Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Wenche

Må bare poste denne som viser tankemønsteret til mange. Riktignok IKKE Tesla, men jeg ser hjernen til noen virker på samme måte i panikk;

http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=36013&d=1384903956
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Lanber

Som å ta imot en fallende kniv, du skal være dyktig og ha is i magen for å dra det stuntet

Andrewas

#1397
Noen som skal på investorkveld med Nordnet hos Tesla på Skøyen i dag?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid


JohanH

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 20. november 2013, klokken 17:49
http://e24.no/kommentarer/spaltister/ukens-holberggraf-er-tesla-en-boble/22638421

Det der var en særdeles intetsigende "artikkel". Jeg kunne ha skrevet den på 2 minutter. Et bilde av priskurven og noen helt generelle opplysninger uten analyse. I tillegg ikke anløp til teknisk analyse (for de som tror på slikt). Virker som slikt bare publiseres som content slik at annonsebannerne skal ha noe legge seg over, under og ved siden av.

Øyvind.h

Noen som har sett om det er hold i ryktene om at George Blakenship er ute av Tesla?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TS

#1401
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 21. november 2013, klokken 20:42
Noen som har sett om det er hold i ryktene om at George Blakenship er ute av Tesla?
Har fått bekreftet at han er ute av den vanlige driften, men ikke fått bekreftet at han har forlatt de. Mulig han jobber med Asia prosjektet, men det blir bare spekulasjoner fra min side. Munnen som sa dette var forsiktig med å si for mye og vet garantert mer enn oss  ;)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv


Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

Sitat fra: Lokführer på torsdag 21. november 2013, klokken 21:11
Hvor går aksjen pga dette?
aksjen er stabil i overkant av 120- Nasdaq er åpen ennå -nyheten er priset inn 8)

Epleskreller

Det er virkelig synd at GB slutter! Jeg syns han har fremstått svært bra de gangene jeg har sett han.. Plaget han også med en direktemelding ang adaptere for nøyaktig tre uker siden. Jeg ble da ringt opp på veiene av GB og forsikret om at dette skulle løse seg... Det hadde jeg ikke forventet meg!


Wenche er vel også litt lei seg, siden det var han som skrev opp navnet for at hun skulle bli Model E #1 i Europa ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Wenche

Synd at Geoge har pensjonert seg, men jeg unner han "smile-time" med familien <3 Håper jeg ikke er glemt  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

MR Tesla

Tror vi er på vei opp nå, sluttkurs på 134 idag ?

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

erha

Hey! Første post på forumet her selv om jeg har lusket rundt her i over ett år nå. Jeg er sannsynligvis den yngste her, og har ikke mulighet til å kjøpe bil på noen år, men allikevel setter jeg stor pris på å lese alle deres erfaringer, og lære av de mer erfarene her. Utrolig høy kvalitet på mange av postene her. Spesielt fra de som også poster på TeslaMotorsClub.

Som ingeniørstudent fascineres jeg av hva Elon Musk, Tesla og SpaceX klarer. Folk flest klarer ikke se en teknologisk revolusjon før den har skjedd, og da virker det hele så opplagt. Jeg tror vi her inne ser hva Tesla holder på med å få til, og det skal bli spennende å se hvordan resten av bilbransjen reagerer. Det trekkes ofte koblinger til Apple og iPhone, og jeg synes sammenligningen er god. Selv om det er stor usikkerhet knyttet til framtiden føler jeg allikevel at dette kan bli mer dramatisk. Nokia, Blackbury osv. som aldri klarte å hamle opp med iPhone, hadde all mulighet til å utvikle sin egen konkurrerende teknologi, men fikk det allikevel ikke til. Det å utvikle en elektrisk bil er ikke bare mer kapitalkrevende, men det krever helt andre kunnskaper. Selv om mye er likt, ligger jo styrken til Tesla i den elektriske drivlinjen, og det kreves helt andre kunnskaper for å utvikle noe slikt enn en forbrenningsmotor. Det problemet hadde ikke Apples konkurrerenter. Jeg kan se for meg et rimelig greit kaos når de store bilprodusentene blir nødt til å omorganisere hele staben, og lete febrilsk etter ingeniører som har de kvalifikasjonene de trenger.

Jeg gikk inn i Tesla med praktisk talt alt jeg eier og har da aksjen var under 30. De få jeg fortalte det til syntes selvfølgelig dette var galskap, og jeg ser poenget. Allikevel tenker jeg at jeg er så ung og jeg har så lite opptjent at det å ta en slik risiko i dag ikke er så risikabelt for livet mitt på lang sikt. Det har vært et bra år og jeg har ikke bare lagt meg opp en liten formue som kan komme godt med senere, men jeg har lært masse av de bra innleggene her inne.

Det jeg derimot lurer på er hvordan det har gått med alle de som flagget så høyt med obsjoner her for en stund siden. Jeg innså fort at det var laaangt over mitt kunnskapsnivå, men jeg syntes det allikevel var lærerikt å lese hva andre folk gjorde og tenkte. Jeg prøver ikke engang å selge eller kjøpe med de store svingningene vi har, siden jeg mener det er umulig å forutsi prisen på kort sikt. Såfremt det ikke skjer noe av veldig stor betydning skal jeg holde ihvertfall igjennom mine fire neste år som student. Det er jo ingen tvil om at det ble tjent utrolig mye penger på obsjoner så lenge aksjen gikk rett i været, men etter den siste nedgangen vil vel tapet ha vært tilsvarende og kanskje enda større hvis man kontinuerlig har satset gevinsten på nye obsjoner. Hadde vært interessant å høre hvordan obsjonshandlerne her inne tenker nå for tiden og hva strategien blir framover.

Alt i alt: takk til alle dere som deler av deres kunnskap :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA