Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

doldis1

 @ knut.
Hvis du velger å opprette konto i nordnet tar det ca. et døgn å overføre penger, så hvis du planlegger å kjøpe i morgen må nok kontoen åpnes og pengene sendes i kveld, støttekjøp applauderes, symbolske også  ;)

Counterpointer

#2791
Med fare for å gå OT igjen er min bank S'banken



Ser ut som det koster litt å være liten «investor»

Espen Hugaas Andersen

Sbanken har ikke aksjehandel på NASDAQ, så da er det nok best med Netfonds, Nordnet, osv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 05. april 2018, klokken 19:46
Sbanken har ikke aksjehandel på NASDAQ, så da er det nok best med Netfonds, Nordnet, osv.
Hva er kostnaden for å ha konto der?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 05. april 2018, klokken 19:48Hva er kostnaden for å ha konto der?
Hos Netfonds er det gratis å ha kontoen, så lenge man handler minst en gang i året, ellers koster det 30 kroner/år: http://www.netfonds.no/priser.php

Kurtasjene ved handel på NASDAQ er 89 kroner eller 0,1%. Det er konkurransedyktig.

(Jeg gadd kun å sjekke Netfonds, ettersom det er Netfonds jeg bruker.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Handle 1 og 1 aksje kan bli litt dyrt ja, men klarer man 3-5 av gangen er ikke kurtasjon en stor del av kostnaden. Var ikke klar over at det koster 30/år hos Netfonds, men innser vel at jeg knapt har gått et år uten å ha klart å handle noe ihvertfall... TSLA har typisk minst ett dramatisk fall i året. Noen ganger fler.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Counterpointer

Sitat fra: Cobos på torsdag 05. april 2018, klokken 20:00
Handle 1 og 1 aksje kan bli litt dyrt ja, men klarer man 3-5 av gangen.......
5x ca 300 er et godt stykke under det jeg tenkte, må vel kunne minimum matche depositumet på I-pace kanskje til og med det på EQ

Havebigfun

Sitat fra: Doldis1 på torsdag 05. april 2018, klokken 19:37
@ knut.
Støttekjøp applauderes, symbolske også  ;)

Alle som kjøper når prisen faller driver i praksis med støttekjøp- det er ikke bare bra for selskalet men også for egen økonomi- såfremt man selger til høyere pris enn man kjøpte for- De siste dagene har alle fått anledning til begge deler- og det stiger vel litt til før det snur igjen ;)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 05. april 2018, klokken 09:15I min mening er alt under 300 en veldig bra pris, og jeg tror det vil fortsette opp i dag.

Men ikke kjøp mer enn du er komfortabel med og har råd til å tape. Og ikke skyld på meg om det ikke går rett vei.
Bare så det er nevnt - jeg mener også at TSLA er et bra kjøp til 300-350. Og 350-400 USD er kanskje der jeg vil si "hold".

Men å kjøpe til under 300 er definitivt bedre enn å kjøpe til over 300. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AJ82

- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

petersv

Begynner å nærme seg tap igjen for Sessner dette, så nå blir det nok stille som graven fra den kanten til kursen eventuelt faller litt igjen.

Nodland

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 05. april 2018, klokken 19:09
Hvordan kjøper en Tesla aksjer ?
Har egentlig lyst til å gjøre et symbolsk støttekjøp men er som demonstrert i forrige OT poster ikke veldig bevandret i finansmarkedet

Tenkte det samme her :p

Jeg kjøpte 1 aksje i går, min første aksje noengang :p  kjøpte på 260. Jeg har dnb, så ble litt dyr kurtasje men whatever :P  Var bare for gøy, begynne en plass :)
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

doldis1

Sitat fra: Nodland på torsdag 05. april 2018, klokken 21:26
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 05. april 2018, klokken 19:09
Hvordan kjøper en Tesla aksjer ?
Har egentlig lyst til å gjøre et symbolsk støttekjøp men er som demonstrert i forrige OT poster ikke veldig bevandret i finansmarkedet

Tenkte det samme her :)

Jeg kjøpte 1 aksje i går, min første aksje noengang :p  kjøpte på 260. Jeg har dnb, så ble litt dyr kurtasje men whatever :P  Var bare for gøy, begynne en plass :)

1 aksje er utrolig mange prosent bedre enn ingen aksje  ;D :+1:


Magnus Hansen

Da har aksjen hentet seg ekstremt sterkt og er tilbake over 300. Forøvrig har Trump vært ute og twitret i natt og truet med ytterligere 100milliarder i toll på kinesiske varer, etter at Kina truet med 50millarder i toll på amerikanske varer, etter at USA truet med 50milliarder på kinesiske varer etc.... Dette var etter at børsene i USA stengte, men mens de asiatiske var åpne. De asiatiske børsene reagerte minimalt, så det er vel sterk tro i markedet på at det ikke   blir noe handelskrig. Selv er jeg ikke helt overbevist. Hvis da ikke Trump sier seg fornøyd med noen små, symbolske innrømmelser slik han pleier. Ellers en interessant artikkel i NYT hvor det argumenteres med at Kina tror de kan vinne en handelskrig med USA selv om de økonomisk sett har mest å tape. Dette går på politiske forhold. Hvis begge parter tror de kan vinne, så øker åpenbart risikoen.

https://www.nytimes.com/2018/04/05/world/asia/china-trade-war-trump-tariffs.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&clickSource=story-heading&module=first-column-region&region=top-news&WT.nav=top-news

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA