Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Havebigfun

Hvis du velger std kto hos Netfonds trekker de beløpet fra angitt kto i annen bank etter handelen- en slik kto har jeg hatt i mange år..
Idag er det et alternativ med Investeringskto-(en såkalt pensjonsforsikring) som du sender pengene til før du kjøper- fordel: lavere skattesats og beskatning først når du ta ut pengene igjen dvs investeringsbeløpet blir større ettersom du kan reinvestere hele gevinsten ved salg/kjøp og skatten betales i beste fall først etter mange år- i tillegg tar de seg av selvangivelsen som er kronglete med utenladske aksjer og mange handler- men du betaler et lite gebyr og du mister Risk-korreksjonen som reduserer skatten. Ulempen er også at du ikke kan trekke fra på skatten om enkelte investeringer går i minus.

Jeg bruker nå Nordnet Zero investeringskonto- tror forskjellene er små.

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Sveinung1954

Sitat fra: KrW på lørdag 13. februar 2016, klokken 20:26
CTO JB Straubel kjøpte aksjer for $16mill. på fredag http://electrek.co/2016/02/13/tesla-cto-jb-straubel-stock-options/

..og dersom jeg har klart å lese SEC-filingen korrekt betalte han 'hele' $ 2,7 dollar pr aksje. Dersom noen er villige til å selge meg Tesla aksjer til $2,7 pr stk er jeg villig til å kjøpe for $16 mill også. Lover at finansieringen ikke blir noe problem i så tilfelle.

[Seriøst: dette er vel de vi andre kaller "lønn"---]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Avtalen med Solarcity har veldig liten betydning for aksjekursen. Det er snakk om en avtale på ca 2,5 millioner USD, altså har det ca like stor betydning som 25 stk Model S.

Det som gjelder i dag er generell økning hos vekstselskapene, f.eks Netflix, Facebook, Twitter, osv. Trolig pga mindre uro rundt oljeprisen. Og at Model X leveransene blir mer og mer håndfaste.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

NegativeElectrode

Interessant What-if før M3 lansering
http://seekingalpha.com/article/3917946-model-3-deposits-will-impact-tesla-stock

Jeg vil tro Tesla vil gardere seg mot reservering av 100k M3, men at det blir en spennende dato i bilindustiren er det ingen tvil om.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

SabreMan

Aksjekursen ned på grunn av Citron-shorting. De tror prisen kan bli tilnærmet halvert.

http://www.cnbc.com/2016/03/01/tesla-shares-slide-as-citron-reveals-short.html
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

lunitiks

Bah. Håper de går på storesmell. Litt av en gamble nå rett før M3 avsløres
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

dosmont

Hvorfor tror dere denne informasjonen kommer ut nå ;)
Alltid noen som skal tjene noen penger på andres bekostning.
De har sikkert en shorting som er en brøkdel av hva de skal kjøpe  ;D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Havebigfun

#2244

Elraptus


kjølholdt

Og siden det er tiden for etterpå klokskap skulle dere kjøpt når jeg opprettet tråden ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. mars 2016, klokken 13:21
Og siden det er tiden for etterpå klokskap skulle dere kjøpt når jeg opprettet tråden ;-)
Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte aksjer i slutten av 2012, som jeg snakket om på side en av tråden. Men man kan ikke endre fortiden, man får heller innrette seg etter nåtiden. Og jeg tror alle som har kjøpt i området 142-200 USD per aksje vil tjene gode penger de neste 12 månedene. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Epleskreller

Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. mars 2016, klokken 13:21
Og siden det er tiden for etterpå klokskap skulle dere kjøpt når jeg opprettet tråden ;-)

Haha, sålenge man ikke solgte alt like etterpå da :-P solgte alt mitt rundt 60..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cobos

Sitat fra: Epleskreller på fredag 04. mars 2016, klokken 15:10
Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. mars 2016, klokken 13:21
Og siden det er tiden for etterpå klokskap skulle dere kjøpt når jeg opprettet tråden ;-)

Haha, sålenge man ikke solgte alt like etterpå da :-P solgte alt mitt rundt 60..
Jeg ser at jeg hadde post 3 i denne tråden, og jeg sitter fortsatt på en del aksjer kjøpt omtrent når de hadde IPO'en. Men de som ble kjøpt nå for en måned siden til $201 har ikke vært en knallinvestering enda for å si det sånn. Eller de jeg kjøpte ifjor til $237 føles ikke så lure nå... riktignok var vel dollarkursen litt lavere så de kan vel selges med omtrent 0 i fortjeneste nå...

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA