Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

kjølholdt

Grattis til dere som sitter long enda, jeg feiget ut på 160 :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RunarBT

Kjem tesla med biler som styrer kjøring på motorveien sjølv så blir pendling inn/ut fra Oslo ein drøm.:-D

Patent på ei løysing som er rimelig, trygg og akseptert av alle og aksjekursen tar ordentlig av.. Vanskelig å forestille seg verdien av noke slikt!:-O


Kallagtunet

Hvis det er samme prsisjon og pålitelighet på denne featuren som karroseripasnig og dagens software....

Tesla burde konsentrere seg om å levere biler med kvalitet NÅ, og så komme med noen fler fornuftige tilvalg som f.eks, lane assist, adapiv cruse og AWD enn å forsøke å båse inn enda mer hype i aksjekursen!

Wenche

Sitat fra: RunarBT på fredag 20. september 2013, klokken 23:57
Kjem tesla med biler som styrer kjøring på motorveien sjølv så blir pendling inn/ut fra Oslo ein drøm.:-D

Patent på ei løysing som er rimelig, trygg og akseptert av alle og aksjekursen tar ordentlig av.. Vanskelig å forestille seg verdien av noke slikt!:-O

Ja, når man kombinerer IT og raketteknologi, fyller opp med elektrisitet, og skjuler det i et bil-skall, samtidig som et av tidenes største genier sitter på toppen, så lover det godt   :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Wenche

Sitat fra: foxy på onsdag 31. oktober 2012, klokken 00:01
Sitat fra: Wenche på søndag 28. oktober 2012, klokken 23:31
Satser 4% ;) Litt i overkant begeistret, og suksessen er ibox i mine øyne :D Har lett etter morsom bil i flere år, og finnner endelig en som til og med er både praktisk og miljøvennlig :) Utbyttet bør helst beholdes i selskapet/aksjen for å utvikle Tesla 4, tenker jeg. TSLA er fremtiden ;D

blir en veldig dyr model s da for din del - hvis du får bilen da før de konker
Fikk veldig lyst til å hente opp, og memorere over hvordan mitt aksjekjøp til kurs $ 30 (200k), for under 1 år siden, ble mottatt.
Morsomt at jeg nå har tjent inn både bilen og skatten på evt. aksjesalg (+ 500%), og har mer enn doblet min opsjonskonto siden mai 2013.
Fortsetter det på samme måte, så er også inntjent Model X innen rekkevidde  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

TS

Sitat fra: Wenche på lørdag 21. september 2013, klokken 01:19
Sitat fra: foxy på onsdag 31. oktober 2012, klokken 00:01
Sitat fra: Wenche på søndag 28. oktober 2012, klokken 23:31
Satser 4% ;) Litt i overkant begeistret, og suksessen er ibox i mine øyne :D Har lett etter morsom bil i flere år, og finnner endelig en som til og med er både praktisk og miljøvennlig :) Utbyttet bør helst beholdes i selskapet/aksjen for å utvikle Tesla 4, tenker jeg. TSLA er fremtiden ;D

blir en veldig dyr model s da for din del - hvis du får bilen da før de konker
Fikk veldig lyst til å hente opp, og memorere over hvordan mitt aksjekjøp til kurs $ 30 (200k), for under 1 år siden, ble mottatt.
Morsomt at jeg nå har tjent inn både bilen og skatten på evt. aksjesalg (+ 500%), og har mer enn doblet min opsjonskonto siden mai 2013.
Fortsetter det på samme måte, så er også inntjent Model X innen rekkevidde  :)
+1   ;D

Foxy, any comment ?

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Wenche

Sitat fra: foxy på tirsdag 29. januar 2013, klokken 19:50
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 29. januar 2013, klokken 19:34
Siden jeg startet denne tråden har aksjen steget 10 dollar, kanskje litt sent å kjøpe nå. På den annen side er jo ikke Holberg fondene en vinner de siste 3 årene. Flytte penga til tesla aksjer kanskje?

Ja! flytt alle pengene i TSLA - som sagt 40 dolls før 11.2.!

Da blir det en gratis techpakke eller mer! ;)

ps: det burde være obligatorisk for alle reservasjonsholdere å kjøpe aksjer i tsla også! ;)
Fra gamledager; ca noen mnd side ::).
Noen andre som savner Foxy? jeg fant han svært underholdende  :)

Kallagtunet har ikke den sammen snerten, i mine øyne  ;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Kallagtunet

#1162
Sitat fra: Wenche på lørdag 21. september 2013, klokken 01:50
Kallagtunet har ikke den sammen snerten, i mine øyne  ;)

Gratulerer med stor TSLA gevinst!

Det blir aldri samme snert når en holder seg faktabasert... Som at 4 av 35 eiere som har tatt seg tid til å rapportere inn i tråden til amper har fått biler uten feil. Det er på de bilene som er levert i Norge til nå rapportert om ca 50 forskjellige typer feil og mangler. Flere av disse er feil som har vært kjent fra biler levert USA i lang tid.

Jeg har ikke greie på aksjer ei heller interessert men jeg vil tro at hvis selskapet ikke klarer å levere kvalitet så vil det koste dem både i forhold til å fikse feil men også kundetilfredshet og fremtidige salg noe som jeg vil tro vil kunne påvirke aksjekurs.

getor

Sitat fra: petersv på torsdag 19. september 2013, klokken 22:16
Ja, ny rateing fra Deutsche Bank. Mål på 200.

... og Barnake som vil fortsette med pengetrykkingen.

Jeg kom til USD168 og turte ikke mer, opp fra USD55. For mye penger å risikere og gevinsten var over all forventning. I eftertid så kan man si det var dumt å gå ut da. Jeg tror imidletid at en kraftig korreksjon vil komme ganske snart. P/E er sinnsyk men ikke helt uvanlig for en oppstart, dog market cap er ogsaa sinnsyk i forhold til salg og potensialtet de neste år som også påpekt av andre her.
Det kan bli en vill ferd for TSLA fremover, opp som ned. Jeg er for pinglete til å være med på nåværende nivå.

Cobos

Jeg har selv ikke allverden med aksjer sett med øyne fra innkjøp, men mine idiotiske forsøk på å time markedet har ført til at istedet for å ha 100 ekstra aksjer kjøpt til $44 så har jeg nå 55 aksjer kjøpt til rundt $110 :(
Dermed når resten av aksjeposten min er kjøpt til $22 tenker jeg at den lar jeg bare ligge, det skal falle veldig veldig mye før den går ut med tap. Jeg skal bli sittende (hører du det Cobos? :) til den runder 300 ihvertfall tenker jeg.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Epleskreller

Jeg har nettopp solgt mine siste aksjer og satser nå på at kursen skal nedover. Har kjøpt endel høyrisiko oktober salgsopsjoner, det har funker dårlig siste uka. En korreksjon til 150 hadde gjort seg :)

Håper på at en av de store produsentene(Toyota) kommer med planer om en skikkelig gen 3 konkurrent med rekkevidde. Det tror jeg kunne ristet kraftig i kursen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

PHsigP85

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 21. september 2013, klokken 09:17
Som at 4 av 35 eiere som har tatt seg tid til å rapportere inn i tråden til amper har fått biler uten feil.
Såsåså. Jeg er blant de som har rapportert inn med "feil". Dårlig dab og mangler æøå er vel ikke akkurat noe som kvalifiserer til feil. Hadde i hvert fall aldri rapportert inn dette som en reklamasjon på noen annen bil. At jeg nevner det på første service om det ikke er "rettet" er en annen sak. Det gjør jeg.

...og enig med Wenche; du må jobbe med snerten ;)
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

PHsigP85

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 21. september 2013, klokken 10:42
Har kjøpt endel høyrisiko oktober salgsopsjoner, det har funker dårlig siste uka. En korreksjon til 150 hadde gjort seg :)
Hvilken megler er best på opsjoner/hvor er det enklest å komme i gang? Digger bilen, digger Musk og digger Tesla, men enig i at en korreksjon er long over due. Priset til perfeksjon pluss.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Cobos

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 21. september 2013, klokken 10:42
Håper på at en av de store produsentene(Toyota) kommer med planer om en skikkelig gen 3 konkurrent med rekkevidde. Det tror jeg kunne ristet kraftig i kursen.
Slik som GM gjorde denne uka rett før aksjen steg opp til en par nye ATH? Beklager den skarpe tonen, men mistenker at det trengs noe mer enn at de store snakker om dette. GM planlegger å lage en Model E killer, men hittil har de ikke kommet lenger enn at de planlegger det. De har en ny stor batteri utviklingsavdeling, som allerede har rukket å avskrive Tesla sin batteriløsning som ikke veldig viktig. Spør du meg kan ikke GM fortelle meg noe særlig tydeligere at de er på bærtur og kanskje om 3-5år kommer med en bil som kan ha i nærheten av samme specs som Model E men mangler noe essensielt.

Jeg føler meg sikker på at skal aksjekursen til TSLA ned pga konkurrenter må de faktisk komme med noe håndfast som virker overbevisende, ikke enda en prototyp.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Wenche

Sitat fra: PHsigP85 på lørdag 21. september 2013, klokken 13:07
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 21. september 2013, klokken 10:42
Har kjøpt endel høyrisiko oktober salgsopsjoner, det har funker dårlig siste uka. En korreksjon til 150 hadde gjort seg :)
Hvilken megler er best på opsjoner/hvor er det enklest å komme i gang? Digger bilen, digger Musk og digger Tesla, men enig i at en korreksjon er long over due. Priset til perfeksjon pluss.
Jeg bruker Optionsxpress.com, de tar $14,95+$0,03, per handel med 1-10 opsjoner (1 opsjon gjelder 100 aksjer). Funker utmerket.
Ellers blir "Interactive Broker" nevnt i US forum, som en av de billigste ($1), men jeg har ikke prøvd meg på de (ennå) :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA