Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Counterpointer

Dette er alt for avansert for meg. Begynte å skjønner litt av oppganger og nedganger men nå går det utenfor min komfortsone.

OlaM

Diverse snakk her og der om konvertible obligasjoner, at Elon prøver å snakke opp aksjeprisen slik at gjelden blir konvertert til aksjer.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: OlaM på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:16
Diverse snakk her og der om konvertible obligasjoner, at Elon prøver å snakke opp aksjeprisen slik at gjelden blir konvertert til aksjer.
Også kjent som FUD.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:14Dette er alt for avansert for meg. Begynte å skjønner litt av oppganger og nedganger men nå går det utenfor min komfortsone.
Ingenting avgjøres i dag, så ikke få panikk. Den eneste situasjonen dette skulle være negativt var om Musks's twitter konto hadde blitt hacket. Da vil det falle snart. Ellers er det positivt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

What-a-watt

Hvis det skulle være tilfelle, så trenger de vel ikke 2 1/2 time på å dementere?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:25
Hvis det skulle være tilfelle, så trenger de vel ikke 2 1/2 time på å dementere?
Tror ikke det, nei, så det er svært usannsynlig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

What-a-watt

Dette må vel være en av de bedre fra CNBC:

The situation became further confused when Musk's account tweeted "Good Morning" with a smiley-face emoji at about 1:30 p.m. ET. In addition, some observers said the number "420" is associated with marijuana.

Ellemelle

Det er vel ikke ulovlig av ham å benytte enhver anledning til å hause opp prisene?

Hvis det saudiarabiske fondet (er ikke det på nivå med det norske?) har meldt sin interesse, så er dette peanuts for de. De trenger ikke å kjøpe hele Tesla, kun aksjene fra de som ikke vil være med videre.

Magnus Hansen


Sveinung1954

Aksjen suspendert fra handel nå. Tipper SEC er sånn medium fornøyd med informasjonsflyten her....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

stefse

Det er ulovlig å manipulere markedet. Selv på Twitter. Den slags blir tatt kraftig i USA, hvor det ikke nytter å være med i noe gutteklubben grei. Vi snakker fengsel og inndragning av assets.
Heldigvis for han så brukte han ordet "considering", men å nevne en konkret pris på 420 kan tolkes som kursmanipulasjon.

Med mindre han har et konkret opplegg på plass, med signerte avtaler og det hele, vil det være forettningsmessig særdeles uklokt å gå ut på banen med noe slikt. Forettningspartneren som evt. i et lystig lag sa at de vurderte å gi han finansiering, vil jo da plutselig kunne sitte med ballegrep på Musk. Så stupid går det ikke an å være.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Ellemelle

Jo jeg forstår det, men jeg mener hvis saudiene har sagt at de vil kjøpe alle aksjer som behøves for å få den av børs, så kan Musk gå ut med dette, selv om han aldri vil gå inn i en slik avtale.

stefse

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 07. august 2018, klokken 20:42
Jo jeg forstår det, men jeg mener hvis saudiene har sagt at de vil kjøpe alle aksjer som behøves for å få den av børs, så kan Musk gå ut med dette, selv om han aldri vil gå inn i en slik avtale.
Vel i såfall kan det hende at han akkurat ble fanget av bordet.  ;) Men OM det eksisterer en slik "intensjonsavtale", så kan det hende at det løpet allerede er staket ut basert på allerede inngåtte forhold, og i såfall kan vi bare si ædda bædda til Sissener og hans like  :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt


Sveinung1954

«Og Sisseners påstand får støtte av CNBC som har tatt ringerunden til flere Wall Street-banker, hvor ingen har hørt om et finansieringsopplegg.
– Det er langt utenfor på det etiske, og jeg er usikker på om dette er lovlig, sier Sissener som legger til at om det ikke kommer et bud så burde det få konsekvenser.»
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA