Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Mr Oizo

Kvartalstallene er jo alltid lystig lesning, eller hva?

doldis1

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 02. april 2018, klokken 15:57
Kvartalstallene er jo alltid lystig lesning, eller hva?

Kvartalstallene ?

Mr Oizo

Er det ikke Q1 tall du snakket om lenger opp her da.
Noen tall som skulle legges frem hvertfall.

Tuxedo

Kortsiktig kan det se ut som om aksjen fremdeles har ytterligere nedside. Har ingen posisjon for øyeblikket, og kjøper ikke nå, for å si det sånn.

Espen Hugaas Andersen

Jeg forsøker ikke å time til bunnen. Min strategi er bare å kjøpe jevnt og trutt ettersom det faller.

Kjøpte ytterligere 50 aksjer på rett under 250 i dag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 02. april 2018, klokken 17:04
Er det ikke Q1 tall du snakket om lenger opp her da.
Noen tall som skulle legges frem hvertfall.
Han snakker om produksjonstallene som kommer trolig i morgen eller etter børsen stenger i dag. Kvartalsrapporten kommer om ca 1 mnd.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

1000kwh

Hvor mye penger har dere investert i Tesla? Tenkte å legge inn for 10000,- nå snart bare for å ha noe å følge med på.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: 1000kwh på mandag 02. april 2018, klokken 18:08Hvor mye penger har dere investert i Tesla? Tenkte å legge inn for 10000,- nå snart bare for å ha noe å følge med på.
Jeg hadde over 1000 aksjer på det meste, rett etter sammenslåingen med Solar City. Nå har jeg ikke så mye. Jeg solgte unna en del i fjor, betalte halve Model Xen, betalte litt på boliglånet og satte av litt til restskatt.

Forøvrig, grunnen til at det går opp nå: https://electrek.co/2018/04/02/tesla-model-3-production-rate-elon-musk/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lille Lance

Sitat fra: 1000kwh på mandag 02. april 2018, klokken 18:08
Hvor mye penger har dere investert i Tesla? Tenkte å legge inn for 10000,- nå snart bare for å ha noe å følge med på.
La inn 120k og tok ut 140k to år senere ... mange nerver for 20k ... Kanskje tiden er rett for å gå inn igjen nå
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

petersv

Sitat fra: 1000kwh på mandag 02. april 2018, klokken 18:08
Hvor mye penger har dere investert i Tesla? Tenkte å legge inn for 10000,- nå snart bare for å ha noe å følge med på.

Alt for lite, 20k i 2010 på kurs på 30$

doldis1

 Opp ca. 8% nå. Spent på å se hvor langt opp det kan gå når den først dundret gjennom 270. 450?

Motorwatt

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 03. april 2018, klokken 20:21
Opp ca. 8% nå. Spent på å se hvor langt opp det kan gå når den først dundret gjennom 270. 450?

Tar nok litt tid. Først må Trump ordne opp med Kina.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Etter forholdsvis gode nyheter i går, endte aksjen opp nesten 6%. Spennende å se hvordan markedet reagerer på tollproblematikken. Denne nyheten kom nettopp:

SitatThe 25 percent levy on U.S. imports includes products such as soybeans, cars and whisky, Beijing said.

Altså 25% toll på amerikanske biler. Jeg trodde faktisk det var det fra før, men gitt at det er økt toll på importerte biler så er det dårlig nytt for Tesla. Andre amerikanske produsenter produserer lokalt i kina for det markedet.


doldis1

Neida, importerte biler har møtt et tollkrav på 25 % lenge de, så ikkeno nytt. Ser en på hvem som tjener mest på handelen mellom Kina og USA tikker nok klokka mot en lavere toll for Tesla i Kina..

https://www.marketwatch.com/story/elon-musk-to-trump-on-import-duties-an-olympic-race-wearing-lead-shoes-2018-03-08

Magnus Hansen

Kina har et massivt overskudd i handelbalansen mot USA, så det er klart Kina har mest å tape på en handelskrig. Sånn sett var det overraskende at de gikk såpass hardt til verks. Det var ventet at de kom til å svare med svakere tiltak for prøve å ikke eskalere ytterligere. Vet ikke om de prøver å skremme bort kongressen i USA fra å vedta forlaget? Blir spennende å se hvor dette ender. Kina har mest å tape økonomisk, men politisk så kan dette være vanskeligere for USA. Hvis folk mister mister jobben, særlig i republikanske områder, så er det potensielle velgere som forsvinner. Sånn er det i et demokrati, i motsetning til i diktatur som Kina. Men klarer faktisk Trump og tvinge gjennom vesentlige innrømmelser fra Kina på dette, så er det tommel opp fra meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA