Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Cobos

Jeg tror TSLA gikk ned fordi det ser ut som det skal regne i New York imorgen...
Helt seriøst TSLA går opp og ned tilsynelatende uten noen som helst kobling til nyheter eller begrunnelser og har gjort det siste 4 årene.
Tech aksjer har gjort det dårlig siste par dagene, så makrotall er negative. Og det er rimeig hissig FUD storm nå som gjerne dytter den litt ned.
Når det er sagt shorteren som sier Tesla går konk snart, har stakkarslige $25mil i fondet sitt og TSLA short som sin største posisjon. Naturligvis kommer Tesla til å gjøre det dårlig, alltid og hele tiden.
Model X som traff en betongdeler i sikkert rundt 120km/t med defekt fartsdemper endte i dødsfall og brann, som heller ikke er veldig spesielt når Model X'en manglet drøye 1m av fronten av bilen.

Det irriterende her nå er at jeg ikke har penger å bruke på å kjøpe mer TSLA. Dette ser ut som billigsalg.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

RBK

Kjøp av TSLA, hva gjør jeg og hvordan? Helt blank på dette men har fulgt med siden før vi kjøpte første bilen for over 4 år siden og ikke vanskelig å iritere seg over at jeg alldri handlet.
Nå ser jeg mulighet å handle litt.
Håper dere har mulighet for link til et enkelt sted å handle, takk på forhånd :-)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

kristtorp

Sitat fra: RBK på onsdag 28. mars 2018, klokken 08:31
Kjøp av TSLA, hva gjør jeg og hvordan? Helt blank på dette men har fulgt med siden før vi kjøpte første bilen for over 4 år siden og ikke vanskelig å iritere seg over at jeg alldri handlet.
Håper dere har mulighet for link til et enkelt sted å handle, takk på forhånd :-)

Opprett en konto hos nordnet, der kan du kjøpe og selge aksjer hos flere børser rundt om i Europa og USA.

Magnus Hansen

netfonds er vel største for private småinvestorer.

http://www.netfonds.no/

Ellers tilbyr sikkert mange banker dette også. DnB gjør det i alle fall.

Når det gjelder prisen på aksjen, så er det vel bekymring for model 3 produksjonen som drar aksjen ned. Tesla har investert enormt med penger i dette og tatt opp mye gjeld. De trenger å få fart på produksjonen slik at de begynner å generere skikkelig med inntekter. Jo mer dette drar ut, jo større er faren for emisjon eller ny gjeld til dårligere betingelser. Tesla har allerede meldt om forsinkelse to ganger på planen. Markedet frykter enda mer forsinkelser. Neste uke presenterer de produksjonen for Q1 2018. Her venter nå de fleste at de ikke har klart 2500 biler siste uke i mars. Spørsmålet er hvor mye de ligger under og evnt om de kommer med ny guiding på når 2500 biler/uke og når de når 5000 biler/uke. Det er tegn som tyder på betydelig produksjonvekst siste tiden, så er de på eller nær målet, så kan man forvente et kraftig aksjehopp. Skuffende tall kan få motsatt effekt.

petersv

Jeg har konto hos beger overstående, og vil anbefale netfonds.

Huskestue

https://www.moodys.com/research/Moodys-downgrades-Teslas-corporate-family-rating-to-B3-senior-notes--PR_381481

vrom

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 27. mars 2018, klokken 22:53
Trodde shorting av aksjer var forbudt og man på en eller annen måte må få kontroll/låne aksjer først hvis man skal selge noen man ikke har kjøp selv.

http://www.paretosec.no/aksjehandel-paa-nett/annet/kunnskapssenter/trading?itemId=Aktuelt:244

Det er korrekt. Udekket shorting er forbudt. Men finnes plenty som vil leie ut aksjene sine mot en fee

doldis1

Nordnet funker fjell :)    https://www.nordnet.no/mux/web/nordnet/index.html

doldis1

Moody's var ute i går og nedgraderte kredittverdigheten til Tesla. På hvilket grunnlag kan man jo undres ? Ikke vet de salgsvolumet for Q1 og ikke kjenner de produksjonstakten til TM3...

Tirsdag neste uke skal Tesla komme med begge disse tallene, men isteden for å vente noen dager velger altså Moody's å fylle stein i TSLA-båten på en av de verste dagene i aksjeens historie..?

En skal være klar over at det er millioner på millioner mennesker der ute som profiterer på at Tesla forsvinner... Likeså med 1000-vis av foretak og tom. hele nasjoner ..

I virkeligheten har det meste gått Teslas vei i det siste, Hong Kong gjeninnfører elbilincentivene, Kina kommer mest trolig til å senke tollen for utenlandske biler, A.P. 2 oppdatering! Nye kart kommer i helgen OG det er mye som tyder på at TM3 produksjonen er på rask vei opp..

Magnus Hansen

Sitat fra: doldis1 på onsdag 28. mars 2018, klokken 10:00
Moody's var ute i går og nedgraderte kredittverdigheten til Tesla. På hvilket grunnlag kan man jo undres ? Ikke vet de salgsvolumet for Q1 og ikke kjenner de produksjonstakten til TM3...

Tirsdag neste uke skal Tesla komme med begge disse tallene, men isteden for å vente noen dager velger altså Moody's å fylle stein i TSLA-båten på en av de verste dagene i aksjeens historie..?

En skal være klar over at det er millioner på millioner mennesker der ute som profiterer på at Tesla forsvinner... Likeså med 1000-vis av foretak og tom. hele nasjoner ..

I virkeligheten har det meste gått Teslas vei i det siste, Hong Kong gjeninnfører elbilincentivene, Kina kommer mest trolig til å senke tollen for utenlandske biler, A.P. 2 oppdatering! Nye kart kommer i helgen OG det er mye som tyder på at TM3 produksjonen er på rask vei opp..

Begrunnelsen til Moody er linket i innlegget til Huskestue. Bekymring for model 3 produksjonen, og dermed gjeldssituasjonen. Og det er legitimt, og ingen grunn til å komme med konspirasjonsteorier.

P.S: Beslutningen til Moody ble jo ikke tatt i går. Den ble sikkert tatt for noen dager siden og offentliggjøringen kom tilfeldigvis samme dagen som et kraftig børsfall.

Huskestue

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 28. mars 2018, klokken 10:07
Sitat fra: doldis1 på onsdag 28. mars 2018, klokken 10:00

Begrunnelsen til Moody er linket i innlegget til Huskestue. Bekymring for model 3 produksjonen, og dermed gjeldssituasjonen. Og det er legitimt, og ingen grunn til å komme med konspirasjonsteorier.

P.S: Beslutningen til Moody ble jo ikke tatt i går. Den ble sikkert tatt for noen dager siden og offentliggjøringen kom tilfeldigvis samme dagen som et kraftig børsfall.

https://www.nasdaq.com/investing/glossary/c/caa1
https://www.nasdaq.com/investing/glossary/b/b2
https://www.moodys.com/sites/products/ProductAttachments/AP075378_1_1408_KI.pdf

DagfinnN

Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

ludwig_holberg

Reportasjen presiserer helt på slutten at forvalteren har en egeninteresse i kursnedgang, men det er rimelig sløv journalistikk å lage en sak ut av det i utgangspunktet. Og om man først skal lage sak, så burde det selvsagt være langt mer fremhevet at dette var en forvalter som hadde en økonomisk oppside i å snakke kursen ned.

kristtorp

Typisk ITavisen artikkel det der, eier ikke journalistikk i den avisen!

Motorwatt

Sitat fra: kristtorp på onsdag 28. mars 2018, klokken 12:43
Typisk ITavisen artikkel det der, eier ikke journalistikk i den avisen!

Hvis du leser hele artikkelen, så er det ikke IT-avisen som har skrevet denne. Kildene er E24 og Marketwatch.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA