Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

19quiz76


Sitat fra: Wenche på mandag 14. oktober 2013, klokken 18:38
For de av dere som vil gå litt i dybden på Tesla og Elon Musk, anbefaler jeg å lese igjennom Julian Cox sine betraktninger om Tesla Motors Inc (TSLA):
On Elon Musk And Tesla Motors: The Art Of Modern Warfare In A Noble Cause - Seeking Alpha
Han en av de som virkelig har studert og kjenner Tesla fra bunnen av.

Link:
http://seekingalpha.com/article/1463661-on-elon-musk-and-tesla-motors-the-art-of-modern-warfare-in-a-noble-cause

Denne var veldig interessant, og illustrerer godt hvorfor mange analytikere klør seg i huet over denne aksjen.
Tabbe #1: Å sammenligne den med andre bilaksjer :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

mutz

Spent på Q3.
Det har vært merkelig stille en stund. Jeg tror Tesla selv syns prisen er høy nå, og kanskje legger frem resultatet uten de store overskriftene. Regner dog ikke med negative nyheter. Usikker på hvor mye "litt" positive nyheter slår ut på aksjekursen ???


 

Lokführer

Det er scty som gjelder nå, bare vent å se.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

DonPedro

Sitat fra: mutz på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:02
Spent på Q3.
Det har vært merkelig stille en stund. Jeg tror Tesla selv syns prisen er høy nå, og kanskje legger frem resultatet uten de store overskriftene. Regner dog ikke med negative nyheter. Usikker på hvor mye "litt" positive nyheter slår ut på aksjekursen ???

Jeg tror det kommer til å bli et supert kvartal, med kortsiktig stigning etter fremleggelsen. Har postet en prognose her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19907-Q3-2013-results-projections-and-expectations/page35?p=472293&viewfull=1#post472293
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

mutz

Ja jeg tror du har rett Lokfürer.

Skrev dette innlegget for en god stund siden.
Sitat fra: mutz på onsdag 11. september 2013, klokken 19:05
Har ytterligere redusert beholdningen rett etter åpning i dag, og kjøpte meg opp i SolarCity for tilsvarende sum. Tror SolarCity har større kortsiktig potensiale. Planen er å beholde dette volumet til det nærmer seg Q3. Tipper dette er neste kursdriver for Tesla. SolarCity kommer til å fortsette å tape penger en god stund fremover siden de ikke tjener tjener up-front på sin leasingmodell. Tror Solarcity får en kortsiktig negativ korreksjon etter Q3 som ved tidligere resultatfremleggelser.

Vel, det får bli planen, så får vi se hvordan det slår ut.
Denne strategien har vært lønnsom til nå.
Det jeg er usikker på er om Tesla skal opp etter resultatfremleggingen. Og om Solarcity skal ned....

mutz

#1310
Sitat fra: DonPedro på mandag 21. oktober 2013, klokken 16:05
Sitat fra: mutz på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:02
Spent på Q3.
Det har vært merkelig stille en stund. Jeg tror Tesla selv syns prisen er høy nå, og kanskje legger frem resultatet uten de store overskriftene. Regner dog ikke med negative nyheter. Usikker på hvor mye "litt" positive nyheter slår ut på aksjekursen ???

Jeg tror det kommer til å bli et supert kvartal, med kortsiktig stigning etter fremleggelsen. Har postet en prognose her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19907-Q3-2013-results-projections-and-expectations/page35?p=472293&viewfull=1#post472293

Bra prognose!
Ja det er dette scenariet jeg muligens satser på.  Kortsiktig oppgang Tesla/kortsiktig nedgang SolarCity etter Q3.
Er dog blitt usikker på om Solar City skal ned.

Schumilight

Sitat fra: Wenche på mandag 14. oktober 2013, klokken 18:38
For de av dere som vil gå litt i dybden på Tesla og Elon Musk, anbefaler jeg å lese igjennom Julian Cox sine betraktninger om Tesla Motors Inc (TSLA):
On Elon Musk And Tesla Motors: The Art Of Modern Warfare In A Noble Cause - Seeking Alpha
Han en av de som virkelig har studert og kjenner Tesla fra bunnen av.

Link:
http://seekingalpha.com/article/1463661-on-elon-musk-and-tesla-motors-the-art-of-modern-warfare-in-a-noble-cause


Så hva gjør du som er en long trader nå? Sitter på gjerdet og venter og har tro på at det vil gå opp på lang sikt? Kortsiktig føler jeg meg som en idiot nå som kjøpte meg inn på 186$ før det begynte å gå nedover. På lang sikt er kanskje investeringen min grei nok. Problemet er å beholde troa på at det går opp igjen...eller om det går nok opp etter Q3. Når tullinger(andres erfaring) som Merrill kommer og analyserer Tesla ned til 45$, og når nyheter fra Tyskland ikke hjelper på kursen....så er det ikke lett å ha is i magen. Uerfarne meg får panikk så fort vi ser røde tall, og det frister meg å selge før det blir for lavt.
Akkurat nå har jeg tapt 20k, og det er ikke morsomt, selv om det er tall jeg har råd til å tape...

Wenche

Sitat fra: DonPedro på mandag 21. oktober 2013, klokken 16:05
Sitat fra: mutz på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:02
Spent på Q3.
Det har vært merkelig stille en stund. Jeg tror Tesla selv syns prisen er høy nå, og kanskje legger frem resultatet uten de store overskriftene. Regner dog ikke med negative nyheter. Usikker på hvor mye "litt" positive nyheter slår ut på aksjekursen ???

Jeg tror det kommer til å bli et supert kvartal, med kortsiktig stigning etter fremleggelsen. Har postet en prognose her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19907-Q3-2013-results-projections-and-expectations/page35?p=472293&viewfull=1#post472293

Supert at du deler, DonPedro :)
Jeg sitter helt stille, og gleder meg til 5. nov.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

petersv

Sitat fra: Schumilight på onsdag 23. oktober 2013, klokken 18:33
Sitat fra: Wenche på mandag 14. oktober 2013, klokken 18:38
For de av dere som vil gå litt i dybden på Tesla og Elon Musk, anbefaler jeg å lese igjennom Julian Cox sine betraktninger om Tesla Motors Inc (TSLA):
On Elon Musk And Tesla Motors: The Art Of Modern Warfare In A Noble Cause - Seeking Alpha
Han en av de som virkelig har studert og kjenner Tesla fra bunnen av.

Link:
http://seekingalpha.com/article/1463661-on-elon-musk-and-tesla-motors-the-art-of-modern-warfare-in-a-noble-cause


Så hva gjør du som er en long trader nå? Sitter på gjerdet og venter og har tro på at det vil gå opp på lang sikt? Kortsiktig føler jeg meg som en idiot nå som kjøpte meg inn på 186$ før det begynte å gå nedover. På lang sikt er kanskje investeringen min grei nok. Problemet er å beholde troa på at det går opp igjen...eller om det går nok opp etter Q3. Når tullinger(andres erfaring) som Merrill kommer og analyserer Tesla ned til 45$, og når nyheter fra Tyskland ikke hjelper på kursen....så er det ikke lett å ha is i magen. Uerfarne meg får panikk så fort vi ser røde tall, og det frister meg å selge før det blir for lavt.
Akkurat nå har jeg tapt 20k, og det er ikke morsomt, selv om det er tall jeg har råd til å tape...

Jeg kjøpte litt i dag jeg, håper magefølelsen er rett :) 161 virker billig.  Under 2 uker til Q3-resultatene legges fram, så kan bli spennende.

Lanber

#1314
Tøm og røm, plukk opp restene under $100.
Det blir som å fakke en fallende kniv, du skal ha timing og være dyktig.
Vi er glade amatører her, sats heller på trenden og den er solid brutt nå, det skal videre ned.

"The trend is your friend"

Schumilight

Sitat fra: petersv på onsdag 23. oktober 2013, klokken 19:29
Sitat fra: Schumilight på onsdag 23. oktober 2013, klokken 18:33
Sitat fra: Wenche på mandag 14. oktober 2013, klokken 18:38
For de av dere som vil gå litt i dybden på Tesla og Elon Musk, anbefaler jeg å lese igjennom Julian Cox sine betraktninger om Tesla Motors Inc (TSLA):
On Elon Musk And Tesla Motors: The Art Of Modern Warfare In A Noble Cause - Seeking Alpha
Han en av de som virkelig har studert og kjenner Tesla fra bunnen av.

Link:
http://seekingalpha.com/article/1463661-on-elon-musk-and-tesla-motors-the-art-of-modern-warfare-in-a-noble-cause


Så hva gjør du som er en long trader nå? Sitter på gjerdet og venter og har tro på at det vil gå opp på lang sikt? Kortsiktig føler jeg meg som en idiot nå som kjøpte meg inn på 186$ før det begynte å gå nedover. På lang sikt er kanskje investeringen min grei nok. Problemet er å beholde troa på at det går opp igjen...eller om det går nok opp etter Q3. Når tullinger(andres erfaring) som Merrill kommer og analyserer Tesla ned til 45$, og når nyheter fra Tyskland ikke hjelper på kursen....så er det ikke lett å ha is i magen. Uerfarne meg får panikk så fort vi ser røde tall, og det frister meg å selge før det blir for lavt.
Akkurat nå har jeg tapt 20k, og det er ikke morsomt, selv om det er tall jeg har råd til å tape...

Jeg kjøpte litt i dag jeg, håper magefølelsen er rett :) 161 virker billig.  Under 2 uker til Q3-resultatene legges fram, så kan bli spennende.

Men for deg er det motsatt ifht til meg. Jeg kjøpte mens kursen var høy, og ser nå at det er feil utvikling. Du kjøper deg inn på lav kurs, og kan ha en stor sjanse til å se profitten.
For min del må det øke 20k før jeg kan se lønnsomheten... ;)

petersv

Sitat fra: Schumilight på onsdag 23. oktober 2013, klokken 19:59
Men for deg er det motsatt ifht til meg. Jeg kjøpte mens kursen var høy, og ser nå at det er feil utvikling. Du kjøper deg inn på lav kurs, og kan ha en stor sjanse til å se profitten.
For min del må det øke 20k før jeg kan se lønnsomheten... ;)

Jeg har solgt og kjøpt mange ganger, noen med tap, andre med gevinst. Det er helt umulig å bevisst treffe topp eller bunn, så det kan godt hende du har gjort et bra kjøp.

DonPedro

Jeg har kjøpt på vei ned. Fallet gjør det lettere å få god effekt av positivt kvartal. Men det er ingen garantier for hvor bunnen er.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Sjøhyene

#1318
Sitat fra: Schumilight på onsdag 23. oktober 2013, klokken 18:33
Så hva gjør du som er en long trader nå? Sitter på gjerdet og venter og har tro på at det vil gå opp på lang sikt? Kortsiktig føler jeg meg som en idiot nå som kjøpte meg inn på 186$ før det begynte å gå nedover. På lang sikt er kanskje investeringen min grei nok. Problemet er å beholde troa på at det går opp igjen...eller om det går nok opp etter Q3. Når tullinger(andres erfaring) som Merrill kommer og analyserer Tesla ned til 45$, og når nyheter fra Tyskland ikke hjelper på kursen....så er det ikke lett å ha is i magen. Uerfarne meg får panikk så fort vi ser røde tall, og det frister meg å selge før det blir for lavt.
Akkurat nå har jeg tapt 20k, og det er ikke morsomt, selv om det er tall jeg har råd til å tape...
Hvis du prøver å gjøre det stikk motsatte av det magefølelsen din til enhver tid sier så kommer dette til å ende bra.

Som Warren Buffett sa det:
- Vær engstelig når andre er grådige. Vær grådig når andre er engstelige.

Vil selv påstå at det å kjøpe Tesla aksjer i disse tider er ekstrem risiko og neppe særlig smart. Med mindre det kun er for underholdningens skyld.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

petersv

Sitat fra: Lanber på onsdag 23. oktober 2013, klokken 19:45
Tøm og røm, plukk opp restene under $100.
Det blir som å fakke en fallende kniv, du skal ha timing og være dyktig.
Vi er glade amatører her, sats heller på trenden og den er solid brutt nå, det skal videre ned.

"The trend is your friend"

Synes jeg fanget kniven ganske bra jeg ;) Og trenden er definitivt at den faller etter lave prisinger, men rikosjetterer tilbake. Den trenden er definitivt min venn :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA