Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

skyfawn

kjøpte 200 aksjer på 350usd, håper de går opp igjen  :o



Havebigfun

Man skal kjøpe når blodet flyter ;)

Sveinung1954

Ned 8% nå. Spent på å se hvor langt ned det kan gå når den først dundret gjennom 290. 225?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

geear

Sitat fra: Tellus på tirsdag 27. mars 2018, klokken 20:58
Ned over 6%. Det var voldsomt.

Kan det ha noe med disse nyhetene å gjøre ?

https://www.wsj.com/articles/waymo-orders-up-to-20-000-jaguar-suvs-for-driverless-fleet-1522159944

https://www.marketwatch.com/story/tesla-is-just-months-away-from-a-total-collapse-says-hedge-fund-manager-2018-03-27?siteid=bigcharts&dist=bigcharts
Vil anta Jaguar-nyheten påvirker Jaguar Land Rover mest, det betyr ikke redusert salg for Tesla.

At shortere går ut og hiver drit rundt seg er velkjent, så det er vanskelig å vite når slike nyheter faktisk har noe i seg eller ikke.

At Tesla må begynne å tjene penger snart er det vel ingen som lurer på, så det blir spennende tider fremover. Håper virkelig at de overlever, ikke bare fordi jeg har Tesla selv, men fordi de har vært et fantastisk friskt pust i en traust bilbransje!

Hva er neste støttepunkt?

Motorwatt

Nærmer seg det svakeste på 52 uker range (275).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


doldis1

Jeg er inne på rundt 310 og sitter med et bra tap for øyeblikket, men jeg kommer ikke til å selge for å hjelpe en shorter til å dekke inn shorten.
Tydelig mange som blir påvirket av flommen av svartmaling fra shorterne, men- pendelen svinger begge veier, husk det  ;)

doldis1

Sitat fra: Geirr på tirsdag 27. mars 2018, klokken 21:27
Ned 8% nå. Spent på å se hvor langt ned det kan gå når den først dundret gjennom 290. 225?

450

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amatøren

Trodde shorting av aksjer var forbudt og man på en eller annen måte må få kontroll/låne aksjer først hvis man skal selge noen man ikke har kjøp selv.

http://www.paretosec.no/aksjehandel-paa-nett/annet/kunnskapssenter/trading?itemId=Aktuelt:244
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Magnus Hansen

Ned 8.22% i dag. Jeg vedder en hundrings på at Sissener er i DN i morgen..

Ellers er teknisk sett neste støttenivå 235. Hvis aksjen faktisk har bruttt gjennom støtten på 290.

doldis1

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 27. mars 2018, klokken 22:44
Sitat fra: doldis1 på tirsdag 27. mars 2018, klokken 22:22

450

When it is dark enough, you can see the stars. :D

Ha,ha. Jeg mener verden burde heie Musk fram jeg. Se på hva han har gjort og gjør for miljøsaken og en bærekraftig framtid.

Isteden er nettet fullt av s.k. eksperter som kaster dritt om Tesla. Overdrivelser, halvsannheter og usannheter..
Noen gnager og gnager for å fylle lommene med shorting, andre igjen får betalt for ljugingen, atter andre "liker" ikke Musk.

For meg kan de ryke langstrakt til helvete hele gjengen, og jeg kan love en ting: Jeg kommer ikke til å fylle opp lommene til en shorter med 1 eneste dollar!

Med tanke på shortvolumet i Tesla er det godt mulig jeg kjøpte av en shorter sist, og han kan gjerne få kjøpe de tilbake. Det er bare en liten hake, Prisen er OVER det jeg betalte for de ...

Amoss

Sitat fra: Tellus på tirsdag 27. mars 2018, klokken 20:58
Ned over 6%. Det var voldsomt.

Kan det ha noe med disse nyhetene å gjøre ?

Har nok heller mer med dette å gjøre tror jeg:
https://www.nrk.no/nyheter/borsras-for-tech-aksjer-i-usa-1.13983025
Sitat
27. mars 2018 kl. 22:09 Børsras for tech-aksjer i USA · Teknologiindeksen Nasdaq falt med 2,93 prosent på Wall Street i dag. Twitter-aksjen falt over 11 prosent, men også Facebook og Tesla faller stort og bidrar til nedgangen. Industriindeksen Dow Jones er ned 1,43 prosent, mens S&P 500 falt 1,73 prosent.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA