Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på fredag 03. august 2018, klokken 13:38
Det Tesla burde satse på, som de enda ikke gjør, er en AppStore til bilene og de andre produktene sine.

En skimter konturene av det med Spotify, TuneIn, Atari spill og tanken om Tesla iTunes i bilen.

Her er det gigantisk potensiale.

Det var på agendaen for 6 år siden. Det skulle komme apper av diverse slag. Men de måtte gå tilbake på det. Tror det handlet om prioritering og dårlig sw i bunn.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. august 2018, klokken 14:14
Det var på agendaen for 6 år siden. Det skulle komme apper av diverse slag. Men de måtte gå tilbake på det. Tror det handlet om prioritering og dårlig sw i bunn.

Selv tror jeg heller det handler om sikkerhet. Man ser lett at det finnes mange dårlige apper og maleware til telefoner og nettbrett. Det gir ett litt annet perspektiv dersom man slipper slikt løst på en bil - kanskje spesielt en bil med mulighet for (delvis) selvkjøring?
Model S 85D

noto

Sitat fra: Mr Oizo på fredag 03. august 2018, klokken 14:12
2020 produksjon forventes 600k i Fremont og 200k I Shanghai. Forøvrig en god artikkel.
https://seekingalpha.com/amp/article/4194228-reasons-tesla-stock-popped-q2-conference-call

The company reaffirmed that it expects energy and auto revenue will reach parity.

Ares

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 02. august 2018, klokken 23:16
Sitat fra: Ares på torsdag 02. august 2018, klokken 21:25Har sett mye klokt fra deg men akkurat djenne gangen tror jeg du er litt rask.Om hvorvidt de er komfortabel vet jeg intet men 19,5 mill. aksjer omsatt etter at Ceo Musk presenterte null nytt i går forteller at shorterne dekker inn. Snart kommer trolig S3 med "informasjon" om at det ikke foregår inndekning av shortsolgte aksjer,så får de som vil tro på det.
Det var garantert noen shorter som la inn årene, men det er ikke det samme som en short squeeze. Ved en short squeeze blir shortene *tvunget* til å dekke posisjonene, ettersom kursen går opp kraftig og de får en telefon fra megleren. Det ville overraske meg veldig om det var det vi så i dag (til utstakt grad). Kursen er rett og slett for lav.

De shortene som dekket posisjonene gjorde det nok enten fordi de har endret synet på utsiktene til Tesla, eller kanskje de så hvilken vei dette ville gå, og gjør seg klar til å gå inn med ny short på høyere kurs. Men i all hovedsak tror jeg dette var drevet av longs. Det er ikke noe tvil om at FUD-stormen som har pågått i måneder nå har ristet løs de mer skeptiske longene. I går så de at FUD-stormen ikke hadde noen basis i virkeligheten, og hoppet inn igjen. På toppen av dette får man kortsiktige spekulanter som forsøker å tjene litt penger på de kortsiktige variasjonene, og når man kjøper og selger og kjøper og selger, så driver det opp volumet.
. Ja aksjer som trades inn og ut hele dagen øker volumet,men driver det kursene? Hva tror du skjedde den 2. jul etter at Ceo Musk proklamerte 5K i uka? At hele bull-siden plutselig mistet motet og solgte 18 mill. aksjer uten limit? Skal man tro "informasjonen" fra S3 er vel det eneste mulighet siden noen inndekning ikke hadde funnet sted fram til da og det ikke fantes flere aksjer tilgjengelige for shorting?

Ares

Sitat fra: Ares på mandag 30. juli 2018, klokken 21:53
Sitat fra: arthur på mandag 30. juli 2018, klokken 21:18
Mulig jeg husker feil, men de klarte vel såvidt 5.000 siste uke av juni og med et nødskrik (overtid, telt osv) så det som er spennende er jo hvordan prdouskjonen har vært deretter? Skal man dømme av de signaler som har kommer i så måte og utviklingen på kursen så kan det kanskje komme en litt mindre positiv nyhet om et par dager? Jeg tror det, men only time will tell.
Kunne du klargjort litt om hvilke "signaler" du mener antyder ay det kommer dårlige nyheter fra selskapet i slutten på uka?
Det ser ut som du glemte å svare på denne? Altså @ Arthur : Hvilke "signaler" var det du fanget opp som fortalte deg at aksjekursen skulle falle i går? Du blir liksom litt fraværende i debatten når kursen stiger

emurof

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 03. august 2018, klokken 12:08Stasjonære batterier har potensiale til å bli stort, men per i dag er det ikke så stort. Tesla vil kanskje selge 1 GWh med stasjonære batterier fra Gigafactory i år, mens det blir solgt kanskje 170k Model 3, som utgjør over 13 GWh. Jeg tror ikke dette vil endre seg betydelig neste år, prosentmessig.

Men hva er det store med elbiler? Det er nettopp batteriene. Så også bilene er en del av "batteridelen" av Tesla, i stor grad.

arthur

#3801
Sitat fra: Ares på fredag 03. august 2018, klokken 14:48
Sitat fra: Ares på mandag 30. juli 2018, klokken 21:53
Sitat fra: arthur på mandag 30. juli 2018, klokken 21:18
Mulig jeg husker feil, men de klarte vel såvidt 5.000 siste uke av juni og med et nødskrik (overtid, telt osv) så det som er spennende er jo hvordan prdouskjonen har vært deretter? Skal man dømme av de signaler som har kommer i så måte og utviklingen på kursen så kan det kanskje komme en litt mindre positiv nyhet om et par dager? Jeg tror det, men only time will tell.
Kunne du klargjort litt om hvilke "signaler" du mener antyder ay det kommer dårlige nyheter fra selskapet i slutten på uka?
Det ser ut som du glemte å svare på denne? Altså @ Arthur : Hvilke "signaler" var det du fanget opp som fortalte deg at aksjekursen skulle falle i går? Du blir liksom litt fraværende i debatten når kursen stiger

Som at de produserer og forventer å produsere, færre biler av model 3 enn de var så fornøyde med å ha klart en hel uke i slutten av juni (rundt 4.000 i uken i Q3 etter egne uttalelser) samt at underskuddet var langt større enn forventet av mange. Og som jeg tidligere har påpekt så er det overraskende ofte at selv dårlige nyheter løfter kursen på en aksje, men i hvilken grad det denne gangen skyldes shortere eller at man fryktet enda dårlige resultater har jeg ingen formening om da jeg rett og slett ikke vet det. Kursen (prisen) nå er det ikke så mye spesielt ved da den er på samme nivå som i begynnelsen av året og et godt stykke unna kursen (prisen) i september i fjor. Som jeg tidligere har påpekt (en rekke ganger) så er denne aksjen en "traders delight" da den flyr opp, og ned i hytt og pine. I dag starter den ned, rundt 1%, og kursen vil nok fortsette sin berg og dalbane i lang tid enda.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ares

#3802
@Arthur. Jeg sliter litt med å forstå dette. Altså,du fanger opp signaler om produksjonstall og størrelsen på underskuddet og delte dette med oss andre på mandag.Kanskje var det bra fordi vi andre visste ingenting om disse tallene før Ceo Musk offentligjorde de onsdag kveld.

mthoring

Hva skjedde nå nettopp? 357 nå
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20


What-a-watt


Ares

En shorter dekket inn en større posisjon, ender dette bra for de store shorterne da ? Ceo Musk satte forøvrig en "best før" dato på shortene deres, 2. Okt.

Espen Hugaas Andersen

Er ikke helt sikker på hva jeg syns om dette. På den ene siden er det kjekt med penger, på den andre siden fjerner det oppsidepotensialet.

Uansett hva som skjer er dette i hvert fall en stor "Fuck you" til shortene. Om aksjonærene sier nei til 420 så setter det egentlig et gulv for fremtidig kurs. Om aksjonærene sier ja, så har absolutt alle shortene tapt store summer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

What-a-watt

Men kan vi stole på det EM twitrer?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 07. august 2018, klokken 19:27
Men kan vi stole på det EM twitrer?
Hvis han tuller om å ha finansiering på plass havner han i fengsel.

Men han kan så klart ombestemme seg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA