Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

JorEl

Uff, da må jeg vurdere å oppføre meg, ikke stille upopulære spørsmål, passe på hva jeg sier/skriver,
kun komme med fakta som andre vurderer likt som meg, ellers så er det jo ikke fakta..

Likes   eller  +
dislikes        -

Einig
Ikkje einig

Om noen gidder å fikse sidene slik at folk kan skryte over mine innlegg, høres bra ut når jeg nå har fått tenkt på det, i ca 56sek 8) 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

georglu

Sitat fra: JorEl på tirsdag 25. september 2018, klokken 19:32
Om noen gidder å fikse sidene slik at folk kan skryte over mine innlegg, høres bra ut når jeg nå har fått tenkt på det, i ca 56sek 8) 8)

Hehe. Dette er jo et fint ordtak: "The road to hell is paved with good intentions". Eller fritt omskrevet: Selv et godt system kan misbrukes (vil bli misbrukt?).

Det hadde vært fint med et "smart" filter som tok bort debattanter som ikke bidro nevneverdig til diskusjonen. Jeg har ikke noe mot kritiske og såkalt negative innlegg om Tesla (alle sider er viktige i en balansert diskusjon), men når innleggene i stor grad er ubegrunnede, ensidig negative og i stor grad repetitive, så er det mest støy. Det vil i ytterste konsekvens drive folk vekk fra forumet og verdien av det forringes. Vi har absolutt ikke behov for et ekkokammer, men det motsatte er ikke så ålreit heller.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Ellemelle

Sitat fra: georglu på onsdag 26. september 2018, klokken 08:47
Selv et godt system kan misbrukes (vil bli misbrukt?).
Dette forumet er såpass enkelt oppbygd, at det raskt ville blitt manipulert. Noen ville ha laget mange nye brukerkontoer, og så liket/disliket etter behov.

georglu

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 26. september 2018, klokken 10:05
Sitat fra: georglu på onsdag 26. september 2018, klokken 08:47
Selv et godt system kan misbrukes (vil bli misbrukt?).
Dette forumet er såpass enkelt oppbygd, at det raskt ville blitt manipulert. Noen ville ha laget mange nye brukerkontoer, og så liket/disliket etter behov.

Ville selvfølgelig krevd (flere) aktive administratorer som bannet slik brukere (og e-post-adresser) så fort de ble oppdaget og fjernet likes/dislikes fra disse. Og vi vet jo alle hvor aktive admins vi har på dette forumet. ;)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Huskestue

Hører denne diskusjonen hjemme her gutter? Hvis en konsentrerer seg om å argumentere og presentere noen resonnementer i stedet over å utgyte indignasjon at man ikke liker andres argumentasjon og motiver så blir det en bedre tråd. Men hvis ønsket att tråden skal være ett ekko kammer så er det selvsagt bare å utelukke alle som ikke har rett mening.

Hva er DIN vurdering av utviklingen fremover og hva baserer du det på?
Tror dere Tesla klarer å dra i land svarte talle i Q3?
Jeg tviler men er mer usikker enn jeg har vært! Salget i Norge  (og sikkert også Nederland) har fått en kjempe spike og lokale fire sale California har pushet leveringer av model 3 som har vært på lager. I tillegg er det en del kunder i USA som har betalt men ikke fått bil av diverse mystiske årsaker som i alle fall vil slå gunstig ut på posten over innbetalte reservasjonsbeløp selv og de ikke kan bokføres som salg.

Kanskje klarer de å dra i land en reprise av Q3 2016? Hvordan vil markedet reagere på det? En spike i kurs eller er forventingen om det allerede priset inn?

Ser at en del "uber shorts" har er midlertidig tatt en midlertidig "long" posisjon i påvente av markedets respons på eventuelle svarte tall.

JorEl

Ser ut som troen på Tesla er bedre i dag? Akkurat nu er prisen på en aksje $310.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla er vel nokså flinke til å legge frem positive meldinger, når det trengs. Sånn ca hver tredje måned?..
I dag er det en fin melding, 2 timer gammel, at Panasonic skal trø litt ekstra til :+1:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-26/tesla-gets-panasonic-s-help-with-ahead-of-schedule-battery-plant
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Espen Hugaas Andersen

#5092
Det falt uten særlig grunn og nå går det opp uten særlig grunn. Sånn går no dagan.

(Mer seriøst er det ikke det største volumet. Jeg tror markedet venter på produksjons- og leveransetallene som trolig kommer på mandag.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Jeg tviler sterkt de kommer på mandag. Jeg tipper de kommer 2 oktober, og spørsmålet da blir om det er før eller etter markedet stenger på tirsdagen. For oss i Norge snakker vi da fort onsdag kveld. Salgsresultatene har nesten alltid kommet på den 2, men noen ganger før markedet åpner så rundt 16.00 eller etter at det er stengt rundt 22.00.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Espen Hugaas Andersen

#5094
Etter Q1 var 2. april en mandag. Etter Q2 var 2. juli en mandag.

Litt usikkert om tallene kommer 1. oktober mandag, eller 2. oktober tirsdag, men jeg tror Tesla vil få ut tallene raskt.

(De har alltid tatt forbehold om at tallene ikke er 100% nøyaktige, og de nøyaktige tallene kommer på kvartalsrapporten.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

#5095
Er litt redd for at forventningene fra aksjonærene er høyere enn hva det vil bli meldt, men da jeg kjøpte meg inn igjen (og senere økte) på 283 og 282, så bestemte jeg meg for å sitte inne over kvartalsslutt, så vil tiden vise om det var lurt. :)

Forøvrig noen som har tips til andre spennende aksjer litt utenom det kjedelige vanlige å se på?

JorEl

Jeg kjøpte litt på 315. En dag og to senere, leste jeg at 315 var gjennomsnittsprisen til investorene på nasdaq. Litt morsomt.
Hadde aksjen gått opp, ingen problem. Ville den gå ned skulle jeg kjøpe mer. På 274 kjøpte jeg for like lite en gang til. Fikk ikke med meg noe lavere, for jeg hadde ikke satt over til nordnet..amatørmessig, men man lærer av feilene sine av og til. Nå sitter jeg også å venter på kvartalstallene.
Tenker at det Tesla har produsert er supert, ansett hva tallene blir. Blir markedet skuffet så blir det bare en fin kjøpsmulighet, for en optimist. Går kursen opp, blir det vel til at jeg ergrer meg over at jeg har vært for feig, og burde kjøpt mer. Ikke alltid like lett å vinne ::)
Syns ikke tallene er viktigst, men at man kan se at tallene øker rimelig jevnt, da vil man jo nå "toppen" bare litt senere. ;) Og da har jeg bittelitt flere aksjer. Jeg tør siden jeg har tro på Tesla, og de går for en god sak + at investeringen er liten.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

313 pre market... ser ut som forventningene er til stede de siste dagene før kvartalsslutt.


Tuxedo

Stuper greit i after market.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA