Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Tellus

Øyvind.h

Aksjer som bytter eier? Trenger da ikke shorte for at prisen skal falle. Det holder at flere bestemmer seg for å selge.
De går da nedover i ordreboken.
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

At aksjen (prisen/kursen) går ned er vel hva som har skjedd med nokså jevne mellomrom den siste tiden, men har deretter gått opp igjen. Ser man på kursutviklingen siste måned så er den helt flat, men med tre betydelige oppganger og akkurat like mange nedganger. Hvorfor? Tja, aktiv trading kanskje?

Men etter hva jeg forstår av eksperten(e) her så er det nå like før "take-off"! Eller kanskje ikke, men skal jo opp rundt 100 dollar eller 35% før den er tilbake til tidligere toppnotering fra september i fjor.

doldis1

Sitat fra: Øyvind.h på tir 15. mai 2018, kl. 07:13
Aksjer som bytter eier? Trenger da ikke shorte for at prisen skal falle. Det holder at flere bestemmer seg for å selge.
De går da nedover i ordreboken.

Opplagt en plausibel forklaring-men ikke for Tesla.. Hvis en setter seg litt inn i tallmaterialet ser en at de fleste (!) aksjer som omsettes er relatert til shorting, ofte dekkes shorten inn ved å kjøpe fra en annen shorter ..

Øyvind.h

Dvs du ser igjennom listen over handler, parter i handlene og konkluderer med short utifra det?
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sveinung1954

Sitat fra: Doldis1 på man 14. mai 2018, kl. 23:09
Du sier ikke det, hvis det ikke shortes, hva er din forklaring på nedgangen?

Istedenfor å komme med konspirasjonsteorier knyttet til shorting; du har ikke tenkt over om det kan ha noe med at aksjen er overvurdert? Det er jo ofte derfor aksjer faller, eller?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

OlaM

Tilbake til faststoffbatterier, jeg tror det vil være veldig positivt for alle elbilprodusenter hvis Fisker eller noen andre klarer å lage kommersielle produkter av dem. Mulig Tesla sin kurs vil synke på kort sikt, etter som man antar at de da vil miste en stor fordel, men elbilmarkedet er jo fremdeles veldig lite og Tesla vil som alle andre være interessert i å legge om til den nyere teknologien. Når det er sagt så tror jeg Fisker er full av  :-X
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Geirr på tir 15. mai 2018, kl. 09:20Istedenfor å komme med konspirasjonsteorier knyttet til shorting; du har ikke tenkt over om det kan ha noe med at aksjen er overvurdert? Det er jo ofte derfor aksjer faller, eller?
Det er ikke en konspirasjonsteori når man vet at nedgangen fra 320-340 til omkring 260-300 sammenfalt med en økning i shortinteressen på 10 millioner aksjer. De små variasjonene dag til dag kan ha en rekke grunner, inkludert økt shorting. Men jeg tviler på at shortinteressen øker mye akkurat nå. Den er som kjent ganske makset ut.

I mitt syn har sjansen for et snarlig hopp i aksjekursen gått over for denne gang. Mulig vi må vente på kvartalsrapporten for Q2 eller Q3. Jeg tror ikke shortene gir opp før Tesla faktisk kan vise til profitt i regnskapet, eventuelt en god forbedring i Q2 vs Q1.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Selv med en Tesla i garasjen så kjenner jeg at jeg trenger litt positive signaler i forhold til produksjonen av Model 3, kvalitetsforbedringer og redusert belastning på servicesentrene, før jeg uten videre hiver alle eggene i én kurv, handler TSLA i mengder og skifter bil 2 også med en Tesla (Model 3). Det høres ille ut, men vurderer faktisk å bestille Niro i stedet for å ikke stå med begge beina i driten hvis Tesla skulle gå overende.

Veggen

Lukter en god kjøpsmulighet i anmarsj, har ladet aksjekontoen og er klar...

Mobileum

Sitat fra: Veggen på tir 15. mai 2018, kl. 12:10
Lukter en god kjøpsmulighet i anmarsj, har ladet aksjekontoen og er klar...

Plages av pollenallergi med nedsatt luktesans. Kan du beskrive?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

doldis1

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tir 15. mai 2018, kl. 10:05
Sitat fra: Geirr på tir 15. mai 2018, kl. 09:20Istedenfor å komme med konspirasjonsteorier knyttet til shorting; du har ikke tenkt over om det kan ha noe med at aksjen er overvurdert? Det er jo ofte derfor aksjer faller, eller?
Det er ikke en konspirasjonsteori når man vet at nedgangen fra 320-340 til omkring 260-300 sammenfalt med en økning i shortinteressen på 10 millioner aksjer. De små variasjonene dag til dag kan ha en rekke grunner, inkludert økt shorting. Men jeg tviler på at shortinteressen øker mye akkurat nå. Den er som kjent ganske makset ut.

I mitt syn har sjansen for et snarlig hopp i aksjekursen gått over for denne gang. Mulig vi må vente på kvartalsrapporten for Q2 eller Q3. Jeg tror ikke shortene gir opp før Tesla faktisk kan vise til profitt i regnskapet, eventuelt en god forbedring i Q2 vs Q1.

Neida, sjansen for et snarlig hopp er definitivt ikke ute  ;) Det som skjer nå er at shorterne bytter aksjer, det er de vanlige småsparerne som mangler i markedet. Egentlig litt rart fordi reelle nyheter om Tesla er av positiv art, påbud om solcelletak i California, pilotfirma for etablering i Kina, ikke minst prognosene i Bloomberg's TM3 tracker som viser 4000 biler/uka om 14 dager!
Jeg tror, litt avhengi av NasdaQ, at vi er tilbake over 300 før 2 dager har gått..

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Doldis1 på tir 15. mai 2018, kl. 12:57Jeg tror, litt avhengi av NasdaQ, at vi er tilbake over 300 før 2 dager har gått..
Drt skal jeg ikke protestere på. Vi kan gå over 300 i dag. Men jeg tror vi holder oss i nærheten av 300 de neste ukene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

georglu

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tir 15. mai 2018, kl. 14:01
Sitat fra: Doldis1 på tir 15. mai 2018, kl. 12:57Jeg tror, litt avhengi av NasdaQ, at vi er tilbake over 300 før 2 dager har gått..
Drt skal jeg ikke protestere på. Vi kan gå over 300 i dag. Men jeg tror vi holder oss i nærheten av 300 de neste ukene.

Spørs om vi ikke skal videre ned i dag. Pt. ned ca. 2,6% i pre-market:

https://www.google.no/search?q=tsla&oq=tsla
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

doldis1

https://seekingalpha.com/news/3356654-morgan-stanley-drops-margin-forecasts-tesla

Godt timet sett i forhold til shorterangrepet i går.. Vi får se hvor mange som lar seg påvirke til å selge.. morgan stanley kan mene akkurat hva de vil som alle andre, spørsmålet er om det finnes selgere  ;)

Kan jo henge på denne for å belyse frontene litt..

https://electrek.co/2018/05/15/tesla-model-3-production-500-per-day-elon-musk/

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA