Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Sjøhyene

Tror egentlig lite positivt kan skje før vi nærmer oss M3 lanseringen, så jeg ville ventet nå. Forhåpentligvis blir det mulig å gjøre et kupp i løpet av neste 1-2 åra. Jeg håper i hvertfall på det for har virkelig lyst til å eie TSLA :)
Men syns prisen i dag er for hypet desverre.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

o.b.lix

Har ikke noen aksjer, men jeg forventer et hopp når Tesla annonserer overskudd Q4 i år eller Q1 neste år, slik de har varslet.

Om det ikke blir overskudd da, vil den nok falle en del.

Slik virker markedet for alle andre bedrifter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SabreMan

Den har falt mer enn jeg hadde forventet, men jeg burde vel kanskje ha forventet det. Det virker som om det vil ta lang tid før de får skikkelig fart på produksjonen av Model X, og nyheten om dansk avgiftshopp har nok også slått ut.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

sondell

Sitat fra: SabreMan på tor 08. okt 2015, kl. 19:42
Den har falt mer enn jeg hadde forventet, men jeg burde vel kanskje ha forventet det. Det virker som om det vil ta lang tid før de får skikkelig fart på produksjonen av Model X, og nyheten om dansk avgiftshopp har nok også slått ut.
Og Model X for dyr i følge Morgan Stanley.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/10/06/tesla-model-x-for-dyr-morgan-stanley-sanker-riktkurs.html

Davidsv

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Havebigfun

Cookie Monster

Kom ikke som noe sjokk dessverre. Alt for mye problemer med bilene og laaaang ventetid for å få fikset det  >:(
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Olee

Kjøpte meg inn for første gang nå på 205 :) Blir spennende!

Torpedo Ted

Akkurat denne dippen blir nok hentet raskt inn igjen, så de som har plukket nå kan nok tjene litt på kort sikt. Tesla har jo til tross for feilene, de suverent mest fornøyde kundene.

Jeg tror imidlertid vi får en solid dip igjen når det blir klart at det fortsatt er utsettelser på Model X. Er jo absolutt ingenting som tyder på at produksjonen faktisk er i gang.

Men tror nok aksjen kan stige igjen i begynnelsen av neste år, når ting begynner å gå på skinner.

TRM

Håper denne "smellen" gjør at de fokuserer litt mer på unødvendige feil som går igjen og igjen... Panorama er forhåpentligvis i orden nå, men det tok 3 år! Eneste som drar nytte av sånt er Drammen Karosseri.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

plvr

Surveyed owners also commended Tesla's quick response when cars developed problems: "Almost every survey respondent made note of Tesla's rapid response and repair time, despite the lack of a traditional dealer service network."

::)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

TRM

Sitat fra: plvr på tir 20. okt 2015, kl. 23:13
Surveyed owners also commended Tesla's quick response when cars developed problems: "Almost every survey respondent made note of Tesla's rapid response and repair time, despite the lack of a traditional dealer service network."

::)
Gjelder neppe Norge.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Wenche

Ikke så bra at Tesla endte under middels på "reliability", men de fleste har jo sett/vært klar over at noen biler har noen utfordringer...  Denne reaksjonen på aksjen regner jeg med at går over, siden 97% av de 1400 Tesla eierne som ble spurt, allikevel ville kjøpt bilen på ny, i følge samme undersøkelse. Og her er Consumer Report sin video:

https://www.youtube.com/watch?v=Y94sVKZ-mrY
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

mr_Utopia

Her er nok andre ting involvert i tillegg Jeg tror det er tegn på at Model S etterspørsel avtar. Bestiller du en Model S, er det December delivery. Og siden leveringer av Model X lar vente på seg, er det signal om at Tesla ikke klarer å følge vekstplanen som ligger i forventning.

Tesla har vel siktet på 55k biler for 2015, mens det vel lå på ca 11k i Q2 og Q3. Og hvis ikke Model X kommer i gang, vil vi se færre biler levert enn 55k.

Ca 1.5 måned i leveringstid fra bestillingstidspunkt for Model S. Det tyder på godt under 5000 biler i ordrereserve. Kanskje så få som et par tusen, som ligger i produksjonskø om man trekker fra biler som er i pipeline.

Legger man dettr sammen med Consumer reports, kan det være mulig vi ser lavere tall for levering av Model S for første gang i Q4.

Det er også mulig at noe Model S produlsjon blir påvirket av retooling og oppstart av Model X.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA