Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Sulle på mandag 03. september 2018, klokken 18:52
Model 3 Production Estimates                                          
Total units since Jul 2017   Last 7 days                                          
77,113   4,291                                          
RWD = 63,343
AWD = 13,770
RWD = 1,701   AWD = 2,590                                          
Q3 Production Estimate   52,631                                          
So far in Q3 = 36,084

Betyr dette at de såvidt klarte 5.000 siste uken av juni (ikke helt tilfeldig det vel?) og deretter falt produksjonen tilbake igjen og holder seg nå stabilt rundt, eller i overkant, av 4.000?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arthur på tirsdag 04. september 2018, klokken 07:00Betyr dette at de såvidt klarte 5.000 siste uken av juni (ikke helt tilfeldig det vel?) og deretter falt produksjonen tilbake igjen og holder seg nå stabilt rundt, eller i overkant, av 4.000?
Det er nok mer sannsynlig at produksjonen falt lengre ned enn det, og nå er den nært 5000/uke.

Tesla sliter nok fortsatt med noen flaskehalser. Jeg har hørt at produksjonen vil ikke kunne økes veldig mye før nye produksjonslinjer er klare ved Gigafactory, og noen av disse skal være klare i Q4. Om året avsluttes på 6-7k/uke, så er Tesla i rute for at 2019 blir veldig bra økonomisk.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Morsom sak :

https://www.dn.no/nyheter/2018/09/04/0817/Motor/elon-musk-med-raserianfall-pa-egen-fabrikk-skallet-i-fronten-pa-bilen

Ingen skal si at han ikke gir alt

Har ikke sett så mye negative historier siste dagene foruten den over (som det jo er litt humor i også) - kanskje kursen er på vei oppover igjen...

Speeder

Ikke ofte jeg trekker på smilebåndet av teslanyheter, men her måtte jeg jammen humre litt for meg selv. :D

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

arthur

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 04. september 2018, klokken 07:06
Sitat fra: arthur på tirsdag 04. september 2018, klokken 07:00Betyr dette at de såvidt klarte 5.000 siste uken av juni (ikke helt tilfeldig det vel?) og deretter falt produksjonen tilbake igjen og holder seg nå stabilt rundt, eller i overkant, av 4.000?
Det er nok mer sannsynlig at produksjonen falt lengre ned enn det, og nå er den nært 5000/uke.

Tesla sliter nok fortsatt med noen flaskehalser. Jeg har hørt at produksjonen vil ikke kunne økes veldig mye før nye produksjonslinjer er klare ved Gigafactory, og noen av disse skal være klare i Q4. Om året avsluttes på 6-7k/uke, så er Tesla i rute for at 2019 blir veldig bra økonomisk.

Husker jeg (igjen) feil for var det ikke 6.000 i uken han skulle klare i slutten av august? Merkelig at faktisk produksjon ikke klarer målene, men forventet produksjon opprettholdes for kvartalet som snart er over?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

#4700
Sitat fra: arthur på tirsdag 04. september 2018, klokken 09:38Husker jeg (igjen) feil for var det ikke 6.000 i uken han skulle klare i slutten av august? Merkelig at faktisk produksjon ikke klarer målene, men forventet produksjon opprettholdes for kvartalet som snart er over?
Det var jo tydelig at guidance for Q3 var veldig konservativt, med en gang den kom tidlig august. Om de hadde klart 6000/uke så hadde de nok produsert nærmere 60k.

Kan lese litt av diskusjonen fra tidligere: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=5968.msg699634#msg699634
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Løve

I skrivende stund er aksjen langt under hva den var rett før «funding secured». ($289). Det er vel liten tvil om at EM er til direkte skade for Tesla og Tesla sitt omdømme? Hvor langt ned skal aksjene før styret ber EM gå?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på tirsdag 04. september 2018, klokken 21:45I skrivende stund er aksjen langt under hva den var rett før «funding secured». ($289). Det er vel liten tvil om at EM er til direkte skade for Tesla og Tesla sitt omdømme? Hvor langt ned skal aksjene før styret ber EM gå?
Tror ikke Musk vil bli bedt om å gå basert på aksjekursen, så null.

Om Musk begynner å gjøre mer alvorlige feil på twitter øker det sjansen for at styret kunne ønske å hente inn COO, begrense aktivitet på twitter, osv. Men tror ikke det er aktuelt per i dag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Huskestue på tirsdag 04. september 2018, klokken 22:15Hva tror dere om dagens lansering fra MB i forhold til Tesla sin konkurransesituasjon og verdisettingen av selskapet?
Jeg tror påvirkningen på Tesla vil være liten til ingen. Dette ser ut til å være en Model Y konkurrent, og så lenge Model Y ikke er på markedet så er ikke elbilene til Tesla og Mercedes i direkte konkurranse.

I tillegg er det et åpent spørsmål hva prisen blir og hvor mange de vil lage, det er *enorm* forskjell på om de lager 20k/år eller 500k/år. Jeg tror de havner nærmere 20k/år enn 500k/år, for å si det sånn. Da vil den altså ikke produseres i et volum som har i det hele tatt evnen til å påvirke Tesla. Og jeg tror prisen blir betydelig høyere det Model Y vil legge seg på - nærmere Model X.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vhagar

Hm, jeg ser ikke posten fra Huskestue som Espen siterte i posten sin over her. Slettet eller forumbug? Jeg har ikke blokkert noen.

Ellers enig med Espen der. Dessuten så er den ikke på veien enda og mangler ladenettverk.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Espen Hugaas Andersen

Det var fra en annen tråd, men man kan komme seg til posten ved å trykke på linken, så jeg antok ytterligere forklaring ikke var nødvendig. (Jeg ville ikke spore av en annen tråd.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

Det var bare jeg som postet kommentaen den i feil tråd, Espen hjalp til med å svare med en quote i rett tråd.

Takk!

daktari

Enig, EQC er en elektrifisert utgave av GLC. Kjekt for konservative tyskere som vil ha en elektrisk utgave av den kjerra de har nå, men ikke for de som vil over på neste generasjon bil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Espen Hugaas Andersen

#4708
Der burde det vært plass til en frunk! Men med 650 kg batteripakke på 80 kWh så trengte de kanskje plassen til batterier. Batteripakken til X100D er ca 600 kg og 98 kWh... Model 3 er enda lengre fremme...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Vhagar

Takk for oppklaringen.

MB sier jo at batteriene ligger i gulvet mellom akslingene så hva de har puttet i "motorrommet" vet jeg ikke.

De har jo slike flate laptop batterier da, mulig de i tillegg til gulvet måtte ta i bruk "frunken" for å få plass til alt? Men ja, det virker som dårligere batteriteknologi.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA