Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Larsebass

Elon Musk virker som en ærlig og visjonær mann. Derfor har jeg både aksjer i og bil fra Tesla. Misliker man Tesla får man heller kjøpe noe annet.

Jeg tror sjelden på konspirasjonsteorier, men med såpass mye på spill for shortere og petrolheads i tillegg til det verdensomspennende bygdedyret og håndhevere av janteloven så er det lett å se for seg at mange vil Tesla skal mislykkes. Av den grunn kommer jeg til å kjøpe meg ytterligere opp i Tesla. Musk har sikkert sine feil, men jeg vet ikke om andre entreprenører de siste 5 årene som minner mer om en klassisk renessansemann. Hvor mange andre prøver å være nyskapende innen så mange fagfelt som Musk?
Tesla X75D.

Tulle

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. august 2018, klokken 10:50
Det er kjent trolletaktikk å kun skrive for å være belastende. Moderator har oppfordret denne gjengen om å finne noe annet å gjøre, men det hjelper ikke.
Her hjelper det nok lite med oppfordringer. Ei heller hjelper det å blokkere folk som tar til motmæle mot disse trollene - ref eumorf og doldis.
En skriftelig advarsel mot troll som bare poster negativitet med melding om at dersom det kun fortsetter med negativitet - så er det ut, kan kanskje hjelpe.

Porsgrunn

Et godt og reflektert intervju om hva som skjer om dagen


https://www.youtube.com/watch?v=11kvtuuTvrM

Ares

Sitat fra: Tulle på lørdag 18. august 2018, klokken 14:50
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. august 2018, klokken 10:50
Det er kjent trolletaktikk å kun skrive for å være belastende. Moderator har oppfordret denne gjengen om å finne noe annet å gjøre, men det hjelper ikke.
Her hjelper det nok lite med oppfordringer. Ei heller hjelper det å blokkere folk som tar til motmæle mot disse trollene - ref eumorf og doldis.
En skriftelig advarsel mot troll som bare poster negativituet med melding om at dersom det kun fortsetter med negativitet - så er det ut, kan kanskje hjelpe.
Helt enig.Jeg har vært innom her av og til over lang tid og for meg ser det  ut som ting blir verre og verre. At doldisen ga seg er den direkte grunnen til at jeg startet å poste her, da eumorf ble utestengt doblet jeg innsatsen.vet ikke hvor lenge jeg gidder fortsette da. det er jo brukere her som utelukkende bruker tiden sin til å spre negative usannheter om ett bilmerke. Meningsløst spør du meg.

mthoring

Sitat fra: Larsebass på lørdag 18. august 2018, klokken 13:37
Elon Musk virker som en ærlig og visjonær mann. Derfor har jeg både aksjer i og bil fra Tesla. Misliker man Tesla får man heller kjøpe noe annet.

^^dette.

De som mener han bare er ute etter penger og kjendisstatus, eller at han har onde hensikter, har virkelig ikke satt seg inn i hvem han er, og hans bakgrunn.

Han var rik etter å ha vært med å starte PayPal, og kunne puttet alt i fond og levd komfortabelt resten av sine dager, slik som nærsagt enhver "vanlig" person ville gjort. Han valgte i stedet å satse alt på SpaceX og deretter Tesla. På det verste så var både hus og hjem pantsatt, kona dro, og han ble rådet om å kvitte seg med en av bedriftene for at i hvertfall noe skulle overleve.

Dette er ikke handlingene til en snobb, men til en genuint menneske som har en sterk tro på det han har dratt i gang, og akkurat det fortjener respekt.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

dundun

Det Elon Musk har fått til fortjener enrom respekt, men oppførselen til Elon Musk de siste månedene burde bekymre alle som ser den dypt. Man kan ikke holde på sånn.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Kanutten

Sitat fra: Ares på lørdag 18. august 2018, klokken 16:55
... At doldisen ga seg er den direkte grunnen til at jeg startet å poste her, da eumorf ble utestengt doblet jeg innsatsen.vet ikke hvor lenge jeg gidder fortsette da. det er jo brukere her som utelukkende bruker tiden sin til å spre negative usannheter om ett bilmerke. Meningsløst spør du meg.

Det er sunt med en viss balanse. Det finnes personer her inne som hovedsakelig sprer negativ informasjon om Tesla, men det finnes minst like mange som bare ser det positive og bruker masse tid og krefter på å forsvare Tesla og Musk, på grensen til det fanatiske. Summen av de to gruppene gir en viss balanse som jeg synes er bra.

Jeg kan også innrømme at jeg nok har tenkt tanken at Ares = Doldis1 og/eller emurof

stefse

Sitat fra: mthoring på lørdag 18. august 2018, klokken 17:21
Sitat fra: Larsebass på lørdag 18. august 2018, klokken 13:37
Elon Musk virker som en ærlig og visjonær mann. Derfor har jeg både aksjer i og bil fra Tesla. Misliker man Tesla får man heller kjøpe noe annet.

^^dette.

De som mener han bare er ute etter penger og kjendisstatus, eller at han har onde hensikter, har virkelig ikke satt seg inn i hvem han er, og hans bakgrunn.

Han var rik etter å ha vært med å starte PayPal, og kunne puttet alt i fond og levd komfortabelt resten av sine dager, slik som nærsagt enhver "vanlig" person ville gjort. Han valgte i stedet å satse alt på SpaceX og deretter Tesla. På det verste så var både hus og hjem pantsatt, kona dro, og han ble rådet om å kvitte seg med en av bedriftene for at i hvertfall noe skulle overleve.

Dette er ikke handlingene til en snobb, men til en genuint menneske som har en sterk tro på det han har dratt i gang, og akkurat det fortjener respekt.
Helt rett!
Men han føler at han må være hands-on i alt, og han mener alle andre må drives av det samme som han, og at de må være lite fanatiske og arbeidssomme som han. Hvis ting ikke går som han vil, så tar han styringen på det selv. I det lange løp blir det vel hardt.
Derfor mener jeg han burde sourcet ut produksjonen av folkemodellen på et tidligere tidspunkt, basert på kopi-tegninger av en fungerende bil, bare med elektrisk drivlinke.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Ares

Hadde det vært så enkelt hadde markedet flommet over av billige elbiler.Magna steyr kan ikke produsere TM3 for 35 000$, det kan ingen andre heller, ennå. Går vi noen mnd. fremover skal Tesla kunne gjøre det,det er faktisk kjernen i hele konseptet Tesla...Ingen andre skal kunne produsere en bil med TM3 spec for den prisen før mange år har passert.

Tulle

Sitat fra: Kanutten på lørdag 18. august 2018, klokken 17:53
Det er sunt med en viss balanse. Det finnes personer her inne som hovedsakelig sprer negativ informasjon om Tesla, men det finnes minst like mange som bare ser det positive og bruker masse tid og krefter på å forsvare Tesla og Musk, på grensen til det fanatiske. Summen av de to gruppene gir en viss balanse som jeg synes er bra.

Jeg kan også innrømme at jeg nok har tenkt tanken at Ares = Doldis1 og/eller emurof
Jeg kikket gjennom de siste 100 postene nå og fant ingen av den overdrevne kategorien.

Men negativ og feilaktig opplysning var svært lett å finne.
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 18. august 2018, klokken 17:46
Sitat fra: Geirr på lørdag 18. august 2018, klokken 15:03
https://www.dn.no/nyheter/2018/08/18/0904/Industri/fyller-parkeringshus-pa-skoyen-med-teslaer

Fyller parkeringshus på Skøyen med Teslaer
Fortsatt frustrerende lange køer for Tesla-eiere.
Herregud. Tesla har leid hele toppetasjen på dette P-huset siden avdelingen på Skøyen åpnet en gang tilbake i 2014 eller noe sånt. Ikke akkurat en nyhet dette. Utenfor verkstedet disponerer de vel noe sånt som 6-8 parkeringsplasser, så det er klart man trenger mer plass til demobiler, biler som skal på verksted osv.
Når J.Kirkebø blir irritert da er påstanden fra Geirr helt håpløs negativ. Kirkebø er en svært rolig og avbalansert mann.

Kan du belegge påstanden din om at det så veldig mange overdrevne positive kommentarer slik at vi trenger de negative? Det mange flere negative en positive innlegg i dette forumet.

Ares

Sitat fra: Kanutten på lørdag 18. august 2018, klokken 17:53
Sitat fra: Ares på lørdag 18. august 2018, klokken 16:55
... At doldisen ga seg er den direkte grunnen til at jeg startet å poste her, da eumorf ble utestengt doblet jeg innsatsen.vet ikke hvor lenge jeg gidder fortsette da. det er jo brukere her som utelukkende bruker tiden sin til å spre negative usannheter om ett bilmerke. Meningsløst spør du meg.

Det er sunt med en viss balanse. Det finnes personer her inne som hovedsakelig sprer negativ informasjon om Tesla, men det finnes minst like mange som bare ser det positive og bruker masse tid og krefter på å forsvare Tesla og Musk, på grensen til det fanatiske. Summen av de to tt gir en viss balanse som jeg synes er bra.

Jeg kan også innrømme at jeg nok har tenkt tanken at Ares = Doldis1 og/eller emurof
Der bommer du nok,jeg er ingen av de to nevnte,men jeg skal samtidig innrømme at jeg en stund trodde Tulle var doldisen.Ellers er det mye merkelig her. Jeg har bl.a. lagt merke til at to av trollene gjør noen identiske grammatiske krumspring som jeg kjenner igjen fra mitt opphold i Danmark ?

Tulle

Sitat fra: Ares på søndag 19. august 2018, klokken 13:43
Men jeg skal samtidig innrømme at jeg en stund trodde Tulle var doldisen
He he - det stemmer ikke heller :)

SurSnasen

Sitat fra: Ares på torsdag 16. august 2018, klokken 23:18
330. Går inn på 330 og dobler på 325.Faller vi til 310 skal jeg pantsette kjerringa, bikkja og trolig hytta også ;)

Jepp.
Så nå er kjerring, bikkje og hytte pantsatt?

Ares

Neida,så langt har jeg bare pantsatt bikkja,en 97 modell bullshitterrier.

SabreMan

https://www.cnbc.com/2018/08/20/jp-morgan-is-back-to-predicting-a-tesla-stock-plunge-because-funding-was-not-secured.html

Tesla shares will fall dramatically the rest of this year as CEO Elon Musk's going private proposal is becoming more tenuous, according to J.P. Morgan.

"The revelation the Saudi fund is subsequently asking Tesla for details of how the company would be taken private suggests to us that any deal is potentially far from even being formally proposed, which is different from our understanding on August 8 which was based on Mr. Musk's statement on Twitter,"

Kursen er rundt 295 pre-market. Jeg tipper den vil falle mer mens detaljene rundt privatiseringen er så uklare.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA