeg forstår at man har;
Premarked.....marked......aftermarked.....closed......premarked......marked.....aftermarked....closed.
                     (for meg)                                                                   (for meg)




Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Alle kan vel delta i premarket og aftermarket? Men man må bruke en tjeneste som tilbyr det.

Porsgrunn

På nyheten om at Elon Musk kanskje var på veg ut som CEO datt aksjen ca 14%.

Nå en snau time etter børsens åpning har aksjen steget ca 17% på beskjeden om at det er inngått forlik og Elon fortsetter som CEO.

Aksjemarkedet har gitt klare beskjeder om at Elon er ønsket i posisjonen og Tesla er mer verdt med han som leder.

geear

Mulig det også sees positivt på at han er på vei ut som styreleder, det KAN jo hende det er godt å få inn en annen person der.

Veldig kjekt å se at vi er tilbake igjen, iallfall. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA