Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Magnus Hansen

#5025
Sitat fra: JorEl på tirsdag 18. september 2018, klokken 17:54
Tesla aksjen var i $302, så 5 min senere 278 :o :o

Edit; https://www.channelnewsasia.com/news/business/tesla-faces-doj-probe-over-elon-musk-s-statement--bloomberg-10734140

Billige Tesla aksjer å få?

For en suppe. Og totalt selvforskylt. Så istedenfor at fokuset er på økende model 3 produksjon, så vil denne etterforskningen henge over selskapet i månedsvis. Håper Elon Musk omsider skjønne at han må slutte med det her tullet.

Ps vanskelig å vite om dette er en kjøpsanledning. Jeg kjøpte til 261.5 for bare er par uker siden.. det kan godt hende kursen skal lavere enn 278.

JorEl

Hoppet inn i aksjen på 315 9stk, så 11stk på 274 ;) JEg er jo bare med for gøy, så jeg kjøper ikke mer før den går under 270 tror jeg. Hadde ikke penger på vent når den var på 252, men nå har jeg til 10stk til  ::)

Edit; Ser det ble omsatt 500 000aksjer når det smalt.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tuxedo

#5027
Dere som investerer for fremtiden må jo komme dere inn i cannabis-aksjene. TLRY har vel gått fra $25 til $150 på en drøy måned.
8) 8) 8)

georglu

Det er jo bare en trist utviklingen. Det er jo ikke som vi (les: Musk) trenger å gi shorterne MER ved på bålet. Han burde seriøst (re)vurdere Twitter-strategien hans. Om han har noen strategi. Han minner litt om en annen løs kanon på Twitter.

Trøsten får være at kanskje Q3 og helt sikkert Q4 vil gi Tesla blå tall og forhåpentligvis sende kursen godt forbi 300-tallet igjen. Uten tullet til Musk er jeg sikker på at vi ville vært mye nærmere 400-tallet nå. Bare se på hvordan kursen fløy oppover etter Q2. Pt. virker det som om Musk er sin egen verste fiende. Det virker som det knapt er noen som bryr seg og Model 3 produksjons- og salgstall og hvordan det generelt står til med businessen deres.

Trist, bare trist.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

JorEl

#5029
Tesla-suppe blandet med handelskrig mellom US og Kina og Etron visning.
Kelner det er en teslaflue i suppen min    bzzzzzz  :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Espen Hugaas Andersen

https://money.cnn.com/2018/09/18/technology/tesla-elon-musk-justice-department/index.html

"Last month, following Elon's announcement that he was considering taking the company private, Tesla received a voluntary request for documents from the DOJ and has been cooperative in responding to it," said a Tesla spokesman. "We have not received a subpoena, a request for testimony, or any other formal process. We respect the DOJ's desire to get information about this and believe that the matter should be quickly resolved as they review the information they have received."

I utgangspunktet er det vanskelig å se for seg at en etterforskning skulle avdekke noe bekymringsverdig, ettersom at Tesla skulle bli dømt for svindel ville kreve f.eks at styret ga ordre til Musk om å tweete med hensikten å manipulere aksjekursen, og dette var mulig å bevise. Uttalelsene fra Tesla gjør ingenting for å endre mitt synspunkt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tuxedo

Viser hvor ellevilt volatil denne aksjen er på nyheter. Vil ikke anbefale gearing på denne.

geear

Every daytraders dream? ;)

Jeg godt og vel doblet siden sjansen først kom. Har tro på Q3, men Musk og søksmål er en åpenbar x-faktor.

erikho

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 18. september 2018, klokken 19:42
https://money.cnn.com/2018/09/18/technology/tesla-elon-musk-justice-department/index.html
[...]
I utgangspunktet er det vanskelig å se for seg at en etterforskning skulle avdekke noe bekymringsverdig, ettersom at Tesla skulle bli dømt for svindel ville kreve f.eks at styret ga ordre til Musk om å tweete med hensikten å manipulere aksjekursen, og dette var mulig å bevise. Uttalelsene fra Tesla gjør ingenting for å endre mitt synspunkt.

Er det ikke ganske opplagt at han hadde et motiv!? Han var paa Twitter og advarte mot "short squeeze of the century", "three weeks to short posisions explode" og at VW shortsqueezen ville bli liten i forhold (VW short squeeze var ogsaa brudd paa loven).

Kan argumentere at dette kun er et problem for Musk og at det var ment som en spoek etc, men folk tapte milliarder (baade investorer og shorts).

Tesla er i ferd med aa bli en melkeku for advokater...

Tuxedo


Espen Hugaas Andersen

#5035
Sitat fra: erikho på onsdag 19. september 2018, klokken 08:38Er det ikke ganske opplagt at han hadde et motiv!? Han var paa Twitter og advarte mot "short squeeze of the century", "three weeks to short posisions explode" og at VW shortsqueezen ville bli liten i forhold (VW short squeeze var ogsaa brudd paa loven).
Disse tweetene refererte etter all sannsynlighet til at Tesla ville produsere 5000 Model 3 i siste uke av Q2. Timingen stemmer. Men Musk tok feil om at dette ville utløse en short squeeze.

(Short-squeezen er forøvrig ikke nødvendigvis avlyst. Shortinteressen er nå oppe i 35 mill igjen. Med overskudd i Q3 og Q4, så er det i mitt syn veldig sannsynlig at shortene vil lide. Om vi får en short squeeze er veldig vanskelig å si, men shortene vil mest sannsynlig tape store summer, uavhengig av om det skulle bli en short squeeze eller ikke.)

I tillegg bør det nevnes at det er helt greit av Musk å utrydde shortene ved å ta Tesla av børs, og å tweete om det. Shortene er ikke investorer, og Musk/Tesla har ingen forpliktelser ovenfor shortene. Om derimot Musk løy om å ønske å ta Tesla av børs, så kan man bevege seg over i svindel. (Men det kan være vanskelig å bevise noe, så lenge verken Musk eller noen han kjente solgte aksjer på topp.)

Men Musk hadde etter all sannsynlighet lyst til å ta Tesla av børs. Det er noe Musk har snakket om over lengre tid, og han så nok at det ville bli vanskeligere med aksjekurs over 400. Når han tweetet så var kursen på omkring 365, og på vei oppover raskt. At tweetene til Musk var unyanserte og til dels misvisende er irrelevant i forhold til svindel-anklagene, så lenge planene var reelle. Men som jeg har sagt tidligere så er det mulig at SEC vil gi Musk en bot for at tweetene var til dels misvisende. Trolig under $200k.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 19. september 2018, klokken 09:11Kirkegården neste, ifølge Lutz. Vi får vel vente litt og se det an.  ;)
https://e24.no/boers-og-finans/tesla-motors/tidligere-gm-topp-tesla-er-paa-vei-mot-kirkegaarden/24444246
Den dagen Lutz sier at Tesla ikke er på vei til kirkegården, så skal jeg vurdere å selge. Det er en sterk indikator på at vi er i en boble.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. september 2018, klokken 09:45
Når han tweetet så var kursen på omkring 365, og på vei oppover raskt.
Det stemmer ikke. Kursen lå på 340ish, og gikk rett til rett under 370 rett etter tvitringen. Jeg rakk å hoppe av på 363 eller noe rundt der...

Espen Hugaas Andersen

#5038
Sitat fra: gr på onsdag 19. september 2018, klokken 09:59Det stemmer ikke. Kursen lå på 340ish, og gikk rett til rett under 370 rett etter tvitringen. Jeg rakk å hoppe av på 363 eller noe rundt der...
Kursen gikk først opp mye fordi det ble kjent at Saudierne hadde kjøpt 5% av Tesla. Deretter tweetet Musk og kursen gikk opp enda mer.

Edit: Okay, Musk tweetet 09:48 PT 7. august, altså 12:48 i New York. Jeg husket litt feil, kursen lå på ca 355, ikke 365.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. september 2018, klokken 10:03
Okay, Musk tweetet 09:48 PT 7. august, altså 12:48 i New York. Jeg husket litt feil, kursen lå på ca 355, ikke 365.

Musk sa selv at kursen lå på 349, og han tenkte 20% overpris var ok, dette ville da blitt 419, så han rundet av til 420.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA