Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

doldis1

Spennende nå, går vi over 336 kan det være point of no return for shorterleiren.. 333 forsvares uansett heftig ser det ut for ..

i05L0

#3331
Det er en glede å se aksjen stige. Den bør egentlig nå gå bratt mot $500 på Model 3-produksjon alene, for så å stige over $1000 på Supercharger V3, Semi, Roadster, Model Y samt at de vil få mye god presse når det kommer frem at Ionity er bakpå med ladenettverket og at rasende Audi, Mercedes og Jaguar-eiere melder overgang til Tesla når de er lei av å stå i ladekø.


Godeste Jack Richard spår aksjen i $1500, så hvorfor ikke?


https://www.youtube.com/watch?v=LuGIrGTxxXY
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

doldis1

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. juni 2018, klokken 20:28
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 03. mai 2018, klokken 20:53
Hmmm. Kanskje jeg skal ta en liten posisjon i TSLA i kveld. Har ikke hatt aksjer siden den passerte 106usd. Bare for moroskyld :D
Var visst ikke et dumt råd det :)

Kan vise seg å bli enda bedre det  ;) Shortersiden er alt for opptatt av hvor lang tid Tesla bruker for å få opp produksjonen av TM3, mens sannheten er at noen dager eller uker fra eller til egentlig spiller liten rolle...

Det de burde sett nærmere på er den jobben Andrej Karpathy gjør for Tesla.. Jeg forsøker å følge litt med på grasrotplanet og nerdene i kommentarfeltene har lenge ment at dette står mellom Google/Waymo og Tesla , mitt inntrykk er at de i de siste ukene har tippet mer og mer i retning Tesla..

Hodetelefoner

Andrej Har den siste tiden klaget litt på at han ikke får jobbe natt etc. Når han jobber best. I tillegg har han delt og fjernet noen linker til Jeff Who. Men ser han akkurat har del en video med Jeff nå. I tillegg la han trykk på at han "akkurat nå" jobber for Tesla.
Jeg tror ikke han blir så veldig mye lengre. Men håper han blir

arthur

Det er vel fortsatt rundt 50 dollar igjen til den er tilbake på nivået for 7-8 måneder siden?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Amoss

Sitat fra: arthur på tirsdag 12. juni 2018, klokken 12:02
Det er vel fortsatt rundt 50 dollar igjen til den er tilbake på nivået for 7-8 måneder siden?

Nei, ettersom jeg kan se må du nok enda en måned tilbake for å finne den så høyt. Men sånn bortsett fra det, hva var det du prøvde å få frem med å henvise til at den har vært enda høyere før?
Model S 85D

RuneW

Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 12. juni 2018, klokken 12:01
Andrej Har den siste tiden klaget litt på at han ikke får jobbe natt etc. Når han jobber best. I tillegg har han delt og fjernet noen linker til Jeff Who. Men ser han akkurat har del en video med Jeff nå. I tillegg la han trykk på at han "akkurat nå" jobber for Tesla.
Jeg tror ikke han blir så veldig mye lengre. Men håper han blir

Vanskelig å høre trykket på "currently" i denne videoen i alle fall... (med trykk på "denne"):

https://vimeo.com/272696002#t=15m27s
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

SabreMan

Opp 4 % like før markedet åpner.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Solgte noen aksjer på 345. Har nå redusert posisjonen min med 8%, og aksjelånet mitt med 20%. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: Amoss på tirsdag 12. juni 2018, klokken 13:02
Sitat fra: arthur på tirsdag 12. juni 2018, klokken 12:02
Det er vel fortsatt rundt 50 dollar igjen til den er tilbake på nivået for 7-8 måneder siden?

Nei, ettersom jeg kan se må du nok enda en måned tilbake for å finne den så høyt. Men sånn bortsett fra det, hva var det du prøvde å få frem med å henvise til at den har vært enda høyere før?

Det blir til stadighet hevdet at det er like før den tar av, tar av osv så for ordens skyld vil jeg bare minne om at så ikke er tilfelle, og det gjør man best ved å vise til fakta heller enn til ønsker. At man ønsker at den skal ta av når man har lånt penger til å kjøpe aksjer i Tesla og/eller brukt tilgjengelig cash er høyst forståelig, men det er en "annen sak". Lett, litt for lett, å la seg "rive med" kan det synes som.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Jøss. Er de fortsatt ikke konkurs?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: arthur på tirsdag 12. juni 2018, klokken 16:01
Det blir til stadighet hevdet at det er like før den tar av, tar av osv så for ordens skyld vil jeg bare minne om at så ikke er tilfelle, og det gjør man best ved å vise til fakta heller enn til ønsker.

Vel, sant nok at det har vært mye snakk om det en stund nå, men nå ser det da virkelig ut som om den holder på å gjøre det? At den "har tatt av" før, for så å falle tilbake er også helt sant, men rimelig irrelevant. Det man snakker om nå er en mulig short-skvis, og da sier det seg selv at den kommer til å falle ned igjen etter den event. skvisen (spørsmålet er bare hvor langt?), og man får en ny kjøpsmulighet før den igjen kan komme til å stige, men da forhåpentligvis på ett bedre grunnlag enn en short-skvis.

Så nei, ser fortsatt ikke relevansen i å "minne om" at aksjen har hatt høyere kurs for en rom tid tilbake. Om hensikten var å "helle kaldt vann i årene" på de som har/vurder aksjer så virker det vel heller mot sin hensikt, da du viser til at den har ett vekstpotensialet selv uten skvisen?

Men men, du får heller bare more deg med dine "fakta" - bare pass på at du har rett fakta neste gang ;)
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 06. juni 2018, klokken 23:22
Reaksjonen på møtet var mye større enn jeg forventet. Det var ca ingen ny informasjon på møtet. Men kursen har vært lav lenge nå, så det er ikke unaturlig at det går opp heller.

Jeg tror det er en sjanse for at vi fortsetter opp mot 350+, men egentlig tror jeg vi fortsetter å holde oss i nærheten av 300 inntil Tesla når 5000 model 3 per uke.

I beste fall fortsetter vi opp mot 350 de nærmeste dagene, så kommer det om ~3 uker bekreftelse på at Tesla har fått til 5000 Model 3 per uke, og kursen går opp mot 400, så kommer det en mini-short squeeze og kursen drar i vei opp mot 450-500. Vi kan altså se 450-500 innen tre måneder. Det er er det utfallet jeg nå håper på, og om man kommer opp mot dette nivået så vil jeg nok redusere posisjonen med en del, men jeg er også forberedt på å sitte med aksjene i 1-5 år.
Håpet mitt stiger for dette scenariet. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RBK

Espen; Hva var grunnen til å selge på 345? (Må ikke svare men bruker dette litt til læring).
Ble usikker på om jeg skal selge noe for å sikre litt fortjeneste (kjøpte i snitt på 265).
Hadde egentelig tenkt å vente til 375 men er veeeldig usikker.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Hodetelefoner

350 nå. Hvor lenge tør du å vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA