Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

mthoring

Sitat fra: arthur på fredag 17. august 2018, klokken 20:06
Sitat fra: mthoring på fredag 17. august 2018, klokken 19:24
Sitat fra: arthur på fredag 17. august 2018, klokken 19:12
Men styret uttrykker bekymring over hans, ELons, medisinbruk;

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Tesla-styret-bekymret-over-Elon-Musks-medisinbruk

Offisielt så stiller styret seg bak Musk. Det om medisinbruk er ubekreftede rykter, som det er umulig å vite om er sant.

Kall det hva du vil for meg, men hvorfor skal han selv lyve om dette?

https://www.cnet.com/news/elon-musks-strange-strange-ambien-tweet/

Beklager at jeg var utydelig, jeg mente det med at styret var bekymret over bruken av sovemedisin. Det som bekymrer meg er at han jobber alt for mye, og sover for lite. Bidrar vel ikke akkurat til en stabil psyke.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Ares

I forkant av shorterangrepet i går kjørte de FUD-maskinen for fullt. En av "nyhetene" er en ny varslersak med tidligere ansatt ved gigafactory, Karl Hansen. Mannen kan fortelle at gigafactory i virkeligheten bare er et skalkesjul for storstilt narkohandel.I søksmålet mot Tesla har han valgt å benytte samme advokat som den andre "varsleren" Martin Tripp.  Stuart Meissner, stjerneadvokat basert i N.Y. som har som spesialitet å ta uvinnbare FUD-saker mot selskaper.Dvs. saker som ikke kan vinnes i retten men der hele formålet med saken er å skape negativ publisitet rundt det saksøkte selskapet.

Øyvind.h

Trollegjengen har jobbet overtid på forumet de siste dagene. Men klart - når andres ulykke gir glede i hverdagen skjønner jeg at de koser seg nå.
Er vanvittig arbeidspress på Musk. Har selv kun vært oppe i snaut 90 timer på en uke og det hadde jeg ikke taklet over tid.

Heldigvis ingen som gledet seg over feil jeg gjorde i den perioden av livet mitt. Fordelen ved ikke å være en offentlig person :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. august 2018, klokken 08:44
Trollegjengen har jobbet overtid på forumet de siste dagene.

Trolling har det vært litt av, men mest har det vært berettiget kritikk. Vi er fler som vil Tesla alt godt, men som samtidige mener at dette ikke er måten å kommunisere nyheter fra et stort selskap.

arthur

Mulig at dette intervjuet med NYT har vært linket til før, eller i en annen tråd, i så fall beklager jeg på forhånd. Nei, har ingen askjer i Tesla, men nokså eksponert mot askjemarkedet derfor interesse(også) for denne aksjen som det er mye fokus på;

https://www.nytimes.com/2018/08/16/business/elon-musk-interview-tesla.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&clickSource=story-heading&module=first-column-region&region=top-news&WT.nav=top-news

Er man i tvil om at innholdet i linken/intervjuet med NYT kan oppleves som for negativt og/eller uønsket så er det bare å overse dette innlegget! :+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlaM

Beklagelse akseptert. Gidder folk ikke å scrolle kjapt gjennom tråden for å sjekke ørlite engang, men bare må poste ting som om de er den første som oppdager en diger artikkel i en gigantisk avis?  På andre forum jeg er på blir man kastet ut for dette.
'21 3LR

Ares

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 18. august 2018, klokken 08:59
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. august 2018, klokken 08:44
Trollegjengen har jobbet overtid på forumet de siste dagene.

Trolling har det vært litt av, men mest har det vært berettiget kritikk. Vi er fler som vil Tesla alt godt, men som samtidige mener at dette ikke er måten å kommunisere nyheter fra et stort selskap.
Tesla er ikke et mainstream stort selskap men et selskap midt oppe i en "krig" det knapt finnes historiske paraleller til. Jeg for min del synes ceo Musk gjør en fantastisk innsats og jeg tror ettertiden vil mene det samme. Motstandernr skyr i gen midler for å knekke selskapet og twitter er etter min mening den beste måten å kommunisere ut på. All indirekte kommunikasjon vil være utsatt for fordreining av korrupte aktører i media.

OlaM

Selv om det stormer mye, så er det vel ikke tvil om at Elon fremdeles er Elon.  :)


https://www.youtube.com/watch?v=MevKTPN4ozw
'21 3LR

Magnus Hansen

Sitat fra: Ares på lørdag 18. august 2018, klokken 09:15
Tesla er ikke et mainstream stort selskap men et selskap midt oppe i en "krig" det knapt finnes historiske paraleller til. Jeg for min del synes ceo Musk gjør en fantastisk innsats og jeg tror ettertiden vil mene det samme. Motstandernr skyr i gen midler for å knekke selskapet og twitter er etter min mening den beste måten å kommunisere ut på. All indirekte kommunikasjon vil være utsatt for fordreining av korrupte aktører i media.

Dette blir i overkant konspiratorisk for meg. Og at noen fremdeles mener at Twitter var den beste måten å kommunisere dette på, er litt spesielt

arthur

Sitat fra: OlaM på lørdag 18. august 2018, klokken 09:15
Beklagelse akseptert. Gidder folk ikke å scrolle kjapt gjennom tråden for å sjekke ørlite engang, men bare må poste ting som om de er den første som oppdager en diger artikkel i en gigantisk avis?  På andre forum jeg er på blir man kastet ut for dette.

Nå er det relativt mange tråder om Tesla her på forumet og nokså mange innlegg så igjen, kan bare beklage om jeg har oversett at det har vært linket til dette intervjuet andre steder. Ikke glem at "to err is human, to forgive divine", men minner om muligheten til å rapportere innlegg til moderator hvis man så ønsker. Ha en fortsatt fin dag!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ares

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 18. august 2018, klokken 10:23
Sitat fra: Ares på lørdag 18. august 2018, klokken 09:15
Tesla er ikke et mainstream stort selskap men et selskap midt oppe i en "krig" det knapt finnes historiske paraleller til. Jeg for min del synes ceo Musk gjør en fantastisk innsats og jeg tror ettertiden vil mene det samme. Motstandernr skyr i gen midler for å knekke selskapet og twitter er etter min mening den beste måten å kommunisere ut på. All indirekte kommunikasjon vil være utsatt for fordreining av korrupte aktører i media.

Dette blir i overkant konspiratorisk for meg. Og at noen fremdeles mener at Twitter var den beste måten å kommunisere dette på, er litt spesielt
Konspirasjonskortet brukes i Tesla sammenheng på samme måte som rasistkortet i innvandringsdebatten. Men historiske fakta,min venn, viser at det foregår en meget godt regissert kampanje mot Tesla. En kunne jo fulgt pengesporet i de to varslersakene. Ingen av de to småskurkene kunne betalt en stjerneadvokat som Meissner selv. Følg pengestrømmen dit så finner en de virkelige kriminelle.

Øyvind.h

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 18. august 2018, klokken 08:59
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. august 2018, klokken 08:44
Trollegjengen har jobbet overtid på forumet de siste dagene.

Trolling har det vært litt av, men mest har det vært berettiget kritikk.
Ja det har vært mye berettiget kritikk. Trolling blir det først når man kun evner å se det negative, tolke alt negativt og kun hiver seg på når det er noe negativt å trekke frem.
Jeg synes definitivt ikke hverken Tesla eller CEO gjør alt perfekt, men jeg evner å se begge sider av saken og kanskje spesielt selskapet i et større perspektiv enn småsaker. Det er kjent trolletaktikk å kun skrive for å være belastende. Moderator har oppfordret denne gjengen om å finne noe annet å gjøre, men det hjelper ikke.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

#4287
At shortere jobber intenst med negativ info er kjent og avslørt, både i store meglerhus og her på forumet.

At motstandere av Tesla (eks Koch-brødrene) bruker store summer på å motarbeide selskapet er kjent.
Selv her i Norge har vi eksempler på folk som taper økonomisk på Teslas vekst og som derfor dedikerer svært mye tid på netthets både under ekte navn og falske profiler.


Men mye som kommer frem av negativt innhold er berettiget og har ikke personer med agenda som kilde. Eksempelvis har Tesla tidligere bevisst overdrevet ytelser på biler, være seg effekt eller batterikapasitet. Det er naturligvis uakseptabelt og tjener ikke selskapet eller elektrifisering av bilparken. Bra det ble avslørt og selskapet stilt til veggs for dette. Men tar man et steg tilbake er dette små korreksjoner i et langt større bilde.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

nie

Sitat fra: OlaM på lørdag 18. august 2018, klokken 09:53
Selv om det stormer mye, så er det vel ikke tvil om at Elon fremdeles er Elon.  :)


https://www.youtube.com/watch?v=MevKTPN4ozw
Takker for link.
Hyggelig å se Elon snakke om biler og produksjon igjen og ikke bare finans, aksjer og shorting.
Ser litt sliten ut men overhodet ingen slagen mann.

OlaM

Mulig han ser litt sliten ut, men det gjør de fleste i skarpt filmlys uten sminke.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA