Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

JorEl

Vi solge oss ut på $315, og gikk inn i Tilray(Canadisk MJ). Har lyst til å komme inn i Tesla, men aksjekursen "går i fra oss" ???
Det som gjorde at vi solgte var litt profitt og at vi ikke var tøffe nok ;) Men jeg forventet positivitet i Tesla, kanskje ikke så mye.. Har ventet på at negativiteten vil starte når man nærmer seg årskiftet pga at Tesla bruker opp intensivene. Men kanskje Tesla ungår dette med salg i Europa og Kina. Er jo ganske sikker på at det vil være lurt å ha noen T-aksjer når Musk skal vise frem model-Y. Kommer Tesla ned igjen så sitter vi klar. Men siden vi er amatører så spiller kansje følelsene oss et puss, for det er ikke så kjekt å gå inn i aksjen for mer enn vi solgte den for.
Men uansett aksjepost så er vi på "tribunen" og heier :) Vi har i hvert fall prøvd å få opp lønnsomheten, når vi har kjøpt model S :+1: Livet er herlig og med en Tesla enda herligere 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Larsebass på søn 18. nov 2018, kl. 23:42Hvilke merkedager/hendelser er det fremover for Tesla?

* Q4-tallene kommer i januar.
* Model Y skal vises frem «15 mars» (Musk sa senere at de kunne vise den frem når som helst til neste år, og 15 mars virket som en fin dag)
* Model 3 kommer til Europa en gang neste år
Noen ting som vil/kan komme snart:

- Ca tidlig desember rapporterer Tesla at de har klart å produsere 7000 Model 3 på en uke.
- Ca tidlig desember åpnes konfiguratoren i Europa.
- Ca 2. januar kommer produksjons- og leveransetall for Q4.
- Ca 31. januar kommer kvartalsrapporten for Q4.
- Ca februar starter Model 3 leveransene i Europa.
- Ca februar åpnes det for bestillinger av SR og ikke-premium.
- Ca mars blir Model Y vist frem.
- Ca 2. april kommer produksjons- og leveransetall for Q1.
- Ca 2. mai kommer kvartalsrapporten for Q1. Det får stor fokus i media at Tesla har betalt ned 920 mill i obliasjoner med cash i stedet for aksjer.
- Ca mai blir TSLA inkludert i S&P.

Jeg tror også vi kan forvente å høre mer om oppdateringer på Model S/X, Tesla Semi, fabrikken i Shanghai, hvor Model Y vil produseres og solar roof. Men det er mer usikkert når dette skjer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sitat fra: JorEl på man 19. nov 2018, kl. 11:17
Vi solge oss ut på $315, og gikk inn i Tilray(Canadisk MJ). Har lyst til å komme inn i Tesla, men aksjekursen "går i fra oss" ???
Vet ikke om dette er fornuftig, men det er en måte å tenke på.

Hvis du kjøpte deg inn for totalt 10 000kr og solgte deg ut på 12 500kr så kan du gjøre et nytt kjøp på 10 000kr og på den måten ha «spart» gevinsten.

Stiger aksjen får du ta del i stigningen og mister bare stigning på profitten. Skulle aksjen falle så har du den realiserte gevinsten å tære på.

Med din egen vurdering burde du antagelig drøye et nytt kjøp til januar eller hvertfall til det kommer en dip i kursen. Nå som den ligger på 354$ er kanskje ikke det optimale for din del.

JorEl

Nesten for gale å håpe på at aksjen skal falle, da er det noe negativt som har fått prisen ned. Ikke så mye negativt lenger, litt merkelig. :-\ Har konkurrentene gitt opp, samt alle som shorter?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

emurof

Sitat fra: knut.aulie på man 19. nov 2018, kl. 13:36Med din egen vurdering burde du antagelig drøye et nytt kjøp til januar eller hvertfall til det kommer en dip i kursen. Nå som den ligger på 354$ er kanskje ikke det optimale for din del.

Det er vel ikke sikkert at det kommer noen dip heller? Med mindre det skjer noe spesielt, naturligvis.

flux

Nå er kanskje børsene mer ustabile enn i 2015, men f.eks Amzn var i 354$ 30.01.2015 og falt aldri lavere siden.

https://www.google.no/search?q=amzn+stock

Amoss

Sitat fra: emurof på man 19. nov 2018, kl. 15:25
Det er vel ikke sikkert at det kommer noen dip heller? Med mindre det skjer noe spesielt, naturligvis.

Tja... Må vel regne det som "noe spesielt" dersom han fyren her får rett igjen:
https://www.dagbladet.no/nyheter/milliardaer-forutsa-krakket-i-1987-na-advarer-han-om-skremmende-oyeblikk/70466632
Sitat
- Gjør dere klar for noen skremmende øyeblikk
Milliardær forutså krakket i 1987. Nå advarer han om skremmende øyeblikk

Amerikansk spådom om «skremmende øyeblikk» får støtte fra Sparebank1-analytiker Harald Magnus Andreassen.

;)
Model S 85D

georglu

Spådommer om krakk er det 13 av på dusinet. Et par av dem vil jo helt sikkert få rett en gang.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Counterpointer

Sitat fra: knut.aulie på man 19. nov 2018, kl. 13:36Med din egen vurdering burde du antagelig drøye et nytt kjøp til januar eller hvertfall til det kommer en dip i kursen. Nå som den ligger på 354$ er kanskje ikke det optimale for din del.

Slett ikke sikkert.

Som du ser henviser jeg til hans vurdering om at slutt på full tax credit på 7500 vil/kan føre til en dip.

Personlig er jeg long med en for meg passelig stor posisjon og har tradet på topper og dipper med en liten posisjon i tillegg. At aksjen er volatil og antagelig fortsetter å være det er vel lite kontroversielt ?

emurof

Sitat fra: Amoss på man 19. nov 2018, kl. 15:41

Tja... Må vel regne det som "noe spesielt" dersom han fyren her får rett igjen:
https://www.dagbladet.no/nyheter/milliardaer-forutsa-krakket-i-1987-na-advarer-han-om-skremmende-oyeblikk/70466632
Sitat
- Gjør dere klar for noen skremmende øyeblikk
Milliardær forutså krakket i 1987. Nå advarer han om skremmende øyeblikk

Amerikansk spådom om «skremmende øyeblikk» får støtte fra Sparebank1-analytiker Harald Magnus Andreassen.

;)

Forutså krakket på 80-tallet men ikke i 2008? Lite verdi i det han sier da, egentlig.

emurof

Sitat fra: knut.aulie på man 19. nov 2018, kl. 18:43

Slett ikke sikkert.

Som du ser henviser jeg til hans vurdering om at slutt på full tax credit på 7500 vil/kan føre til en dip.

Personlig er jeg long med en for meg passelig stor posisjon og har tradet på topper og dipper med en liten posisjon i tillegg. At aksjen er volatil og antagelig fortsetter å være det er vel lite kontroversielt ?

Aksjen har vel hatt store svingninger delvis på grunn av stor usikkerhet. Nå har Tesla vist at det klarte å oppnå et solid overskudd i Q3, og i tillegg er det mindre bråk rundt selskapet generelt.

Counterpointer

Sitat fra: emurof på man 19. nov 2018, kl. 19:30
Aksjen har vel hatt store svingninger delvis på grunn av stor usikkerhet. Nå har Tesla vist at det klarte å oppnå et solid overskudd i Q3, og i tillegg er det mindre bråk rundt selskapet generelt.
Det virker som futten har gått ut av de mest innflytelsesrike motstanderne. Positive Q3 resultater, ny styreformann og kontroll på noen kjente Twitterfingre er nok hovedgrunnene.
Så der er vi på linje.

Men likevel så vipper det mellom 335 og 355 uten noen god grunn.

Cobos

TSLA har ofte bratte fall uten noen spesielt god grunn, men har roet seg litt ned etter Q3 resultatene.
Men skal man inn igjen mistenker jeg at du får en mulighet om X dager. Husker ikke lenger hvor mange ganger jeg har fortalt meg selv at den skal "aldri" under $300 igjen. Samtidig ville jeg tenkt at hvis du mener Tesla skal opp til $400 i løpet av de neste 6 mnd f.eks. vil jo et kjøp nå på $360 gi en grei 10%+ fortjeneste. Mitt aller dyreste kjøp er på $356 så akkurat nå er alle kjøpene mine i pluss.
Personlig tror jeg Musk har litt peiling når man ser på hans belønningsavtale og den sier ca $3500 om vel 9 år.
Jeg ville vært rimelig fornøyd med $1000 om 3 år.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

DagfinnN

Hvor i allverden har det blitt av lykketrolla våre. Ingen som har noe negativt å si???
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Larsebass

Prøver meg, jeg!

* Model 3 er elendig i kulda - det viser seg at det kan danne seg is på utsiden av bilen ved temperatur under null
* Elon Musk er tungt medisinert da han ikke har gjort noe galt på Twitter på lenge - når får han sparken?
* Model Ys liste over ekstrautstyr vil være mye kortere enn Audi eTron
* Tesla gir ikke storkundefordeler eller 5% rabatt på tross av at jeg er medlem av Norsk fuglehundavlslag

Triste greier.
Tesla X75D.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA