Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Øyvind.h

På tide med et forbud mot alkohol? Mtp hvor skadelig det er og hvor mange som lider/dør av det. Virker jo langt verre enn cannabis.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. september 2018, klokken 18:01Mulig jeg bare er dum,men jeg forstår ikke hva du prøver å få frem med kryssklippingen. Jeg mistet en nevø på bare 20 år som følge av narko rus og er ihuga motstander av svineriet og oppfatter elon som helt ute å kjøre.
Jeg antar han ikke døde av cannabis-overdose.

Jeg skjønner at dette er et sårt tema for deg, men man bør fortsatt klare å være pragmatisk. Cannabis har mindre negative konsekvenser enn alkohol. Om man solgte cannabis på polet så ville man ikke tvinge folk til å kjøpe tvilsomme produkter av ukjent opphav fra kriminelle. Da ville man kanskje få redusert dødsfallene, ettersom de som selger cannabis gjerne også selger hardere stoffer, og da er det lett å bli overtalt til å prøve andre typer narkotika som er mye farligere.
Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. september 2018, klokken 18:01Det ville være synd om Tesla går overende som følge av en leder som ikke klarer å holde seg borte fra dop.
Nå er det jo tydelig at Musk svært sjeldent røyker cannabis, noe han også sa i podcasten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Veggen

Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. september 2018, klokken 18:01... er jeg ekstremt opptatt av elbil og fremtiden til Tesla noe Elon tydeligvis IKKE er.

:o


turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. september 2018, klokken 18:01
Samtidig som jeg er ekstremt anti dop,er jeg ekstremt opptatt av elbil og fremtiden til Tesla noe Elon tydeligvis IKKE er.
Du presterer faktisk å si at Elon ikke er opptatt av fremtiden til Tesla. Da har du ikke fått med deg mye.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OlaM

Sitat fra: Vhagar på lørdag 08. september 2018, klokken 18:19
Men det gjør det fortsatt ikke ulovlig at Elon gjorde som han gjorde.

Jeg sa ikke at det er ulovlig, jeg sa at det ikke var greit. Veldig upresist av meg. Var det lurt? Var det klokt? Var det nødvendig, mulig å unngå, bra, til nytte for Tesla, til skade for Tesla? Aksjemarkedet sier at det var til skade.

Sitat fra: Vhagar på lørdag 08. september 2018, klokken 18:19
Uttalselsen din tolker jeg som at det er helt ok å gjøre det så lenge man ikke gjør det på kamera eller blir tatt. Så hyggelig med dobbeltmoral.

Er det egentlig dobbeltmoralsk å se forskjell på ting man gjør privat og ting man gjør offentlig? Hvis det er greit å runke privat, er det da også greit å runke i en begravelse?

Sitat fra: Vhagar på lørdag 08. september 2018, klokken 18:19
Forøvrig, Tesla i PR-trøbbel er jeg litt usikker på.

:+1:
'21 3LR

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. september 2018, klokken 18:52
Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. september 2018, klokken 18:01
Samtidig som jeg er ekstremt anti dop,er jeg ekstremt opptatt av elbil og fremtiden til Tesla noe Elon tydeligvis IKKE er.
Du presterer faktisk å si at Elon ikke er opptatt av fremtiden til Tesla. Da har du ikke fått med deg mye.

Når han egenhendig drar ned kursen ved å oppføre seg som en idiot i media så er det legitimt å spørre om Elon bryr seg om Tesla lenger.

Vhagar

Sitat fra: OlaM på lørdag 08. september 2018, klokken 19:53
Jeg sa ikke at det er ulovlig, jeg sa at det ikke var greit.

Og det gjorde vel jeg også. Mitt og Elon sitt verdigrunnlag rundt marihuana er ulikt. Men han bruker et lovlig middel på en lovlig måte på et lovlig sted. Dobbeltmoralen her ligger i den manglende reaksjonen på konsum av alkohol. Det reageres utifra det norske synet og regelverket rundt marihuana uten å ta hensyn til at dette er gjort i et annet land med et annet syn og regelverk på saken.


Sitat fra: OlaM på lørdag 08. september 2018, klokken 19:53
Er det egentlig dobbeltmoralsk å se forskjell på ting man gjør privat og ting man gjør offentlig? Hvis det er greit å runke privat, er det da også greit å runke i en begravelse?

De to tingene kan så klart ikke sammenlignes og det vet du. Det jeg viste til er at du ga uttrykk for at det var greit å gjøre det så lenge du ikke såg det. Skal jeg dra det like langt så kan jeg si at du mener at mord er ok så lenge samfunnet ikke ser at du begår det. Så blir vi nok fort enige om at begge deler er urelevant for smattingen på en joint på en youtube video. Så ja det er dobbeltmoralsk å mene at noe er ok så lenge man bare ikke blir tatt i å gjøre det.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Lassi

I was gonna make some cars until I got high
I was gonna go to Mars, but then I got high
Shareholders are still mad and I know why
Cause I got high, cause I got high, cause I got high

Et dårlig tegn for aksjen fremover er at jeg selv vurderer å kjøpe litt med håp om en relativ kortsiktig gevinst. Jeg er notorisk "behind the curve" men lar sjelden det stoppe meg...  :P

1000kwh

Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. september 2018, klokken 19:57
Når han egenhendig drar ned kursen ved å oppføre seg som en idiot i media så er det legitimt å spørre om Elon bryr seg om Tesla lenger.
Blir jo bli deppa av å høre på deg.. du drar det jo veldig langt

Ungdomspartiene snakker om å legalisere ulike rusmidler i Norge, men når man faktisk (såvidt) bruker det i et land hvor det er lov er det ikke måte for en krise som oppstår

OlaM

Sitat fra: Vhagar på lørdag 08. september 2018, klokken 20:22
Så ja det er dobbeltmoralsk å mene at noe er ok så lenge man bare ikke blir tatt i å gjøre det.

Nei det er ikke det jeg sier. Han ble ikke "tatt", han gjorde det frivillig foran et kamera. Det er forskjell på å gjøre ting offentlig og å gjøre ting privat, på grunn av de sosiale signalene man sender. Det er kanskje kjipt, men sånn er det. Det er helt greit å gå uten bukse hjemme, men det er dumt å gjøre det på TV. Å røyke marihuana på en podcast er ikke en typisk CEO-ting å gjøre, tvert imot. Du sender signaler som svekker tilliten til dine evner som leder. Tilstrekkelig mange mener det samme, det kan vi se på aksjeprisen.
'21 3LR

Øggen

#4855
Trur forresten at "Vhager" har litt rett om Elon:

"En ting jeg "leser" ut av Elon i løpet av de 2,5 timene er at fyren helt klart har gitt opp samfunnet rundt seg og egentlig bare snur ryggen til, gjør som han vil og senere kan komme tilbake og si "told you so!".

Enden på visa e at han ikkje e en vanlig leder, og det e bra.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

Sitat fra: OlaM på lørdag 08. september 2018, klokken 20:52
Det er helt greit å gå uten bukse hjemme, men det er dumt å gjøre det på TV.

Det er faktisk helt ok å gå uten bukse (og ha sex) på tv, kidsa gjør det stadig vekk i alle mulige slags realityshow for tiden. Mens kjendiser trekker seg i tur og orden fordi de ikke vil bli sett på som slemme som må slakte et dyr for å få mat. Så opp-ned er verden blitt. Og jeg er så klart ikke enig i at kidsa har rett her, men sånn er det.

Det var ikke klokt av Elon isolert sett, men det viser som jeg sier at han bare har gitt opp og nå seiler sin egen sjø og så får verden ta det som den vil. Tesla vil nok klare seg fint likevel.

Takker for meg, vi har fått frem våre poeng og debatten kan rase videre. Vi blir ikke enige om hvorvidt det betyr krise for Telsa hva Elon gjør for tiden. Det er helt andre ting som gjør at det går dårlig (QC etc).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

OlaM

Sitat fra: Vhagar på lørdag 08. september 2018, klokken 21:05

Det er faktisk helt ok å gå uten bukse (og ha sex) på tv, kidsa gjør det stadig vekk i alle mulige slags realityshow for tiden.

Kontekst er altså alt. Adm.dir. i intervju på Dagsrevyen - ikke ok uten bukse. Karsten Warholm på 400 m hekk - ok uten bukse.

Forøvrig enig med din oppsummering!
'21 3LR

Counterpointer

Kan jeg skyte inn et aksje spørsmål? Siden det er folk som kan slikt her.

Såvidt jeg skjønner kan jeg ikke kjøpe aksjer i Byton enda. Stemmer det? Siden selskapet er basert både i Kina, USA og Europa er jeg litt usikker på hvordan en finner dem. Google søk løser det ikke for min del.

Byton er kanskje nye Tesla, så det er muligens svakt on topik

Huskestue

Sitat fra: OlaM på lørdag 08. september 2018, klokken 14:23
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 08. september 2018, klokken 13:55Kommer an på formatet/anledningen. I en podcast som dette er det ikke unaturlig at det nytes whiskey og cannabis.

:laugh: :laugh: Elsker disse oppsummeringene. Det er ingen anledning koko nok til at ikke Espen med rolig mine og noen tilsynelatende helt rimelige generaliseringer trygt kan kategorisere den som helt vanlig og i tråd med alle planer, analyser og utviklingskurver.

*Elon løper naken gatelangs, roper at han er Marvin the Martian*

"Tja, nå er vel California et relativt varmt og frisinnet sted, ikke unaturlig med litt nakenhet da. I tillegg viser jo dette at han har fortsatt fokus på Mars. Han kunne jo vært Snurre Sprett f.eks., det ville vært mer bekymringsverdig. Kan ikke utelukke at dette har vært planlagt lenge."

Jeg ler så jeg nesten ramlet ut av sofaen her! OlaM du må begynne med stand up!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA