Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Løve på mandag 27. august 2018, klokken 15:47
Hater ikke Tesla! Men synes at EM er en fjott for å si det pent. Hjelper ikke å være visjonær når du har en råtten personlighet   ;)

Så jeg håper Tesla lykkes, EM havner i fengsel og at Tesla tar en CH11 for å få fokus over på en sunn vekst med fokus på kvalitet og ikke bare hype. Det tror jeg ville gjort underverker for aksjen også.
Ser det meste av Elon-intervjuer jeg kommer over og sliter med å skjønne hvordan han har en råtten personlighet.

Når hele verdens øyne er på deg konstant er det lett å tråkke feil noen ganger. At han har en geniun interesse i sine kunder og å redusere utslipp fra biltrafikken er jeg meget trygg på.

Tror Tesla trenger Elon og Elon trenger Tesla  :+1:

Veggen

Ser ut som markedet gjesper av at privatiseringen er avblåst, bare krusninger på kursen så langt.
Og jeg som hadde håpet på en skikkelig kjøpsmulighet  :(

Maximus

#4547
Sitat fra: Løve på mandag 27. august 2018, klokken 15:47
Hater ikke Tesla! Men synes at EM er en fjott for å si det pent.


Interessant påstand det der. Da Musk for en tid tilbake, det begynner vel å bli noen år siden nå, startet med å twitter-kommunisere likt og ulikt med resten av verden, fryktet jeg akkurat noe lignende som det som nå har skjedd. Dvs, der han i en dårlig periode ikke ville klare å være tilstrekkelig kritisk til hva han føler og tenker høyt  ute på internettet.

Uten noen som helst sammenligning for øvrig, ser man noe lignende hos diverse youtubere og andre onlinestjerner, at når hverdagen går en i mot så søker man ut mot der man mener seg hørt, og kanskje kan få støtte, mot lesere eller seerskaren, mot "fansen". Det er vel ett menneskelig trekk, om et ikke så alt for godt ett i Musks situasjon.

Derfor ser jeg ingen fjott i Musk. Derimot en overarbeidet mann som burde få seg noen netter med skikkelig søvn, og kanskje og en ferie med passelig lengde. Til sammenligning tok et annet eksempel på en karismatisk drivende og innoverende skikkelse fra historien, Walt Disney, i sin tid "timeouts," for å konsentrere seg om modelltogbygging, kanskje må også Musk finne seg noe alternativt han kan hvile tankene på nå og da.

Tror det kan lønne seg for han, for sin plass i historien i forlengelsen av fjotter som Andrew Carnegie, Henry Ford, Steve Jobs m.fl, den får han, og da kan det være greit å gå ut av livet uten en alt for stor ripe i Teslalakken  :laugh:


o.b.lix

Sitat fra: 1000kwh på mandag 27. august 2018, klokken 17:23
Elon trenger Tesla 

Nei. Det han egentlig vil, er å sysle med spaceX. Tesla er noe han gjør for å redde planeten fra å bli kokt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

Masterplan make Tesla work. If not effectuate plan B, leave the planet :angel:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Ellemelle

Sitat fra: o.b.lix på mandag 27. august 2018, klokken 19:04
Nei. Det han egentlig vil, er å sysle med spaceX. Tesla er noe han gjør for å redde planeten fra å bli kokt.
Men du skal ikke kimse av verdien som ligger i de tette relasjonene mellom SpaceX og Tesla.
Hvilke andre bilfabrikanter har et tusentalls rakettforskere de kan spille ball med?

Thrustere på Roadster'n er så spinnvilt at ingen andre enn Musk kunne tenkt det ut. Og det kommer garantert til å skje.

Huskestue

#4551
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. august 2018, klokken 15:04
Sitat fra: Knnot på mandag 27. august 2018, klokken 15:00
Sitat fra: Nasatech på onsdag 22. august 2018, klokken 10:54
Merkelig. Var innom Skøyen i dag tidlig og han bekreftet at det var senest mandag 27. august.

Får ikke opp noe oversikt over biler tilgjengelig på nettsiden din med inventory biler...?
Send han en PM. Tror Tesla ba han stoppe siden.

Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:29
Sitat fra: Lille Lance på mandag 27. august 2018, klokken 22:02
Da var det slutt på denne siden https://teslainventory.teslastats.no/   :o >:(

Hvorfor!!

Fordi den offisielle historien er at Tesla har solgt alle bilene før de er produsert og etterspørselen etter Model S/X fortsatt er kjempe høy da kan de selvsagt ikke ha ett par tusen nye biler på lager i Europa.

Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!

1000kwh

Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 27. august 2018, klokken 15:04
Sitat fra: Knnot på mandag 27. august 2018, klokken 15:00
Sitat fra: Nasatech på onsdag 22. august 2018, klokken 10:54
Merkelig. Var innom Skøyen i dag tidlig og han bekreftet at det var senest mandag 27. august.

Får ikke opp noe oversikt over biler tilgjengelig på nettsiden din med inventory biler...?
Send han en PM. Tror Tesla ba han stoppe siden.

Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:29
Sitat fra: Lille Lance på mandag 27. august 2018, klokken 22:02
Da var det slutt på denne siden https://teslainventory.teslastats.no/   :o >:(

Hvorfor!!

Fordi den offisielle historien er at Tesla har solgt alle bilene før de er produsert og etterspørselen etter Model S/X fortsatt er kjempe høy da kan de selvsagt ikke ha ett par tusen nye biler på lager i Europa.

Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!
Du mener at etterspørselen er lav i Norge om dagen?

Er det vanlig at andre produsenter legger ut lister over ferdigproduserte biler?

Kan jo tenkes at disse bilene ikke er like tilgjengelige som man kan tro.

Huskestue

I så fall har det skjedd noe med tilgjengeligheten på bilene siden i går...

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: hELgenen på søndag 26. august 2018, klokken 11:02La oss tippe sluttkursen mandag. Jeg tipper 297. Altså en god nedgang...
Du bommet visst med 22,27. Godt forsøk.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

daktari

Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:51
I så fall har det skjedd noe med tilgjengeligheten på bilene siden i går...
Hva er det du rører med, bilene ligger fortsatt ute...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Huskestue

Sitat fra: daktari på mandag 27. august 2018, klokken 22:59
Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:51
I så fall har det skjedd noe med tilgjengeligheten på bilene siden i går...
Hva er det du rører med, bilene ligger fortsatt ute...

Det er jeg fullstendig klar over.... De bare synes ikke.

Espen Hugaas Andersen

#4557
Sitat fra: Huskestue på mandag 27. august 2018, klokken 22:38Til dere som sitter long, her er ett eksempel på at Telsa jobber aktivt med å hindre transparens om etterspørsel på egne produkter. Jeg synes ikke dette er eksempel god forretningspraksis. Hvorfor publiserer de ikke heller selv alle bilene de har på lager? Hvorfor hindrer de andre i å gjøre det? Bilene er jo på lager der og kan kjøpes!
Jeg vet ikke helt hva som foregår med inventory-bilene. Kanskje har Tesla noen biler til overs, kanskje ikke.

700 biler utgjør litt over to dagers produksjon. Andre bilprodusenter har ofte måneder med produksjon stående på parkeringsplasser utenfor forhandlere, der de venter på at det skal komme noen å kjøpe de. Det kan hende at Tesla vil bli mer som andre bilprodusenter, og ha større antall Model S/X på lager, som er tilgjengelig for øyeblikkelig kjøp. Å ha dette vil trolig øke salget, ettersom Tesla da vil kunne fange opp flere impulskjøp. I så fall vil trolig produksjon og etterspørsel finne seg en ny balanse.

Dette er definitivt noe å følge med på, men per i dag er det mange mulige forklaringer, der noen ikke er spesielt negative. F.eks kan det være at Tesla har produsert opp en serie med biler for å kvitte seg med mer ukurrante deler, for så å introdusere oppdatert interiør.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Huskestue

Det var cirka 2000 nye biler i Europa for noen dager siden. Hvor mange det er nå liker tydeligvis ikke Tesla at vises.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 27. august 2018, klokken 22:56
Sitat fra: hELgenen på søndag 26. august 2018, klokken 11:02La oss tippe sluttkursen mandag. Jeg tipper 297. Altså en god nedgang...
Du bommet visst med 22,27. Godt forsøk.
I all beskjedenhet () tippet denne apekatten 1,27 feil med riktig profil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA