Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

Kallagtunet

#1170
Sitat fra: PHsigP85 på lørdag 21. september 2013, klokken 13:03
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 21. september 2013, klokken 09:17
Som at 4 av 35 eiere som har tatt seg tid til å rapportere inn i tråden til amper har fått biler uten feil.
Såsåså. Jeg er blant de som har rapportert inn med "feil". Dårlig dab og mangler æøå er vel ikke akkurat noe som kvalifiserer til feil. Hadde i hvert fall aldri rapportert inn dette som en reklamasjon på noen annen bil. At jeg nevner det på første service om det ikke er "rettet" er en annen sak. Det gjør jeg.

...og enig med Wenche; du må jobbe med snerten ;)

Ingen ambisjoner om snert. Aksjer og vurdering av det får folk som har erfaring med det holde på med. Jeg liker bedre mer faktabaserte forhold.

Epleskreller

Sitat fra: Cobos på lørdag 21. september 2013, klokken 13:14
Slik som GM gjorde denne uka rett før aksjen steg opp til en par nye ATH? Beklager den skarpe tonen, men mistenker at det trengs noe mer enn at de store snakker om dette. GM planlegger å lage en Model E killer, men hittil har de ikke kommet lenger enn at de planlegger det. De har en ny stor batteri utviklingsavdeling, som allerede har rukket å avskrive Tesla sin batteriløsning som ikke veldig viktig. Spør du meg kan ikke GM fortelle meg noe særlig tydeligere at de er på bærtur og kanskje om 3-5år kommer med en bil som kan ha i nærheten av samme specs som Model E men mangler noe essensielt.

Jeg føler meg sikker på at skal aksjekursen til TSLA ned pga konkurrenter må de faktisk komme med noe håndfast som virker overbevisende, ikke enda en prototyp.

En liten negativ nyhet og JEG tror aksjen skal relativt mye ned. Derfor har jeg også satset mye (20-30%) av overskuddet jeg har fått fra TSLA til nå på det. Jeg kan sefølgelig ta feil, men håper naturligvis jeg har rett og  at vi ser TSLA i 150- om noen uker ;)

Men man ser ting ulikt, jeg ser en større nedside enn oppside nå for TSLA. (nå er jeg også bare en glad amatør..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

toppi

Jeg også er ute av TSLA nå. Tror også på en korreksjon nå, skal ikke mye negativitet til før det blir trangt i døren. Utrolig mye suksess langt frem i tid er nå priset inn, og det blir fryktelig vanskelig å holde kursen på dette nivået i årevis, mens de bare tjener småpenger. GenIII er minst 3-4 år til blir lansert..

Litt spent på hva Q3 vil vise. Hva har ekspansjonen i Europa kostet? De har ansatt noen hundre personer som skal lønnes, og lokaler leies.

Når dette er sagt så har jeg fortsatt klokketro på Musk, og at historien vil omtale bilindustrien som før og etter Tesla. Det er bare det at det finns morsommere aksjer om dagen, feks var jo BLO artig i går  :)

Angående Foxy så gikk vel han så høyt ut at fallhøyden ble enormt. Må jo ha vært pinlig å være så skråsikker på ting og tang, og bomme så totalt  :o
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

TS

Sitat fra: toppi på lørdag 21. september 2013, klokken 15:08
Jeg også er ute av TSLA nå. Tror også på en korreksjon nå, skal ikke mye negativitet til før det blir trangt i døren. Utrolig mye suksess langt frem i tid er nå priset inn, og det blir fryktelig vanskelig å holde kursen på dette nivået i årevis, mens de bare tjener småpenger. GenIII er minst 3-4 år til blir lansert..

Litt spent på hva Q3 vil vise. Hva har ekspansjonen i Europa kostet? De har ansatt noen hundre personer som skal lønnes, og lokaler leies.

Når dette er sagt så har jeg fortsatt klokketro på Musk, og at historien vil omtale bilindustrien som før og etter Tesla. Det er bare det at det finns morsommere aksjer om dagen, feks var jo BLO artig i går  :)

Angående Foxy så gikk vel han så høyt ut at fallhøyden ble enormt. Må jo ha vært pinlig å være så skråsikker på ting og tang, og bomme så totalt  :o

Husk at TM nå skal levere drivlinjen til Mercedes Benz B klasse EV og Smart E.... Det har vært kjent lenge, men
mulig den realiteten styrker TSLA..

Men, jeg hadde vel også solgt unna en god del nå...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

laumb


Sitat fra: toppi på lørdag 21. september 2013, klokken 15:08
Det er bare det at det finns morsommere aksjer om dagen, feks var jo BLO artig i går  :)


Nei, nei, nei.., BLO er ikke artig.
De har kosta meg noen kroner. Kjøpte noe der for en god stund siden. Kanskje 3 år siden?
Vel, jeg skulle teste øresaksje og få kjapp avkastning. Nyåpnet Nordnet konto og greier.
Handlet, solgte, handlet, solgte, handlet... Glemte innloggingen til Nordnet (den gamle de hadde med masse forskjellig tall).. Bestillte nytt, og det tok over en uke å få.
I mellomtiden fant jeg papirene med den gamle innloggingen, men den var jo da deaktivert.

BLO? Vel, den tapte seg i perioden,.. Lot den ligge long i håp om å dekke inn tapet. Kursen ble vel 0,10-15 kr, aksjene konvertert til ti ganger færre med tidobbel verdi, og har sunket videre.

Fikk brev i posten i dag om at noe firma vil kjøpe dem for en ublu pris... Vi får se.

BLO suger i hvert fall. :)

Wenche

"Norse" fra Bergen, på TMS US forum skrev dette 20/9 13: At a Norwegian Tesla Conference yesterday the Tesla spokesperson said that GEN3 definently will come in 2016.
Deretter: It was one of the bosses at Tesla in Norway, he said it out loud at a Tesla/Stock Conference. And he seemed to be well informed, he also recomended all to buy more Stock, and he said that he had loads himself  "

Jeg har ikke fått invitasjon/blitt informert.......... Noen andre som kjenner til denne Konferansen? :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

cdabel

Det var et seminar arrangert av Nordnet.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Blip

What does the Fox(y) say?
(Ring-ding-ding...)  ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

DonPedro

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 21. september 2013, klokken 00:04Tesla burde konsentrere seg om å levere biler med kvalitet NÅ, og så komme med noen fler fornuftige tilvalg som f.eks, lane assist, adapiv cruse og AWD enn å forsøke å båse inn enda mer hype i aksjekursen!

To av de tre teknologiene du ønsker er "på veien til" førerløs bil, altså at de samme ingeniørene og noe av den samme hardware trengs for å levere dem. Så sånn sett kan du være fornøyd med at Tesla gjør noe her (hele hypen startet med én stillingsannonse, så jeg tror ikke vi snakker om en reorientering av selskapet uansett ;-)).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

el-fanboy

Snakker vi 200 før neste kvartal...? :o
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

kjølholdt

Endelig godt jeg gikk solgt meg ut på 160  :'(
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Arha

Sitat fra: kjølholdt på fredag 27. september 2013, klokken 20:39
Endelig godt jeg gikk solgt meg ut på 160  :'(

Samme her  >:( Har ventet på en korreksjon lenge nå, men den går bare videre oppover.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

XS40

En interessant vinkling på denne artikkelen for de som vurderer å sitte lenge på sine Tesla aksjer.

http://www.dailyfinance.com/2013/09/28/an-unconventional-approach-to-valuing-tesla/

Wenche

Interessant diagram postet på TMS US forum (re-post godkjent):

"09-27-2013, 06:27 PM #8779 
Causalien

You guys can just go back to the previous post and look at the same chart, it is still the same one I posted last time. But just for your convenience, I am re-posting it. We are still in the middle of the channel going into a flag formation with a very strong TA confluence level at $204.

A market "tell" on the recent rise is what happened during quadruple witching Friday. Instead of the closeout actions being a price steadying effect, the closeout actions actually resulted in a run up in price. "

Name: tsla.png Views: 280 Size: 240.7 KB

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14261-Short-Term-TSLA-Price-Movements/page878
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA