Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

RunarBT

Gratulerer folkens :-D

Btw. 800 biler levert er nok for å være forsikige, er nok mykje å gå på de.

Wenche

#1021
Vanvittig omsetnig i ettermarkedet, 3m aksjer, aldri sett det før, åpner vi over $160 i morgen?  :o
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

JohanH

Håper dere som prøver å trade TSLA har skaffet skikkelig god eksponering nå. Det blir en solid gap-up imorgen, la nyhetene synke inn litt, askjen klatrer oppover, alle som tatt opp short positions siste ukene blir skremt og kjøper, voila en ny squeeze... Jeg er tungt eksponert med calls (kjøpsopsjoner) såvel August som September. Disse var allerede da markedet stengte idag opp mellom 50-100% så jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan det ser ut imorgen. Timing og is i magen blir viktig imorgen. Må karbohydratlade frem til kl 15.30 tror jeg :)

Lykke til alle som trodd på Tesla frem til nå!

Hvor er du foxy?

Arha

Overskrifter i rapporten:

Tesla Motors, Inc. Second Quarter 2013 Shareholder Letter

Net income(non-GAAP) increased 70% from Q1 to $26M
Record sales of 5,150 Model S vehicles in North America
Gross margin of 22% (non-GAAP), despite significant reduction in ZEV credits
On track to achieve Q4 gross margin of 25%, excluding ZEV credits
Strong balance sheet with almost $750 million in cash and no government debt
Primary focus is on expanding production to meet worldwide demand
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

kjølholdt

#1024
Hva nå fremover. Hvor lenge skal man sitte med akejene. må ikke selge. Kjøpte på 52 dollar. Er det realistisk med 300 dollar f.eks . Eller går det til helv.........
Hvilke markeder må de lykkes i , Tyskland, Kina?
Bør man se om gen 3 lykkes?
Tar gjerne imot kvalifisert synsing
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Wenche

Husk at Foxy er trist... Vi må ikke dytte han ytterligere ned i gjørma  :-\
Jeg er fult lastet med lange calls på opsjoner, i tillegg til de aksjene jeg kjøpte i ca nov. Fest setebeltet, ready for a Space X ride  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Wenche

Elon har mål om kurs på $400 ila noen få år :P Han sier han er: first in last out. Jeg har aldri før hatt et forbilde, men det har jeg nå  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

RSandven

#1027
Er ingen trader, men har selvfølgelig trua på Tesla. :)

Så interessant å se andre tolke kursen slik den er nå.

Edit: Forresten helt enig med deg, Wenche. Har ikke hatt mange forbilder, men Elon er en fantasisk mann med riktig personlighet. En typisk American-style sjef, hadde jeg nok hatt verre med å takle.

OffT: Fruen begynner faktisk å like Elon til navnet på guttungen vår :D

http://youtu.be/JzZ4OBtqRzg
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

JohanH

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 07. august 2013, klokken 23:07
Hva nå fremover. Hvor lenge skal man sitte med akejene. må ikke selge. Kjøpte på 52 dollar. Er det realistisk med 300 dollar f.eks . Eller går det til helv.........
Hvilke markeder må de lykkes i , Tyskland, Kina?
Bør man se om gen 3 lykkes?
Tar gjerne imot kvalifisert synsing

Som Wenche sier: sett deg inn i 5-trinn pakken Elon personlig har og de mål som Tesla må oppnå for at de ulike trinnene (svært gunstige kjøp av aksjer via opsjoner) skal utløses. Jeg har ingen som helst grunn å tro at ikke alt dette vil skje over de kommende årene og som nevnt, da skal market capitalization opp over 43 milliarder dollar som tilsvarer en aksjepris på over $400. Det vil gå opp og ned litt på vei dit, men ikke prøv å trade deg inn og ut av askjeposisjonen din, da kommer du bare til å ikke få hoppet på toget igjen.

Real EoN

Angrer på jeg tok ut 100 aksjer på 140.. men nå får dem 200 siste stå til kursen passerer 300. Samma faen.. pga jeg trenger dem ikke, og har egentlig aldri hatt pengene jeg fikk dem for  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

DonPedro

#1030
Nå er fallhøyden stor her.  Jeg tvilte meg til å gå all-in før kvartalsresultatene. Nå skal jeg ta gevinst og redusere eksponeringen.

På den nåværende verdivurderingen er Tesla ekstremt sårbar hvis aksjemarkedene blir nervøse. Og det tror jeg det er all grunn til å tro at de blir i løpet av relativt kort tid. Om det tar en uke eller et år vet man jo ikke, og heller ikke om det blir en "korreksjon" eller et kræsj. Men verdensøkonomien går ikke særlig bra, bedriftene tjener ikke spesielt mye penger, men aksjemarkedene har skutt i været og satt nye all time highs. Dette vil ikke vare.

Hver gang aksjemarkedene tryner begynner investorene å sky risiko. Det vil si at de vil ha etablerte selskaper med kjente, stabile overskudd og utbytter. Selskaper som er priset på forventninger raser, uansett hvor realistiske forventningene er. Tesla kan fort havne et sted mellom $50 og $100 slik jeg ser det.

Planen min nå er å selge alt jeg kjøpte "ekstra" før kvartalsresultatene, pluss 1/3 av "grunnbeholdningen". Da kan jeg doble eller triple den tredjedelen hvis aksjen går ned til $50-100. Deretter sitte på hele greia til de har tatt seg opp til $300 eller $500 eller hvor den nå skal hen i 2020.

Hvis markedet IKKE tryner, så skal jeg ikke angre på å ha tatt 150% gevinst på den ene tredjedelen av investeringen.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

el-fanboy

Jeg må si jeg gleder meg litt til Nasdaq åpner idag 8) Nesten sånn at jeg har lyst å selge litt nå. Men det har jeg jo hatt tidligere også. Jeg må stadig minne meg selv på at jeg er inne long   ;D
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

OleJA

Sitat fra: JohanH på onsdag 07. august 2013, klokken 22:55
Håper dere som prøver å trade TSLA har skaffet skikkelig god eksponering nå. Det blir en solid gap-up imorgen, la nyhetene synke inn litt, askjen klatrer oppover, alle som tatt opp short positions siste ukene blir skremt og kjøper, voila en ny squeeze... Jeg er tungt eksponert med calls (kjøpsopsjoner) såvel August som September. Disse var allerede da markedet stengte idag opp mellom 50-100% så jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan det ser ut imorgen. Timing og is i magen blir viktig imorgen. Må karbohydratlade frem til kl 15.30 tror jeg :)

Lykke til alle som trodd på Tesla frem til nå!

Hvor er du foxy?

Regner med at vi da snart kan gratulere Johan med 'gratis' Model S  ;D

el-fanboy

Sitat fra: JohanH på onsdag 07. august 2013, klokken 22:55
Håper dere som prøver å trade TSLA har skaffet skikkelig god eksponering nå. Det blir en solid gap-up imorgen, la nyhetene synke inn litt, askjen klatrer oppover, alle som tatt opp short positions siste ukene blir skremt og kjøper, voila en ny squeeze... Jeg er tungt eksponert med calls (kjøpsopsjoner) såvel August som September. Disse var allerede da markedet stengte idag opp mellom 50-100% så jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan det ser ut imorgen. Timing og is i magen blir viktig imorgen. Må karbohydratlade frem til kl 15.30 tror jeg :)

Lykke til alle som trodd på Tesla frem til nå!

Hvor er du foxy?
Eksponering, gap-up, short sqeeze, calls... hadde vært artig å forstå hva det var for noe alt sammen. Jeg har aksjer i TSLA, men føler at jeg ikke helt utnytter potensialet her. Jeg har aldri tradet med opsjoner, bare kjøpt aksjer som jeg sitter på. Hvis man har trua på ytterligere oppgang, så er altså den %vise avkastningen større på opsjoner (hvis det slår til), men skyhøy risiko fordi man taper alt hvis det ikke slår til? Har noen en god link til opsjonskrasjkurs? (pun intended)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

DonPedro

#1034
@el-fanboy: Slapp av. Å "bare" eie aksjene er en meget god strategi i Tesla. Jeg vet jeg skulle ønske jeg ikke hadde dillet med opsjoner i tillegg! De som tjener skryter av det her, de andre holder kjeft. Ikke begynn med opsjoner er mitt råd. (Jeg har studert finans på post-masternivå på en av verdens angivelig beste universitet og skrev min oppgave om opsjonsprising, så jeg er egentlig programforpliktet til å si det motsatte).

PS: Redusere eksponeringen betyr bare å selge aksjer. Uff, vi ender med å bruke så oppstylta språk. :-)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA