Tesla aksjer

Startet av kjølholdt, lør 01. sep 2012, kl. 00:36

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Doldis1 på ons 25. jul 2018, kl. 23:16
Takk Knut, Tulle, Mr Oizo og ikke minst Gordon Retriever ( ordentlig koselig, lo godt av den ) Mulig jeg er litt rask i avtrekkeren, skal sove på det og bestemme meg endelig i morgen. Takk igjen.

Ikke alltid jeg er enig med deg i hva du skriver, men henger meg med her - vi trenger en motpol til enkelte personer med svært negative "vibber" her på forumet, så håper du blir. Ellers forstår jeg godt reaksjonen din, men hadde jo vært for ille om man skulle la trollene "vinne"?
Model S 85D

Tellus

Ser ut til å gå mot en tøff dag for teknologiaksjer etter at Facebook la frem kvartalsrapporten.
Ny kjøpsanledning for bulls i dag mon tro ?

Espen Hugaas Andersen

Det blir definitivt en spennende dag. Vi får se om Facebook henter inn noe av fallet eller om de fortsetter å falle, og til hvilken grad Facebook påvirker resten av børsen. Den eneste forventningen jeg har til i dag er mye volatilitet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Sluttet på 308,74 i går. Ser absolutt ut som fall i dag på aftertrade.

Ares

Volativiteten i Teslaaksjen er vel et resultat av den enorme andelen shortsolgte aksjer ? Det virker som om shortsiden har brent av kruttet for denne gangen så for meg ser det ut til at kursen skal bevege seg opp etterhvert. Ser en gjennom all støyen fra ulike grupperinger ser det jo ut som om selskapet har en fantastisk fremtid.

arthur

Sitat fra: Ares på tor 26. jul 2018, kl. 13:56
Volativiteten i Teslaaksjen er vel et resultat av den enorme andelen shortsolgte aksjer ? Det virker som om shortsiden har brent av kruttet for denne gangen så for meg ser det ut til at kursen skal bevege seg opp etterhvert.

Har ikke dette vært hevdet ganske lenge nå?

Counterpointer

Sitat fra: arthur på tor 26. jul 2018, kl. 15:24
Volativiteten i Teslaaksjen er vel et resultat av den enorme andelen shortsolgte aksjer ? Det virker som om shortsiden har brent av kruttet for denne gangen så for meg ser det ut til at kursen skal bevege seg opp etterhvert.

Ikke så lenge som det har vært hevdet at de går under

Ares

Ops da, var slett ikke meningen å trampe noen på tærne. Jeg trodde det var allment kjent at selskapet var over kneika for denne gang ? Etterspørselen er massiv, produksjonen av model 3 er høy og økende og finansene er fremdeles rimelig friske.

Counterpointer

Sitat fra: Ares på tor 26. jul 2018, kl. 15:54
Ops da, var slett ikke meningen å trampe noen på tærne. Jeg trodde det var allment kjent at selskapet var over kneika for denne gang ? Etterspørselen er massiv, produksjonen av model 3 er høy og økende og finansene er fremdeles rimelig friske.
Det er minst to allment kjente versjoner, den ene er at de er over kneika og på vei opp den andre at de er over kneika og på vei ned

Øyvind.h

Konkvåset har vært der siden 2012 i hvert fall. Stadig nye krisemaksimeringsforsøk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ares

Ja, en god del av konkurshypen er nok FUD ( frykt,usikkerhet,tvil ) finansiert av aktører fra shortersiden. Det er nok ikke mange av de profesjonelle aktørene som tror en konkurs er sannsynlig, men som skremsel fungerer det jo utmerket.Det virker for meg som om shortersiden er tomme for krutt for denne gang så jeg forventer en kursoppgang i nær fremtid.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på tor 26. jul 2018, kl. 15:25
Sitat fra: arthur på tor 26. jul 2018, kl. 15:24

Ikke så lenge som det har vært hevdet at de går under

Men et enkelt spørsmål; vil ikke denne shortskvisen som enkelte hevder skal bringe kursen til 400 og vel så det, på et eller annet tidspunkt ha gått over eller er denne shortskvisen en evigvarende situasjon?

Ares

Det kommer nok en squeeq,det gjør det med jevne mellomrom i Tesla. Når den kommer er derimot mer usikkert.Det skjer mye bak i kulissene som er usynlig for en hobbyinvestor. Den siste store shortsqueezen startet i november 2016 og ble dramatisk forverret da Tencent gikk inn og kjøpte. Samme scenario kan skje igjen og utløse en squeez.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arthur på tor 26. jul 2018, kl. 17:58Men et enkelt spørsmål; vil ikke denne shortskvisen som enkelte hevder skal bringe kursen til 400 og vel så det, på et eller annet tidspunkt ha gått over eller er denne shortskvisen en evigvarende situasjon?
Det er ikke sikkert det vil inntreffe en short squeeze. Men om det inntreffer en short squeeze, så er det noe som går over.

Desverre er det slik at short interessen kan være veldig høy over lang tid. Shortene taper noen prosent i året, om aksjekursen er stabil, men de kan alltids fortsette å håpe på en konkurs like rundt hjørnet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Vel, for egen del tror jeg ikke shorterne er short fordi de tror på en konkurs, men er av den (kvalifiserte?) mening at aksjen er overpriset og derfor skal gå ned i pris. Tiden vil vise hvem som har rett og i hvilken grad.
Det som blir fordummende i denne diskusjonen (også) er at enhver mening som ike er udelt positiv om Tesla er å anse som trolling eller at man har egnintreresse av økonomisk art i at aksjen skal gå ned eller at Tesla skal gå konkurs. Det blir diskusjon på nivå med Donald og det er ikke akkurat noe å skryte av!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA