Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: arthur på ons 07. nov 2018, kl. 07:02
Sitat fra: emurof på man 05. nov 2018, kl. 22:14
Sitat fra: arthur på man 05. nov 2018, kl. 15:51
Sitat fra: emurof på man 05. nov 2018, kl. 15:15
Sitat fra: arthur på man 05. nov 2018, kl. 09:18
En ting som i alle fall er helt sikkert er at mange her ikke skjønner hva som ligger i uttrykket; "Bet the company". At disse enten har en Tesla eller eier aksjer i selskapet, muligens begge deler, er nokså åpenbart.

Akkurat, så de som eier en Tesla eller aksjer i selskapet er dumme og uintelligente? Det er det du sier her, ikke sant? De skjønner ingenting, skriver du.

Nei, har ikke hverken sagt, ment eller insinuert noe slikt, men bare påpekt at man ofte er påvirket av valg man har gjort og vil forsvare disse.

Du sier jo at de "ikke skjønner", og det er fordi de eier Tesla eller Tesla-aksjer.

Nei, igjen så tar du ikke poenget. At de eier Tesla og/eller aksjer i selskapet tror jeg ikke er tilfeldig, men hvordan man tolker utrykket er nok påvirket av det faktum. Hvis man kjøper en Tesla og/eller aksjer i selskapet endrer dette neppe på folks kognitive evner. Jeg tror i alle fall ikke det, men som sagt flere ganger så er vi mennesker "skrudd sammen" slik at vi vil forsvare våre valg, til tider litt lenger enn "rimelig" og at man "mister" litt av sin objektivitet. Forøvrig er det helt frivillig å både lese og kommentere hva andre medlemmer skriver her.
Og du er ikke blendet av dine valg? Mens vi er det? Du har like fullt valgt å ikke kjøpe aksjer eller Tesla, som at vi har valgt å gjøre det...

romeoS

Siden tråden heter Tesla aksjer, greit gjennom 348 idag, 3 forsøk på 350.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

arthur

Sitat fra: gr på ons 07. nov 2018, kl. 17:11
Sitat fra: arthur på ons 07. nov 2018, kl. 07:02
Sitat fra: emurof på man 05. nov 2018, kl. 22:14
Sitat fra: arthur på man 05. nov 2018, kl. 15:51
Sitat fra: emurof på man 05. nov 2018, kl. 15:15
Sitat fra: arthur på man 05. nov 2018, kl. 09:18
En ting som i alle fall er helt sikkert er at mange her ikke skjønner hva som ligger i uttrykket; "Bet the company". At disse enten har en Tesla eller eier aksjer i selskapet, muligens begge deler, er nokså åpenbart.

Akkurat, så de som eier en Tesla eller aksjer i selskapet er dumme og uintelligente? Det er det du sier her, ikke sant? De skjønner ingenting, skriver du.

Nei, har ikke hverken sagt, ment eller insinuert noe slikt, men bare påpekt at man ofte er påvirket av valg man har gjort og vil forsvare disse.

Du sier jo at de "ikke skjønner", og det er fordi de eier Tesla eller Tesla-aksjer.

Nei, igjen så tar du ikke poenget. At de eier Tesla og/eller aksjer i selskapet tror jeg ikke er tilfeldig, men hvordan man tolker utrykket er nok påvirket av det faktum. Hvis man kjøper en Tesla og/eller aksjer i selskapet endrer dette neppe på folks kognitive evner. Jeg tror i alle fall ikke det, men som sagt flere ganger så er vi mennesker "skrudd sammen" slik at vi vil forsvare våre valg, til tider litt lenger enn "rimelig" og at man "mister" litt av sin objektivitet. Forøvrig er det helt frivillig å både lese og kommentere hva andre medlemmer skriver her.
Og du er ikke blendet av dine valg? Mens vi er det? Du har like fullt valgt å ikke kjøpe aksjer eller Tesla, som at vi har valgt å gjøre det...

Når jeg omtaler hvordan "vi mennesker er skrudd sammen" så hadde jeg faktisk håpet at du inkluderte meg båd i "vi" og i "menneskeheten" så derfor blir dine spørsmål lite relevante.

Amoss

Da er Elon blitt erstattet som styreforman i Tesla:

https://www.tesla.com/no_NO/blog/announcing-robyn-denholm?utm_campaign=robyn&utm_source=twitter&utm_medium=social&redirect=no
Sitat
Announcing Robyn Denholm as Tesla's New Board Chair
Tesla's Board of Directors 07. november 2018

Tesla's Board of Directors is pleased to announce that Robyn Denholm has been appointed as Chair of the Tesla Board, effective immediately. So that she will be able to devote her full attention to the Tesla Chair role, Robyn will be leaving her role as CFO and Head of Strategy at Telstra, Australia's largest telecommunications company, once her six-month notice period with Telstra is complete. Robyn will be serving as Tesla Chair on a full-time basis.
Model S 85D

geear

Sitat fra: arthur på ons 07. nov 2018, kl. 19:12
Når jeg omtaler hvordan "vi mennesker er skrudd sammen" så hadde jeg faktisk håpet at du inkluderte meg båd i "vi" og i "menneskeheten" så derfor blir dine spørsmål lite relevante.
Ro ro til fiskeskjær, du skrev klart og tydelig om "de eier Tesla og/eller aksjer".

Om vi er i overkant positive, så er dere en gjeng som jammen veier godt opp. Heldigvis har jeg hatt mer rett enn dere, så langt, og derfor tjent penger på aksjene, og koser meg med en fantastisk bil i tillegg (aldri vært så fornøyd med noen annen bil før).  :+1:

Magnus Hansen

Sissener rapport for oktober:

Sitat
.. og redusert short i Tesla etter at selskapet leverte bedre kvartalstall enn ventet.

...

Sissener Canopus fikk likevel en etter vårt syn for svak avkastning i oktober selv hensyntatt korreksjonen i de markeder fondet er investert. Dette skyldes at noen større enkeltposisjoner hadde en meget svak utvikling i oktober, blant annet Elkem, Transocean, Prudential og Tesla

SabreMan

Sitat fra: Hodetelefoner på ons 07. nov 2018, kl. 06:36
Ikke klag på mobiley.(Annet enn at de ble tatt med buksene nede i juks for litt siden).

Beklager avsporingen, men har du en kobling til dette eller mer informasjon?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

noto

Sissener taper ikke bare penger på Tesla-eventyret. Han gikk ut høyt på banen, så prestisjetapet svir mye mer. Bare en stor Tesla-smell kan redde det nå. Hvis han ikke er helt ute..

Magnus Hansen

Sissener i april:

Sitat

– Foreløpig har selskapet litt cash, men det renner fort ut. De brenner penger hver eneste dag. De har et stort behov for kapital, og hvordan de skal klare å hente inn det, det vet jeg ikke, sier han.

– Kjøperne forsvinner jo også. Nå er det flere andre bilprodusenter med både bedre distribusjon og service inne i det samme markedet, som også leverer bedre, sier Sissener.

– Jeg skjønner ikke hvordan de skal overleve. Det kan jeg ikke se, fastslår han.

Espen Hugaas Andersen

Haha, han skjønner visst ikke tallene og må undersøke mer. Hvorfor har han ikke gjort det *før* han veddet mot Tesla?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

noto

Flere smeller for Canopus. Tapte like mye i korreksjonen som markedet generelt tross at de er defensive og dertil hadde tatt ned markedseksposisjonen til bare 50%. Når en såkalt gammel ringvev mislykkes så totalt tyder det på at spillereglene i markedet er endret. Datatrading, algoritmer og momentum er det som gjelder nå. Fundamentalistisk tilnærming ala Sissener og Skagen taper.

arthur

Sitat fra: noto på tor 08. nov 2018, kl. 13:45
Sissener taper ikke bare penger på Tesla-eventyret. Han gikk ut høyt på banen, så prestisjetapet svir mye mer. Bare en stor Tesla-smell kan redde det nå. Hvis han ikke er helt ute..

Han har alltid gått høyt ut på banen. Husker at han i sin ungdom, skoletiden, røkte cigaretter av merket John Player Special selv om de kostet langt mer enn "vanlige" cigaretter!

romeoS

Nok en lovende dag, greit gjennom 350, og et par forsøk på 355.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Counterpointer

Noen av oss kan da glede seg over at 350 barrieren er brutt litt mer tydelig i dag enn i går. Ser ut som kursen stadig stiger i ukes og månedsperspektiv. Er 370 eller 420 neste barriere ?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA