Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Sjøhyene

Ja er nok riktig som dere sier at også en hvis usikkerhet er priset inn, noe som trekker i motsatt retning.
Poenget mitt er allikevel at muligheten for store positive bevegelser er mer begrenset enn muligheten for negative bevegelser. Ikke at det i seg selv er noe argument for å holde seg unna, men er greit å være bevisst på syns jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Torpedo Ted

Er ikke strengt tatt TSLA priset med forutsetning at Model 3 blir en suksess? Aksjeverdien av TSLA er jo nesten like høy som eksisterende bilprodusenter som selger millioner av biler...

Personlig tror jeg ikke det er noen kjempeoppside i TSLA lenger. Maks en dobling om alt går på skinner de neste årene.
Det er imidlertid stor mulighet for fullstendig ras om ting ikke går som vi håper.

PS: Ja jeg har aksjer selv.

Espen Hugaas Andersen

Mye er priset inn, men hvis ting går bra fremover står jo bare enda større mål for tur.

Jeg ville ikke bli overrasket om Tesla i 2030 produserer 5 millioner elbiler per år, leverer drivlinjer til ytterligere 5 millioner elbiler til andre bilprodusenter, selger 200 GWh med stasjonær lagring per år, har sin egen autonome taxi-flåte, osv. Tesla er på riktig side av utviklingen, og mulighetene er uante.

Men så klart, det er alltid risiko inne i bildet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ksandal

jeg tror den største avkastningen først kommer når Tesla liger frem produksjontall fra 3 forksjellige bilmodeller som viser overskudd og avkasting pr aksje(utbytte) så derfor tror jeg langsiktig at nå er en trygg tid og satse.
innen 2-5 år frem bør dette bli veldig bra.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Undertegnede

Man må huske at de fleste analytikerene som verdsetter Tesla som et hvilket som helst BIL firma. Noe som gir en dårlig modell for verdisetting av et selskap som er fremtiden.

Bare Tesla energy delen kan bli verdt det kursen står i dag når gigafactory går for fullt og det finnes ingen konkurrenter (som har kapasitet til noe i nærheten).

Jeg tror også regjeringer i andre land enn Norge og USA vil belønne biler uten utslipp for å bli mer klimavennlig i fremtiden. Da vil Tesla omtrent ha monopol på dette markedet i flere år før de andre trolig følger etter.

På kort sikt så er det nok å bli cash positiv og visningen av model 3 jeg ser som de største katalysatorene (som wallstreet vil like best).

En smud ramp og noen nye featurer på model x kan nok også gi et push oppover.

Å ikke nå målet om 50k biler levert 2015 eller noe surr med model x så går vi ned :)

SabreMan

Veldig mye avhenger av Model 3. Jeg er med i en gruppe for elbilinteresserte i Irland, og de fleste drømmer om Tesla Model S og 3, og de som har råd til det, vil nok bytte til Model 3 når den kommer.

De andre modellene er for dyre for folk flest i de fleste andre land enn Norge. Hvis de nå setter opp renten i USA, som det har vært snakk om i det siste, så må Tesla kanskje øke prisene i utlandet, noe som kan føre til redusert etterspørsel, men på den annen side vil økt dollarkurs føre til at aksjene blir mer verd for utlendinger siden vi får mer igjen hvis vi selger dem.

Jeg har selv ingen aksjer, men vurderer dem. Litt usikker på om aksjemarkedet kommer til å gå mer ned før det går opp igjen etter all uroen i det siste.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

SunSeeker

Jeg venter til saken med P85D saksøkerne blåses opp i media og evt mere. Etter det kan jeg vurdere å kjøpe mer.

SabreMan

Nesten 3 % opp så langt i dag. Noen som har en formening om hvorfor?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: SabreMan på ons 16. sep 2015, kl. 19:15
Nesten 3 % opp så langt i dag. Noen som har en formening om hvorfor?
Olje er opp. Konkurrentene har vist konseptbilene sine, og det er tydelig at de ikke har noe å stille opp med ennå. Det kommer også mer og mer informasjon rundt Model X, som tyder på at ting går fremover.

Man kan alltids finne grunner for en bevegelse, uansett hvilken retning. ;)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Real EoN

Tok ut 60 aksjer i dag når vi bikka 260 $, litt usikker på reaksjonen om renteheving eller ikke i morgen av Yellen  :)

Kan hende det var dumt, men 105 $ i pluss per aksje er også greit å sitte på til en eventuell dipp igjen etter X lansering og kvartalsrapport !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Olee

Prøvde meg på noen spørsmål her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23686.0.html, men fikk ingen respons.
Lurer på om dere har aksjer i andre selskap? Av det jeg har skummet gjennom her går Solar City igjen. Noen andre? :)

Sjøhyene

TAN - Solar ETF.

Har veldig tro på solkraft på lang sikt. Men ønsker ikke å satse på kun ett selskap da jeg føler at jeg ikke har nok kunnskap til det, så en sektor ETF er midt i blinken.
Har en del andre aksjer og ETF`er også men TAN er min største og morsomste post :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Real EoN

Benytta dippen i dag til å komme meg inn igjen på 256,00$  og vridde litt på porteføljen!

100 TSLA
440 SCTY

og ca 20 000 igjen i cash til enten TSLA går under 240 eller SCTY under 40  :)

Da krysser man alle fingrer å følger litt mindre med på aksjekurser igjen, vertfall for 1 uke til etter X event !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

RuneW

Litt interessant at Tesla nå er mer verdt enn Audi. Selvfølgelig godt hjulpet av "diesel-gate", men likevel ikke verst!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Olee

Greit tidspunkt å kjøpe seg inn på nå?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA