Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: gigafactory på mandag 14. november 2016, klokken 19:32Kan dette bety at Tesla vil prioritere amerikanske kunder med TM3 i tiden frem til enten 200k er nådd eller Trumpolini har fått avviklet skattekreditten?
Ja, det er mer eller mindre bekreftet at Tesla vil gjøre det de kan for å sørge for at flest mulig får skattekreditten.

Men de er ved ca 105-110k ved slutten av året, og med trolig rundt 50k Model S/X i løpet av 2017 i USA og en planlagt produksjon av Model 3 som er nærmere 200k, så vil de nok blåse igjennom 200k taket trolig ca september 2017.

Når de når taket i ett kvartal så beholdes skattekreditten på 7500 USD ut det kvartalet, så følger to kvartaler med 3750 USD, og så to kvartaler med 1875 USD. Altså en gang i første halvdel av 2018 vil skattekredittene være på et såpass lavt nivå at det er uproblematisk å bevege seg videre til andre markeder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. november 2016, klokken 20:55
Ja, det er mer eller mindre bekreftet at Tesla vil gjøre det de kan for å sørge for at flest mulig får skattekreditten.

Akkurat dette kunne de - om vi ett øyeblikk ignorerer faren for at incentivet skal bli avsluttet - også gjort ved å *nedprioritere* US markedet frem til de krysset 200k grensen, for først da - fra starten av det kvartalet det er helt tydelig at de vil krysse grensen - prioritere hjemmemarkedet frem til skattefordelen er utløpt.


Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. november 2016, klokken 20:55
Når de når taket i ett kvartal så beholdes skattekreditten på 7500 USD ut det kvartalet, ...

Hmm... Husker jeg så feil?  Mente meg på at det var ut det kvartalet og neste kvartal?
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Amoss på tirsdag 15. november 2016, klokken 00:36Akkurat dette kunne de - om vi ett øyeblikk ignorerer faren for at incentivet skal bli avsluttet - også gjort ved å *nedprioritere* US markedet frem til de krysset 200k grensen, for først da - fra starten av det kvartalet det er helt tydelig at de vil krysse grensen - prioritere hjemmemarkedet frem til skattefordelen er utløpt.
De kan nedprioritere USA litt. Om de er i ferd med å krysse 200k i september kan de f.eks prioritere canada og holde tilbake leveranser til de er inne i oktober.

Sitat fra: Amoss på tirsdag 15. november 2016, klokken 00:36Hmm... Husker jeg så feil?  Mente meg på at det var ut det kvartalet og neste kvartal?
Du husket rett, jeg husket feil, det er ett ekstra kvartal. Altså om de krysser 200k i Q4 2017, så er det full skattekreditt i Q1 2018, halv skattekreditt i Q2/Q3 2018, og en fjerdedels skattekreditt i Q4 2018 og Q1 2019. Det er mulig USA vil bli prioritert faktisk helt frem til sommeren 2018.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

#2418
Model S 85D

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Dagger

Nå da Tesla og Solar City slåes samme, trenger jeg å gjøre noe med mine Tesla aksjer i netfonds eller oppdateres all informasjon automatisk?

Espen Hugaas Andersen

#2421
Sitat fra: Dagger på lørdag 19. november 2016, klokken 11:57Nå da Tesla og Solar City slåes samme, trenger jeg å gjøre noe med mine Tesla aksjer i netfonds eller oppdateres all informasjon automatisk?
Om du kun eier TSLA vil du ikke oppleve noen forskjell.

Jeg eier både TSLA og SCTY, og trolig ca mandag vil SCTY-aksjene mine automatisk bli om til TSLA-aksjer, der X stk SCTY blir til X*0,11 stk TSLA.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cobos

Og til informasjon de SCTY aksjene som ikke går opp i 11, altså ville ført til en halv TSLA blir solgt til prisen på omgjøringspunktet og lagt til på kontoen din hos din megler.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Elraptus

Hvorfor stiger TSLA idag? Noe jeg ikke har fått med meg ?

Elraptus

Pga Trumphs utnevnelse av Rex Tillerson ? som kan viske Trumph noe i øret om menneskeskapte klimaendringer?

Havebigfun

Sitat fra: Elraptus på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:07
Hvorfor stiger TSLA idag? Noe jeg ikke har fått med meg ?
Forliket i Norge er i boks- shareholderne puster lettet ut ::)

Amoss

Sitat fra: Elraptus på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:07
Hvorfor stiger TSLA idag? Noe jeg ikke har fått med meg ?

Her prøver de å gi noen svar i alle fall:  http://www.benzinga.com/trading-ideas/technicals/16/12/8801784/tesla-shares-over-200-for-first-time-since-late-october

Sitat
Investors may be encouraged that the company is one of eight companies being represented at Trump Tech Summit. There is also news that Google may longer be building a self-driving car.
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror ikke det har noe med noe som har skjedd veldig nylig å gjøre. Det er krefter som har forsøkt å presse ned aksjen over lengre tid, og i dag fikk vi en korreksjon. Det kunne like gjerne skjedd for en uke siden.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elraptus


https://youtu.be/ilBFuVPQw48
Tillerson i 2009 med samme standpunkt som Elon vs Carbon Tax

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA