Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

doldis1

Sitat fra: gr på onsdag 09. mai 2018, klokken 21:27
Siden det tydeligvis er mange her som følger grundig med - hva sier tekniske analyser om TSLA for tiden?

I grunnen et godt spørsmål siden resultatene av disse analysene manifesterer seg som kursmål mellom 84 og 500 usd  ;)

doldis1

Hvor skal vi i dag? Det lille positive blaffet på slutten av gårdagen er egentlig bare en videreføring av den sideveise ørkenvandringen ( 297-308) vi er inne i  .... eller ? Jeg tror dagen ender på 301, 308 eller 312 med litt overvekt på 312 etter først å ha stanget i 315  ;)

@ Knut,

SitatDet er antagelig juli som blir neste store bevegelse ut fra om de klarer produksjonstallene.

Fatt mot, TSLA kommer ikke til å gå flatt til Juli, ikke til 17 mai engang.  Shorterne kan begynne å telle sine dager nå, det er ikke mange igjen .. ;)

Counterpointer

Sitat fra: Doldis1 på torsdag 10. mai 2018, klokken 11:34
@ Knut,

SitatDet er antagelig juli som blir neste store bevegelse ut fra om de klarer produksjonstallene.

Fatt mot, TSLA kommer ikke til å gå flatt til Juli, ikke til 17 mai engang.  Shorterne kan begynne å telle sine dager nå, det er ikke mange igjen .. ;)
Jeg planlegger å ta samme operasjon som Musk, bare prosentvis litt større andel av fri kapital enn det han gjorde nå med 10 mil $

Så er ved godt mot

doldis1

  ;D Husk, ikke sats mer enn du kan tape halvparten av og fremdeles sove godt om natten

RBK

Har lagt inn kjøp i dag tidlig på kues 295. Må kanskje øke den til 299 om jeg skal få kjøpt noe?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

o.b.lix

Jeg kan bare anbefale å bruke Kjelltech sine ekspertråd

https://www.instagram.com/p/BQcfkVylJZN/
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

doldis1

Sitat fra: RBK på torsdag 10. mai 2018, klokken 12:55
Har lagt inn kjøp i dag tidlig på kues 295. Må kanskje øke den til 299 om jeg skal få kjøpt noe?

Kan jeg ikke svare på , tror jeg ingen kan  ;) Kan gjette men trolig gjetter du like bra selv. Laveste i dag 302,91, ta det med ei bøtte salt ..

Counterpointer

Sitat fra: Doldis1 på torsdag 10. mai 2018, klokken 12:45
  ;D Husk, ikke sats mer enn du kan tape halvparten av og fremdeles sove godt om natten
Da er du enda mer konservativ enn meg. Alt jeg setter i aksjer tåler jeg å tape.

Jeg er klar over risiko. Tesla kan gå overende og kan havne på 1500$, begge to er ikke umulige og jeg satser mer på det siste

doldis1

  Aksjen ligger og banker mot sperra på 308 på syltynne volumer, jeg tror den slår igjennom i dag

doldis1

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 10. mai 2018, klokken 19:50
Sitat fra: Doldis1 på torsdag 10. mai 2018, klokken 12:45
  ;D Husk, ikke sats mer enn du kan tape halvparten av og fremdeles sove godt om natten
Da er du enda mer konservativ enn meg. Alt jeg setter i aksjer tåler jeg å tape.

Jeg er klar over risiko. Tesla kan gå overende og kan havne på 1500$, begge to er ikke umulige og jeg satser mer på det siste

Tesla går ikke overende .. For snaue 10 år siden, i desember 2008, gikk Musk tom for penger. Finanskrisen var et faktum, finansieringsmulighetene tørket inn og Amerikansk bilindustri møtte veggen.. Tesla var på den tid privateid av Musk likt SpaceX.

Da det nærmet seg jul hadde Musk 100 K usd. på kontoen, Tesla og SpaceX svidde av hhv. 4 mill- og 3 mill/mnd av Musk's penger på den tiden så den gang var konkursmuligheten svært reell..

Hvordan gikk det da ? Med stort sett hvilken CEO som helst hadde SpaceX eller Tesla blitt solgt for småpenger for å redde det gjenværende selskapet, ikke så med Elon Musk.
Poster et stolpediagramm under her, hvis en matematisk forlenger utviklingen fram til 2020 har SpaceX globalt monopol på kommersielle oppskytinger !
Stolpediagram er også flott for å forutse framtiden.. hva om en endrer på åstallene og bytter ut "SpaceX" med "Tesla" og "other U.S." ( Boeing, Lockheed Martin), "Europa"(Ariane), "Japan", "China" og " Russia" med Fiat/ Chrysler, PSA,  VW, Ford, Toyota, Daimler ...  Tror ikke det blir så mye bom jeg.. ;)

Counterpointer

Hva skjer eventuelt med kursen på Tesla når Fisker kommer på markedet med faststoffbatterier i 2020?


https://youtu.be/GCe3SW_BTFQ

Btw ; er Fisker.inc registrert på børs? Fant dem ikke på Nasdaq

THE

Tja, hva blir prisen på faststoffbatterier? Hva blir produksjonskapasitet i starten? Hvor mange andre bilprodusenter vil komme med attraktive elbiler med faststoffbatterier de nærmeste 10 årene?

Er mer spent på hva lovpåbudet om solceller på alle nye hustak i California vil ha å si for aksjekursen til Tesla. https://www.tu.no/artikler/her-blir-det-pabudt-med-solceller-pa-alle-nye-bolighus/437267. Jeg tror at Tesla sine solar-produkter og løsninger vil bli stort, og godt mulig en viktigere del av selskapet enn bilproduksjon om noen år.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geear

På solceller er konkurransen STOR og produktene veldig like både i utseende og virkningsgrad (iallfall foreløpig). Marginene er nok svært små der sammenlignet med bilproduksjon. Men for all del, ingen negativ nyhet.

jkirkebo

Sitat fra: gr på mandag 14. mai 2018, klokken 11:54
På solceller er konkurransen STOR og produktene veldig like både i utseende og virkningsgrad (iallfall foreløpig). Marginene er nok svært små der sammenlignet med bilproduksjon. Men for all del, ingen negativ nyhet.

På standardpaneler ja. Solar Tiles som Tesla leverer er det langt mindre konkurranse på og derfor har de høyere marginer. Når alle nye hustak i California skal ha solcelleanlegg kan man nok forvente at man går for bygningsintegrerte systemer så man slipper undertak. Dermed har Tesla en stor fordel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

doldis1

Sitat fra: knut.aulie på mandag 14. mai 2018, klokken 11:10
Hva skjer eventuelt med kursen på Tesla når Fisker kommer på markedet med faststoffbatterier i 2020?


https://youtu.be/GCe3SW_BTFQ

Btw ; er Fisker.inc registrert på børs? Fant dem ikke på Nasdaq

Henrik Fisker med fastoffbatteri ? Du er en skøyer Knut  ;) Fisker er Baron von Munchausen himself, eneste han er ute etter er finansiering.

Fisker har faktisk krysset klinge med Musk tidligere. Han hadde tidligere et studio i Orange County i California. Musk oppsøkte ham i 2007 og ba han tegne model S. Tiden gikk og det eneste Musk fikk utav ham var noen ubrukelige skisser og en faktura på nesten 1 milll. usd.. Det viste seg at den godeste Fisker holdt på å etablere et konkurrerende foretak til Tesla og hele denne kontakten endte i rettsystemet.

Fisker gikk senere konkurs og la ned kontoret i California.

La meg si det sånn, når og hvis noen kommer med faststoffbatterier blir det ikke Fisker ..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA