Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

OlaM

Jeg er den rasjonelle personen i midten. Jeg ser kun manipulering på flate dager.
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Ting tyder på at Musk har noe ganske håndfast han sitter på. Det som gjør det hele litt mistenkelig er at journalisten ikke benekter å ha betalt en kilde i Tesla for informasjon. Hvis jeg ble anklagd av Musk for å ha gjort noe jeg ikke hadde gjort, så er noe av det første jeg hadde gjort å benekte det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

Håper for hans del at han ikke hadde dette «håndfaste» da han kjøpte aksjer nylig. Da har han begått ulovlig innsidehandel.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

#3513
Sitat fra: Geirr på lørdag 07. juli 2018, klokken 17:58Håper for hans del at han ikke hadde dette «håndfaste» da han kjøpte aksjer nylig. Da har han begått ulovlig innsidehandel.
Uten at jeg er en ekspert på temaet er jeg ganske sikker på at denne informasjonen ikke kan regnes som spesielt relevant for aksjekursen. At en journalist havner i fengsel skulle ikke påvirke aksjekursen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sveinung1954

Da misforsto jeg deg. Da har du rett.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Mobileum

Hvorfor gjør Elon Musk dumme ting på Twitter?

(Reuters) - Shares of Tesla Inc (TSLA.O) fell 3.5 percent on Monday after Chief Executive Elon Musk directed abuse on Twitter at one of the British cave divers involved in the rescue of 12 Thai children last week.

A number of analysts and investors, requesting anonymity, told Reuters that Musk's comments are adding to their concerns that his public statements are distracting him from Tesla's main business of producing electric cars. The share drop on Monday knocked almost $2 billion off the company's market value.




Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Øyvind.h

Tja. Sett ift antallet tweets fra den karen er mitt inntrykk en overveldende overvekt av smarte poster. At han skriver en idiotisk post kan skyldes affekt, sliten, svakt øyeblikk osv. Sikkert derfor postet ble slettet igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Eller kanskje den ble slettet da han skjønte at en slik tweet kunne bli rettslig forfulgt, berettiget sågar?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Det holder jo ikke å slette? Den er allerede postet så den bør fint kunne rettslig forfølges. Blir interessant og kanskje avslørende å se om dykkeren følger opp trusselen?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Mobileum på mandag 16. juli 2018, klokken 21:24
Hvorfor gjør Elon Musk dumme ting på Twitter?
Høyst sannsynlig fordi han er et menneske og det virker som han skriver sine tweets selv.
Da skjer det glipp innimellom, også av den typen som påvirker aksjekursen. Hvorfor akkurat dette skulle ha mye å si skjønner ikke jeg da dette virker mer personlig dumt enn strategisk/økonomisk for selskapet.
Men han tweeter i hytt og pine noen ganger

Counterpointer

Når er neste offisielle kunngjøring fra Tesla ift økonomi btw?
De skal vel begynne å gå i pluss nå.

Tellus

Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. juli 2018, klokken 22:02
Sitat fra: Mobileum på mandag 16. juli 2018, klokken 21:24
Hvorfor gjør Elon Musk dumme ting på Twitter?
Høyst sannsynlig fordi han er et menneske og det virker som han skriver sine tweets selv.
Da skjer det glipp innimellom, også av den typen som påvirker aksjekursen. Hvorfor akkurat dette skulle ha mye å si skjønner ikke jeg da dette virker mer personlig dumt enn strategisk/økonomisk for selskapet.
Men han tweeter i hytt og pine noen ganger

Tipper det har med å gjøre at EM er genierklært og og mange ansett som uhyre viktig for Tesla sin fremtid. Når han da utviser slik enormt dårlig dømmekraft er det ikke så rart at mange teslaaksjonærer blir nervøse. Kanskje på tide at Tesla begynnner å planlegge en fremtid uten EM. Jeg tror Tesla har kommet såpass langt at de utmerket vel vil kunne klare seg uten EM.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. juli 2018, klokken 22:04
Når er neste offisielle kunngjøring fra Tesla ift økonomi btw?
De skal vel begynne å gå i pluss nå.
Q2 tallene kommer i begynnelsen av august. Men det blir neppe veldig gode tall, ettersom leveranser ble utsatt til juli for å unngå å krysse 200k biler levert i Q2. Tallene for Q3 får man først i begynnelsen av november, og det er først der man forventer å se profitt. Så klart, noe kan lekke ut før det.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 16. juli 2018, klokken 23:11
Sitat fra: knut.aulie på mandag 16. juli 2018, klokken 22:04
Når er neste offisielle kunngjøring fra Tesla ift økonomi btw?
De skal vel begynne å gå i pluss nå.
Q2 tallene kommer i begynnelsen av august. Men det blir neppe veldig gode tall, ettersom leveranser ble utsatt til juli for å unngå å krysse 200k biler levert i Q2. Tallene for Q3 får man først i begynnelsen av november, og det er først der man forventer å se profitt. Så klart, noe kan lekke ut før det.
Thx.

Munro & associates sin rapport om 30 % fortjeneste på Model 3 burde gi noe positivt, men skal vel mer til enn det nå...

arthur

Many users urged Musk to withdraw the comment, but he doubled down — writing "bet ya a signed dollar it's true" — before deleting.

https://www.nbcnews.com/news/world/elon-musk-calls-thai-cave-rescue-diver-vern-unsworth-pedo-n891651

Var den kommentaren også en ren impulshandling som kan forsvares, eller rettere sagt; bortforklares?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA