Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Huskestue

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. september 2018, klokken 09:18

(Om han skulle gjøre noe så kan han f.eks ta en million dollar ut av regningskontoen, gi de til et selskap som lever av å grave opp skitt, og gi de instruksjoner om å dokumentere Unsworths pedofili og lekke alt til pressen. Problem solved, om han faktisk er pedofil.)


Espen, har ikke Elon viktigere ting å fokusere nå om dagen enn dette? Du bør holde deg for god til å prøve å rasjonalisere Elons handlinger i denne saken.

daktari

Ryan Mac fra BuzzFeed har kranglet med Musk tidligere mener jeg å huske. Er dette et hevntokt - hva stod i eposten fra Mac som utløste raseriet? Og vet vi om epostene er ekte?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

dundun

#4727
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. september 2018, klokken 09:52
Det er tydelig at Musk var oppgitt over medias vinkling når han sendte epostene, men samtidig ble epostene sendt med forventningen om at han ville beskyttes som kilde. Når buzzfeed ofrer kildene sine på den måten for billig PR, så virker "asshole" ganske riktig.

Men min hovedtanke er at krangelen mellom Unsworth og Musk er fullstendig irrelevant for Teslas fremtid, og Musks evner som leder. Og til tross for det jeg har sagt tidligere om markedete kontinuerlige irrasjonalitet - jeg har tro på at avviket mellom et selskaps market cap og underliggende verdi vil generelt minke over tid. Dermed har jeg ikke bare tro på Tesla som selskap, men også Tesla som aksje. Og som jeg har sagt tidligere - det er tilfelle med eller uten Musk.

Ærlig talt. Når man sender noe til media må man forvente at media skriver om det, skal noe off the record er det en ting man blir enige om før noe sies, det går ikke an å forlange det fra én side. Musk er heller ikke noen form for "kilde" her, han er hovedpersonen i en fullstendig meningsløs og nedrig sak han selv har klart å skape.

Det er det ene.

Det andre er at dette ikke er irrelevant for Teslas verdi, fremtid, eller anseelse. De har en leder som åpenbart har store problemer av en eller annen type, og at det ikke skal ha noe å si for hans lederevner er rett og slett feil. Bare det at de ansatte og aksjonærene stadig må forholde seg til totalt uakseptable ting som denne eposten fra Musk er et problem i seg selv.

Hvem denne andre personen i fighten måtte være og hva han er gjort er rett og slett fullstendig totalt irrelevant. Dette er Musks krig, Musks problem, og med det også Teslas og aksjonærene.

Sitat fra: daktari på onsdag 05. september 2018, klokken 12:19
Ryan Mac fra BuzzFeed har kranglet med Musk tidligere mener jeg å huske. Er dette et hevntokt - hva stod i eposten fra Mac som utløste raseriet? Og vet vi om epostene er ekte?

Alt dette er jo uansett irrelevant (så lenge epostene er ekte, og det tror jeg vi kan ta for gitt). Det er ingen andre å peke på her, denne situasjonen har Musk skapt 100% på egen hånd.

Personlig sukk: For en nedrig klovn Musk har blitt. Donald Trump med litt mer kunnskap men ca. samme gangsyn. Synd, for firmaene hans lager bra ting. Håper virkelig Tesla tar til vettet og sparker ham før det går helt galt.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

THE

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. september 2018, klokken 09:18
Det er åpenbart at Musk tror at Unsworth er pedofil, rettmessig eller urettmessig. Kanskje noen på dykkerteamet løy til han og spredte ondsinnede rykter, kanskje har han noe håndfast. Jeg vet ikke.

Uansett om en av de to mulighetene er årsaken til Musk sine handlinger, så er det ikke noen unnskyldning.

Hvis det er basert på rykter, så er det helt uakseptabelt å spre de videre. Hvis det er håndfaste og konkrete beviser, så er det en politisak, og ikke en twittersak.

Godt mulig at en fjær og 10 høns gjelder i mye av Musk-"nyhetene", men her har Musk kun seg selv å takke for at det har blitt bråk. Helt umulig å forstå at han ikke har holdt munn etter den første tabben.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

JorEl

Kvasbo;...."Hvem denne andre personen i fighten måtte være og hva han er gjort er rett og slett fullstendig totalt irrelevant".

Min analyse  8)   Musk ble irritert/ "eksploderte" følelsesmessig av at noen satte hans intensjoner, om å redde guttene i gruven, i tvil. "Pedomannen" sa at Musk gjorde det for PR..fritt oversatt.
Jeg håper Musk har sjekket bakgrunnen til denne mannen på forhånd, og derfor turde og kalle han pedo. Musk har nok gravd enda mer frem om "pedomannen" og følger på med flere utspill.

1.Er mannen en pedo eller en overgriper, så synes jeg Musk gjør en god gjerning med å sette fokus på denne mannen. Da blir det vanskeligere å kose seg med barn for han i fremtiden.
2.Er han ikke pedo eller overgriper eller noe i nærheten/ulovlig så har jo Musk tabbet seg kraftig ut!!!!!
3.Ripe i lakken til Musk, uansett, siden jeg tror han sprakk og slengte ut skitt, pga at han ble satt i forlegenhet. Her får juristene avgjøre hvor alvorlig dette er.
4.Musk for President :+1: Han kan jo ikke bli verre enn Trump, uansett :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Huskestue

Sitat fra: Huskestue på torsdag 30. august 2018, klokken 20:17
Sitat fra: mthoring på torsdag 30. august 2018, klokken 17:12
Ser slik ut ja, og at de kommer til å gå konk pga at de kommer til å trenge mer penger. Noen som fikk med seg at Silver Lake et al (inkl VAG) var klar til å bla opp 30mrd USD nettopp? Tror ikke det blir et problem å få tak i penger, noe Tesla uansett sier at de ikke trenger.

Vennligst bekreft VAG interessen fra offisielt VAG hold.

Jeg har lite tro på dette er noe annet en ett betimelig rykte satt ut for å lage en illusjon av ett reelt bud. Men jeg ser at Tesla "frelst" = VAG hater så det tenker jeg er greit for de fleste kurs optimistene at var/er oppspinn sammen på linje med "Investor support is confirmed. Only reason why this is not certain is that it's contingent on a shareholder vote."

Sitat fra: mthoring på torsdag 30. august 2018, klokken 22:38
Greit, jeg har ikke noen offisiell kilde på det angivelige budet. Som mye annet i denne tråden så er det basert på kilder "med kjennskap til saken". Hvis du foreslår å kutte ut å diskutere rykter basert på anonyme kilder i denne tråden, så er det greit for meg.

Da er det i alle fall bekreftet fra CFO i VAG at de IKKE var en del av noe bud om å ta Tesla privat dvs tull og fjas fra ende til annen....

https://www.bnnbloomberg.ca/company-news/video/vw-hopes-for-second-chance-in-u-s-after-diesel-scandal~1479181

Espen Hugaas Andersen

Sier litt om kildene til WSJ. Om ikke VW lyver - noe de jo er kjent for.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Løve

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 05. september 2018, klokken 16:40
Sier litt om kildene til WSJ. Om ikke VW lyver - noe de jo er kjent for.

Var ikke kildene her Tesla eller folk nær Tesla? Og om VW lyver så kommer det vel straks en tweet eller e-post fra EM.

Espen Hugaas Andersen

#4733
Tesla/Musk har aldri sagt at VW ønsket å investere. Det var WSJ som sa at "people familiar with the matter" sa det.

I mitt syn har det ikke stor betydning akkurat hvem som hadde lyst til å investere i Tesla. Men jeg syns det var interessant at VAG hadde selvinnsikt nok til å innse at de trengte Teslas hjelp. Men nå kan det virke som det kanskje ikke var tilfelle at de hadde den selvinnsikten.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vhagar

Elon twittrer og folk krever hodet kappet og mener at Tesla går konkurs. VAG sine sjefer dreper befolkningen med utslippsjuks og fengsles i tur og orden. Styret bytter bare ut med samme tullet, ingen som mener at VAG går konkurs av den grunn.

Tesla vil være mindre innovative og tempoet vil gå ned, dersom Elon blir byttet ut. Men konkurs? Neppe. Til det har de for god teknologi, ingen konkurenter og stor nok goodwill i markedet i mange år enda. Det er tross alt noen år til 2025 når "Tesla killere" visstnok skal komme på markedet.

Finnes det en grense for Elon, helt klart. Er vi der? Kanskje. Betyr det samtidig kroken på døren for Tesla? Nei.

Det er vanskelig å få en gjeng amerikanere til å bygge noe som ligner på kvalitet slik vi her på berget liker det. Skal Tesla gå konkurs så skyldes det nok mer at de aldri får på plass QC, delelager, service nivå (kvalitet og ventetid) og slikt, enn noen tweets fra Musk eller den ikke-eksisterende konkurransen fra markedet ellers.

Stormen i vannglasset som denne tråden er påvirker i hvertfall ingenting.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

dundun

Jeg tror heller ikke Tesla går konkurs, men jeg tror Musk skader langt mer enn han bidrar nå som selskapet skal gå fra å drive for investormidler og lån til å faktisk tjene penger og dlaøere driften.

Det er ingen grunn til å tro at en god gründer også er en god vei, selv uten at personen er så håpløs som Musk.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

geear

Musk må slutte med det greiene han holder på med nå. Om han så har bevis mot denne fyren, så er han stor nok til at han kan la noen andre ta seg av det, om det så er for å gå til anmeldelse. Han trenger ikke ta den kampen selv, og ikke via media. De fleste bryr seg døyten om han karen, mens alle ser på Musk.

Musk vet garantert like godt som meg at noe som står i en e-post kan komme for en dag, enten den ene eller andre veien. Men at journalisten legger ut disse e-postene uten å legge ut hele historien med egne svar/spørsmål også er bare vitne om lite integritet hos vedkommende. Han burde vært fair nok til å gi hele bildet.

Tesla som firma står godt selv, men jeg håper og tror at Musk får rullet inn dette og fortsetter, han er en god mann både for Tesla og for verden! Det finnes ufattelig mange eksempler på personer og oppfinnere som har måtte gi tapt for overmakten. Boka til Dyson beskriver også en kamp med de etablerte selskapene. De kjøper opp og legger ned, eller saksøker for alt det er verdt.

Og til slutt må jeg bare si at jeg blir like skuffet for hver eneste ny elbil det dukker opp fakta rundt. De nye som kommer nå er fortsatt ikke bedre, og i mange tilfeller dårligere, enn fem år gamle Teslaer, på ytelser, rekkevidde, ladefart. Det er ikke imponerende og vitner om at Tesla fortsatt har en plass. De må bare ikke gå tom for kontanter før skuta er snudd...

geear

Da kjøpte jeg en liten post på 282, så får vi se hvilken vei det blåser denne gangen.. ;)

Larsebass

Sitat fra: gr på onsdag 05. september 2018, klokken 17:48
Da kjøpte jeg en liten post på 282, så får vi se hvilken vei det blåser denne gangen.. ;)

Litt urolig på Nasdaq nå, så jeg sitter på gjerdet litt til. Flere giganter som faller i dag.
Tesla X75D.

geear

Har ikke tid til å sitte å følge med verken i kveld eller i morgen på jobb, så jeg tar sjansen til å hoppe på, og har ingen panikk om den dupper ned litt de nærmeste timene eller dagene, og kan sitte inne lenge. ALLE kommer aldri inn på akkurat riktig tidspunkt. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA