Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 27. august 2018, klokken 22:56
Sitat fra: hELgenen på søndag 26. august 2018, klokken 11:02La oss tippe sluttkursen mandag. Jeg tipper 297. Altså en god nedgang...
Du bommet visst med 22,27. Godt forsøk.

Traff i alle fall rett vei - det er jo faktisk det som teller i lengden - ikke avviket

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 28. august 2018, klokken 07:28Traff i alle fall rett vei - det er jo faktisk det som teller i lengden - ikke avviket
Begge deler har betydning.

Utviklingen over dagen var mer eller mindre som jeg forventet. Selv om kursen ikke gikk så lavt som jeg forventet (309 i stedet for 305), og ikke tok inn like mye av fallet som jeg forventet (319 i stedet for 325).

Jeg vil tro at de største omveltningene etter nyheten at Tesla ikke vil tas av børs nå er bak oss. Sannsynligvis kan vi da fortsette å stige opp mot 400, som var det vi holdt på med før Musk twittret. Tror jeg vil spå 325 i dag igjen.

(Men i både mitt og ditt forsvar - å spå aksjekurser på kort sikt er ekstremt vanskelig, om ikke umulig, og har et stort innslag av flaks.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38
Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!
Vis meg én annen bilprodusent som publiserer alle sine allerede produserte biler i en liste med pris, utstyr og VIN-nummer?

Huskestue

Sitat fra: gr på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:10
Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38
Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!
Vis meg én annen bilprodusent som publiserer alle sine allerede produserte biler i en liste med pris, utstyr og VIN-nummer?

Når du kommer med ett eksempel på en bilprodusent som i samtlige kvartalsrapporter fremhever at de ikke produserer biler for lager.

:)

What-a-watt

Usolgte biler er et problem for de store produsentene. Når det kommer nye modeller, må de gamle skrotes eller selges billig. En smarting fant ut hvordan mye av bilen kunne oppdateres nesten månedlig, og gratis for kunden.

Så er det noen som ønsker å skape huskestue med å påpeke at det finnes noen få hundretall Tesla-biler på lager? Kaller det avbestillinger når lageret økes med noen ti-tall. Eller kanskje det bare er kunder som har ombestemt seg når det gjelder farge, etc.?

Norske bilimportører sitter med lager på 1000-vis av biler i dette øyeblikk!

Biler til skroting:

1000kwh

Sitat fra: Huskestue på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:57
Sitat fra: gr på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:10
Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38
Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!
Vis meg én annen bilprodusent som publiserer alle sine allerede produserte biler i en liste med pris, utstyr og VIN-nummer?

Når du kommer med ett eksempel på en bilprodusent som i samtlige kvartalsrapporter fremhever at de ikke produserer biler for lager.

:)
Hva er da lager? Dette handler vel om at Tesla i Norge skal kunne levere kjapt. Tror ikke bilene blir så støvete på lageret.

mthoring

Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38
Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!

Er det vanlig at bilprodusenter tilbyr en offentlig webside der man kan se en liste over alle bilene som har kjørt ut fabrikkdøra, men enda ikke har en eier?

Kan vel være mange grunner til at de ønsker å ha kontroll på når bilene blir lagt ut for salg. De har jo hatt nær null biler tilgjengelig for levering innen kort tid i Norge det siste året.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Øyvind.h

Kanskje de forskjellige avdelingene lokalt ønsker å ha innvirkning på disponeringen av bilene? Eksempelvis som demobiler, lånebiler etc.

Tesla har i det minste nettbutikk hvor du kan bestille bil til fast pris. Da slipper man å forhandle i ukevis med flere forskjellige personer for å unngå å bli lurt på pris, slik man må hos de fleste andre bilmerker. Ser det i andre tråder her på forumet at prisen folk må betale kan variere til dels kraftig for samme produkt. Til og med fra samme forhandler vil prisen variere. Det gir ingen god følelse.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Espen Hugaas Andersen

Man må nok nesten bare forvente at det vil fortsette å komme FUD. Men det kan ikke holde kursen nede på sikt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 28. august 2018, klokken 17:38
https://nypost.com/2018/08/23/tesla-insiders-say-its-a-s-tshow-under-beleaguered-elon-musk/

Mer skit som drar ned kursen dessverre
0,5% akkurat nå er ikke all verden!

Ser ut som kursen legger seg rundt 315-320 nå. Frem til det kommer noe mer info av betydning.

geear

Sitat fra: Huskestue på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:57
Sitat fra: gr på tirsdag 28. august 2018, klokken 12:10
Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38
Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!
Vis meg én annen bilprodusent som publiserer alle sine allerede produserte biler i en liste med pris, utstyr og VIN-nummer?

Når du kommer med ett eksempel på en bilprodusent som i samtlige kvartalsrapporter fremhever at de ikke produserer biler for lager.

:)
Ville de virkelig skjule inventory-bilene hadde de ikke gjort det mulig å søke de opp i det hele tatt. Antageligvis er det bare upraktisk for de at en tredjepart "selger" biler for de. Eier av nettsiden har vel også nok referrals til å få en roadster 2 gratis etterhvert.

Inventory-bilene er som regel ikke i Norge engang, og selges altså før de er i landet. Kan det kalles lager, eller et tiltak for å fylle opp tomrom i produksjon eller for å gi kundene raskere leveranser?

Løve

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 28. august 2018, klokken 19:27
Siden Musks twitteraktivitet blir betegnet som on topic:
Nå tar han opp pedo-sporet igjen, og jeg liker det. Heldigvis har jeg ikke aksjer :-)

Mitt tips er at fyren beviselig var pedo (dømt eller lignende), men Musk måtte be om unnskyldning av praktiske grunner.
Bevis at briten er pedo. Aller helst krev at Elon beviser at han har grunnlag for sine ærekrenkende uttalelser. Hadde vært artig om EM endelig ble krevd å bevise sine til dels virkelighetsfjerne uttalelser.

Counterpointer

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 28. august 2018, klokken 19:53
For å sitere Musk: "You don't think it's strange he hasn't sued me? He was offered free legal services."
Hva hadde du gjort hvis en multimilliardær var ute etter deg, og har 22 millioner følgere på sosiale medier?

Jeg aner ikke hva som er sant, men Musk bare skader Tesla med dette.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 28. august 2018, klokken 20:06Hva hadde du gjort hvis en multimilliardær var ute etter deg, og har 22 millioner følgere på sosiale medier?

Jeg aner ikke hva som er sant, men Musk bare skader Tesla med dette.
Jeg hadde definitivt saksøkt han, hvis jeg altså fikk gratis juridisk bistand. Og jeg hadde definitivt også gjort det etter de seneste tweetene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA