Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lørdag 01. september 2012, klokken 00:36

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 14:20
Begynner å lure på hvor bra salget av model S/X egentlig går her på berget. Fikk idag en umotivert mail fra Tesla med "gode tilbud" på både rente og innbyttepris dersom jeg ville skifte ut min gamle model S. Eller er det bare "pumping" av 4Q tallene som fortsetter?

Salget av S/X gikk jo strålende forrige måned?

geear

Sitat fra: Geirr på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 14:20
Begynner å lure på hvor bra salget av model S/X egentlig går her på berget. Fikk idag en umotivert mail fra Tesla med "gode tilbud" på både rente og innbyttepris dersom jeg ville skifte ut min gamle model S. Eller er det bare "pumping" av 4Q tallene som fortsetter?
https://www.tek.no/artikler/ny-elbilrekord-nesten-halvparten-av-alle-solgte-biler-i-september-var-elbiler/447620

Model X var Norges mest solgte bil sist måned, så hva forventer du egentlig? Hva er "godt nok"?

Det er ofte for sent å pushe salg når man er på nedtur, trøkket må holdes oppe hele tiden.

geear

Hva er dette Baker Mills LLC-tilbudet egentlig? Går ut fra alle aksjonærer har fått det?

Det kom for et par uker siden, men har ikke lest det før nå.

JorEl

#5838
Viste dere at "Oljefondet" har aksjer i Tesla til en verdi av 2mrd Nok i 2017?  0,48% av Tesla.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Espen Hugaas Andersen

#5839
Sitat fra: gr på onsdag 17. oktober 2018, klokken 10:00Hva er dette Baker Mills LLC-tilbudet egentlig? Går ut fra alle aksjonærer har fått det?

Det kom for et par uker siden, men har ikke lest det før nå.
Dette har vært diskutert på TMC og jeg har skjønt det slik at det er opp til meglerhuset å vurdere om de skal videreformidle tilbudet. Jeg har ikke fått det. Slike "mini-tender offer" er egentlig bare lureri, og NASDAQ og SEC advarer mot det:

https://www.nasdaq.com/press-release/emerson-receives-notice-of-unsolicited-minitender-offer-by-baker-mills-llc-20180914-00721

Det var også noen på TMC som advarte mot å akseptere slike tilbud, selv om tilbudet skulle være over markedspris, ettersom det kunne ta lang tid før man fikk pengene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


JorEl

Superduper ;) Kommer Tesla til å drive denne fabrikken sammen med en kinesisk samarbeidspartner for og unngå skatter ol?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Larsebass

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 17. oktober 2018, klokken 10:56
Sitat fra: gr på onsdag 17. oktober 2018, klokken 10:00Hva er dette Baker Mills LLC-tilbudet egentlig? Går ut fra alle aksjonærer har fått det?

Det kom for et par uker siden, men har ikke lest det før nå.
Dette har vært diskutert på TMC og jeg har skjønt det slik at det er opp til meglerhuset å vurdere om de skal videreformidle tilbudet. Jeg har ikke fått det. Slike "mini-tender offer" er egentlig bare lureri, og NASDAQ og SEC advarer mot det:

https://www.nasdaq.com/press-release/emerson-receives-notice-of-unsolicited-minitender-offer-by-baker-mills-llc-20180914-00721

Det var også noen på TMC som advarte mot å akseptere slike tilbud, selv om tilbudet skulle være over markedspris, ettersom det kunne ta lang tid før man fikk pengene.

Tesla-tilbudet var til lavere kurs enn du ville fått hvis du solgte aksjene selv med en oppgjørsdato som er litt i det blå. What could possibly go wrong? :) Disse luringene kan da sitte på aksjene dine en stund eller kanskje gjøre et raskt videresalg i markedet (og dermed er diff i deres lomme), låne til shortere og annet.

Tesla X75D.

geear

Sånn jeg forstår så tilbyr de seg å kjøpe inntil 20000 aksjer for $199, som igjen gjør at jeg ikke forstår. Dette kunne de jo lett kjøpt åpent på børs, ikke til $199 selvfølgelig, men hvem gidder å selge for $199 når man kan bli kvitt den type aksjeposter for langt mer på kort tid?

Fikk denne via DNB Markets:

SitatWe wish to advise you that the following corporate action event
has been announced:
Our ref : xxx
Event : Non-Official Offer

Security : Tesla Motors Inc
ISIN : xxx

Ex. Date
Effective Date
Record Date
Securities account xxx
Client name xxx
Holdings as of 04-Oct-2018 xxx
Settlement Position Balance xxx
....


Details :
Please instruct us from the following options by the stated deadline :
Option number : 001 Cash
Receive USD 199 Minimum Quantity To Instruct is 1. Minimum Multiple Quantity To Instruct is 1.
Expiry Date/Time 30-Oct-2018 17:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Market Deadline Date/Time 30-Oct-2018 13:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Protect Date/Time 01-Nov-2018 00:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Cash Credit
Payment Date/Time Unknown Date
Stock Debit
Payment Date/Time Unknown Date
Option number : 002 No action DEFAULT
Expiry Date/Time 30-Oct-2018 17:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Market Deadline Date/Time 30-Oct-2018 13:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Protect Date/Time 01-Nov-2018 00:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Our deadline for instructions : 28-Oct-2018 16:00:00 (GMT+1:00) Europe - Central
Should you wish to participate in the above event, please inform us via the
disclosed common email within the stated Deadline.
If we do not receive your instructions by the above mentioned deadline
we will apply the market default option.

Additional Text:
OFFER IS SUBJECT TO PRORATION
THIS OFFER HAS NOT BEEN REGISTERED
WITH THE SEC.
.
BAKER MILLS LLC OFFERS TO PURCHASE UP TO 20,000 SHARES
OF COMMONSTOCK, PAR VALUE USD 0.001 PER SHARE OF TESLA, INC., AT A
PURCHASE PRICE OF USD 199.00 PER
SHARE, NET TO THE SELLER IN CASH WITHOUT INTEREST AND LESS ANY REQUIRED WITHHOLDING
TAXES.
.
IF AT THE EXPIRATION TIME MORE THAN 20,000 SHARES ARE VALIDLY TENDERED AND NOT
PROPERLY WITHDRAWN, PURCHASER WILL, UPON THE TERMS AND SUBJECT TO THE
CONDITIONS OF THE OFFER, ACCEPT SUCH SHARES FOR PAYMENT ON A PRO RATA BASIS, WITH
ADJUSTMENTS TO AVOID PURCHASES OF FRACTIONAL SHARES, BASED UPON THE NUMBER OF
SHARES VALIDLY TENDERED PRIOR TO THE EXPIRATION TIME AND NOT PROPERLY
WITHDRAWN, SUCH THAT THE AGGREGATE NUMBER OF SHARES THAT PURCHASER PURCHASE IS
EQUAL TO, OR AS NEAR AS PRACTICAL TO WITHOUT EXCEEDING, 20,000 SHARES. PRORATION FOR
EACH STOCKHOLDER WILL BE BASED ON THE RATIO, THE NUMERATOR OF WHICH
IS THE NUMBER OF SHARES TO BE PURCHASED BY PURCHASER (20,000 SHARES) AND THE
DENOMINATOR OF WHICH IS THE TOTAL NUMBER OF SHARES PROPERLY TENDERED BY ALL
STOCKHOLDERS AND NOT PROPERLY WITHDRAWN, WITH FRACTIONAL SHARES ROUNDED DOWN
TO THE NEAREST WHOLE SHARE.
.
PURCHASER DOES
NOT EXPECT TO ANNOUNCE THE FINAL RESULTS OF PRORATION UNTIL
APPROXIMATELY TEN BUSINESS DAYS AFTER THE EXPIRATION DATE.
.
THE OFFER IS NOT CONDITIONED UPON ANY MINIMUM NUMBER OF SHARES BEING TENDERED.
.
THE FOLLOWING INFORMATION HAS BEEN EXTRACTED FROM THE OFFER TO PURCHASE,
DATED MARCH 5, 2018: THE OFFER PRICE OF USD 199.00 REPRESENTS AN
APPROXIMATELY 24.84 PCT DISCOUNT TO THE CLOSING PRICE OF
THE SHARES OF USD 264.77 ON SEPTEMBER 28, 2018 AS TRADED ON THE NASDAQ GLOBAL SELECT
MARKET (THENASDAQ OR THE COMPANYS HOME EXCHANGE), THE LAST TRADING DAY PRIOR TO THE
DATE HEREOF.
.
UNDER NO CIRCUMSTANCES WILL INTEREST BE PAID ON THE OFFER PRICE OF THE SHARES TO BE
PAID BY PURCHASER REGARDLESS OF ANY EXTENSION OF THE OFFER OR ANY DELAY
IN MAKING SUCH PAYMENT.
.
MATERIALS ARE AVAILABLE UPON REQUEST. READ MATERIALS FOR COMPLETE TERMS AND
CONDITIONS OF THE OFFER (INCLUDING DEDUCTION OF TAXES IF APPLICABLE).

Offeror:
BAKER MILLS
Er det rett og slett bare fisking? Tilnærmet svindel?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

#5845
Sitat fra: JorEl på onsdag 17. oktober 2018, klokken 11:32Superduper ;) Kommer Tesla til å drive denne fabrikken sammen med en kinesisk samarbeidspartner for og unngå skatter ol?
Nei. Det har vært regelendring slik at utenlandske elbilprodusenter kan lage biler i Kina uten samarbeidspartner. Da er det heller ingen import-avgifter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 17. oktober 2018, klokken 12:16
Nei. Det har vært regelendring slik at utenlandske elbilprodusenter kan lage biler i Kina uten samarbeidspartner. Da er det heller ingen import-avgifter.

Så det har vært en regelendring?  Oppfattet det halvveis slik at de fikk ett unntak fra regelen - evnt. som en prøveordning for å på sikt oppheve/endre/løsne på den? Men innrømmer at akkurat dette sto litt uklart der jeg leste om det :p 
Model S 85D

emurof

Er aksjen på vei ned i pre-market igjen?

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

emurof

Hva er sannheten bak disse tallene da?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA