Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 15. august 2018, klokken 14:42Hvis vi ser på Steve Jobs igjen, så begynte han som en stor visjonær kombinert med noen ganske så usympatiske personlighetstrekk. Men han fikk flere erfaringer og gikk på noen smeller og ble en enklere person å jobbe med uten at mistet evnen til å være visjonær. Steve Jobs var en mye mer ekstrem person enn det Elon Musk er, så det er det ikke for mye å forlange at han toner ned litt. Men det er mulig han også trenger å gå på en smell eller to for å lære.

Sammenligningen med Trump ble trukket frem her, og er selvfølgelig svært urettferdig for oss som vet hva Elon Musk står for. Men problemet er at andre ikke ser dette, men oppfatter Musk som en næringslivets Trump. Spesielt etter å ha kalt denne dykkeren for pedofil. Dette burde jo vært smellen Musk trengte for å justere kurs. Men det var tydeligvis ikke nok.
Tja, han viste en helt annen figur ved siste conference call. Jeg tror han har skjønt at han må moderere seg litt. Men det vil nok alltid være et pågående prosjekt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

OlaM

Sitat fra: emurof på onsdag 15. august 2018, klokken 14:10
Det er jo det han har gjort. Det vil si, han gjorde ikke et comeback, men ha kom inn i Tesla da selskapet var i trøbbel og måtte reddes. Og han gjorde det til "bilverdenens Apple".


For å gjøre et Jobs-aktig comeback må man ut av firmaet først, Jobs forlot Apple i 1985. Han kom ikke tilbake før i 1997.

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 15. august 2018, klokken 14:18
Og du har tydeligvis ikke skjønt at Musk utgjør en vesentlig del av troen folk har på Tesla. Ingen andre enn idioter og shortere ønsker at Musk skal trekke seg fra selskapet. Det vil medført et umiddelbart krakk i aksjen.

Jeg har selvsagt skjønt det. Det er bare et problem hvis du synes verdisettingen av aksjen er viktigere enn fremtiden til firmaet. Det er ikke nødvendigvis det samme, spesielt ikke på kort sikt. Det pleier å gå dårlig med firma hvis ledelse konsentrerer seg mest om aksjeprisen.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

#4187
Sitat fra: OlaM på onsdag 15. august 2018, klokken 14:55Jeg har selvsagt skjønt det. Det er bare et problem hvis du synes verdisettingen av aksjen er viktigere enn fremtiden til firmaet. Det er ikke nødvendigvis det samme, spesielt ikke på kort sikt. Det pleier å gå dårlig med firma hvis ledelse konsentrerer seg mest om aksjeprisen.
Bra Musk ikke bryr seg spesielt mye om aksjekursen. Han har f.eks ved tidligere anledninger sagt at han syns kursen har vært høyere enn fortjent, med påfølgende fall i aksjekursen. Hvis du tror det at han misliker shortene har noe med aksjekursen å gjøre, så har du rett og slett misforstått.

Grunnen til at Musk misliker shortene er at de gjennomsyrer media med negative artikler. F.eks har det vært konstant snakk om at Tesla skal gå konkurs i åresvis, selv om Tesla ikke på noe tidspunkt har vært i nærheten av å gå konkurs. Her i Norge har vi jo f.eks Sissener som er regelmessig ute i media og snakker ned Tesla, for personlig gevinst. Og så har du f.eks service-problematikken som hauses opp her i Norge. For all del, det er en kjerne av sannhet, men samtidig er Tesla det selskapet med de mest fornøyde kundene. Det hadde aldri skjedd om det var så galt som det fremstilles.

Kanskje vil ikke haterne forsvinne selv om Tesla går av børs, men det er verdt et forsøk. Det bør i hvert fall dempe det noe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ares

Det virker som om FUD kverna går for fullt nå. E24 kan f.eks. fortelle at Ceo Musk " bløffer" og at han nesten ble fjernet som Ceo i juni. Skulle ikke forundre meg om det kommer er større shorterangrep snart.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ares på onsdag 15. august 2018, klokken 15:16Det virker som om FUD kverna går for fullt nå. E24 kan f.eks. fortelle at Ceo Musk " bløffer" og at han nesten ble fjernet som Ceo i juni. Skulle ikke forundre meg om det kommer er større shorterangrep snart.
Det var jo 16,2% som stemte for å fjerne han som styreleder. Er ikke det nesten å bli fjernet, da?  ::)  :laugh:
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Solgte ut den bittelille posten jeg hadde, i går, på 353,65. Syns siste dagers utspill fra både ene og andre kanten tyder på at dette kan bli en jojo-periode hva aksjen angår...  :-\

hELgenen

Alle som ønsker Tesla det beste burde jo  snart innse at slik Elon driver å Twitrer så er selskapet best tjent med at han enten stopper eller går ut av selskapet. Uansett hvor genial noen synes han er så oppleves han jo som en større og større idiot slik han driver på. Jeg har null posisjon i Tesla aksjer,men ønsker at selskapet skal vokse og levere masse null utslipp kjøretøy fremover. Men med en Musk ved roret blir det jo bare tull og rot fremover. Denne twitringen hans har jo ødelagt all fokus fremover. Hvor genialt er det egentlig?

Hodetelefoner

Musk ut av Tesla? Tror du aksjene hadde stupt da?
Dette er Musk. Tesla er Musk. Finn andre menn som får til det denne mannen gjør. Så slipper dere gjøre et arbeidslag resten av livet

geear

Jeg er overbevist om at Musk bak roret er helt topp, og 99 av 100 twittermeldinger fra ham er også helt topp, veldig kjekt å følge med på mye av det han skriver både om min bil og kommende biler, problemet er den ene som ikke er det. Det er uvant dette, med en slik direktekanal rett til slike store ledere, og det trenger en fintuning. Man må ikke fjerne spontaniteten som er så herlig, men må allikevel ha et filter! Den som ikke kan gjøre en slik feil finnes ikke!

Sveinung1954

Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 15. august 2018, klokken 15:50
Musk ut av Tesla? Tror du aksjene hadde stupt da?
Dette er Musk. Tesla er Musk. Finn andre menn som får til det denne mannen gjør. Så slipper dere gjøre et arbeidslag resten av livet

Det har vel ikke vært snakk om å få han ut av Tesla, men evt å få han avsatt som styreleder (mens han fortsatte som CEO). I Norge ville det vært forbudt ved lov for han å sitte både som styreleder og adm.dir.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tulle

Sitat fra: gr på onsdag 15. august 2018, klokken 15:38
Solgte ut den bittelille posten jeg hadde, i går, på 353,65. Syns siste dagers utspill fra både ene og andre kanten tyder på at dette kan bli en jojo-periode hva aksjen angår...  :-\
Hvis jeg hadde hatt midler til det, ville jeg ha kjøpt aksjer. Men brukte dessverre alt til å kjøpe bilen :)

geear

På TSLA kan du tjene (og tape) penger med én aksje om du så vil.. ;)

Jeg kjøpte på 290 for bare kort tid siden, og solgte ut på 353, og kan fort finne på å kjøpe inn igjen, den er allerede nede på 338...

Tulle

Sitat fra: gr på onsdag 15. august 2018, klokken 16:16
På TSLA kan du tjene (og tape) penger med én aksje om du så vil.. ;)

Jeg kjøpte på 290 for bare kort tid siden, og solgte ut på 353, og kan fort finne på å kjøpe inn igjen, den er allerede nede på 338...
Hm tilsvarende en 6 pack altså. Skal vurdere det neste lørdag før jeg handler inn :)

Ellemelle


stefse

Har tilbudt Musk å kjøpe Tesla aksjer til $420, og love å stemme for en de-listing, mot at jeg får rabatt på kjøp av bilen.
Men jeg tror ikke han har lest forslaget  :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA